Travelist.pl: portal w 2022 dotarł do niemal 24 mln użytkowników

Travelist.pl znalazł się na pierwszym miejscu rankingu „TOP 15 brandów online” w kategorii travel – wynika z badania Mediapanel, przeprowadzonego przez Gemius Polska. Portal rezerwacyjny w okresie od stycznia do października 2022 r. dotarł do niemal 24 mln realnych użytkowników, wyprzedzając m.in. Booking.com, Wakacje.pl, Kayak.pl czy Rainbow.

Zwycięzca rankingu to internetowy serwis rezerwacyjny, który wchodzi w skład międzynarodowej grupy Secret Escapes i w tym roku będzie świętować 10-lecie działalności w branży. Portal oferuje nie tylko wyselekcjonowane hotele w Polsce i za granicą, ale też gwarancję najlepszej ceny na rynku. Możliwe jest to dzięki zespołowi ekspertów wybierających sprawdzone obiekty i negocjujących najkorzystniejsze stawki, jednocześnie zapewniając najważniejsze udogodnienia, których poszukują goście.

Według badania Mediapanel przeprowadzonego przez Gemius Polska Travelist.pl zdominował ranking „TOP 15 brandów online” w kategorii Travel pod kątem dotarcia do realnych użytkowników. W ciągu pierwszych 10 miesięcy 2022 r. reklamy portalu trafiły do niemal 24 mln osób, notując tym samym ogromny – bo ponad dziewięciomilionowy – wzrost względem poprzedniego sezonu. Na drugim miejscu uplasował się międzynarodowy gigant Booking.com. Podium zamyka wyszukiwarka tanich lotów – Kayak.pl.

„To ogromne osiągnięcie nie tylko dla nas, ale też dla naszych partnerów hotelowych. Statystyki pokazują, że – szczególnie od czasów pandemii – planowanie wypoczynku w naszym kraju w coraz większym stopniu przenosi się do internetu. W Travelist.pl już 10 lat przecieramy te szlaki i niemal od samego początku działalności byliśmy najszybciej rozwijającą się firmą na polskim rynku e-travel. Internet to dla nas naturalne środowisko, stąd też tak duży nacisk kładziemy na inwestycje w digital marketing i – co równie ważne – skuteczność w tym obszarze. Bardzo się cieszę, że te działania przynoszą realne efekty” – mówi Agata Szulc, CEO w Travelist.pl.

Gemius Polska w ramach badania Mediapanel analizował aktywności marek z obszaru digital marketingu. Warto jednak dodać, że to nie jedyne aktywności podejmowane przez Travelist.pl. W minionym roku portal postawił na szerokozasięgowe działania 360. Te obejmowały m.in. sezonowe kampanie telewizyjne pod hasłem „Mamy Twój pomysł na…” czy aktywacje PR.

Ożywienie w sektorze turystycznym

Branża travel w ciągu ostatnich lat musiała mierzyć się z wieloma wyzwaniami. Turystyka jeszcze nie odbiła się po covidowych zawirowaniach, a w międzyczasie dołączyły do nich kolejne turbulencje: inflacja, kryzys energetyczny i rosnące napięcia geopolityczne, spowodowane agresją Rosji na Ukrainę. Mimo to ruch turystyczny w 2022 r. zaczął przyspieszać. Jak wynika z danych Travelist.pl, w minionym sezonie Polacy ochoczo podchodzili do planowania swoich wyjazdów. Pod koniec stycznia ubiegłego roku wynik był najwyższy w ciągu ostatnich trzech lat. W porównaniu do 2019 i 2020 roku rezerwacji było więcej o odpowiednio 39 proc. i 3 proc. Natomiast poziom z roku 2021 został przekroczony aż o 279 proc.

Co ciekawe, przewidywania ruchu turystycznego w 2023 roku są jeszcze bardziej optymistyczne. Ostatnie analizy ekspertów portalu wskazują, że rosnące ceny nie zniechęcają Polaków do podróżowania i rezerwacji noclegów. Aktualnie największym zainteresowaniem w porównaniu do poprzednich lat cieszą się rezerwacje pobytu w okresie wiosennym, których od początku roku jest już o ponad 40 proc. więcej niż w tym samym okresie w 2021 r., a także o 15 proc. więcej niż przed pandemią.

Travelist.pl: poziom sprzedaży noclegów na sezon zimowy 2022/2023 mniejszy niż w poprzednich latach