Travelist.pl reaguje na zarzuty postawione przez UOKiK. „Jesteśmy w trakcie wdrażania stosownych zmian”
Travelist.pl wydał oświadczenie w związku z wczorajszym (4 września) komunikatem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, w którym prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił firmie zarzuty naruszenia przepisów wynikających z dyrektywy Omnibus.
Oto treść oświadczenia:
„W związku z komunikatem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dotyczącym implementacji zapisów unijnej dyrektywy Omnibus przez platformy e-commerce, w tym Travelist.pl, pragniemy podkreślić, że wszystkie sygnały ze strony UOKiK traktujemy ze szczególną starannością, aby jak najlepiej dostosować się do obowiązujących wymogów. Jesteśmy w stałym kontakcie z przedstawicielami Urzędu, od kilku miesięcy konsekwentnie dbając o wdrażanie stosownych zmian. Do dziś w obrębie strony internetowej nasz zespół wprowadził szereg modyfikacji, będących odpowiedzią na wytyczne unijnej dyrektywy Omnibus i przekazane stanowisko UOKiK.
Od początku roku wprowadziliśmy między innymi informację na temat parametrów decydujących o kolejności przedstawionych na stronie ofert, czy tę dotyczącą sposobu weryfikacji opinii gości o obiektach. Upewniliśmy się także, że numer telefonu kontaktowego do naszego Biura Obsługi Klienta jest dobrze widoczny na stronie.
Ostatnie zmiany, dotyczące rozszerzonych obowiązków informacyjnych, zostały wdrożone przez nas w sierpniu bieżącego roku. Wówczas na stronie każdej oferty oraz w koszyku tj. na ostatnim etapie przed dokonaniem płatności, umieszczona została nowa sekcja. To w niej prezentowany jest zarówno przedsiębiorca oferujący konkretną usługę pobytu, jak i podział obowiązków pomiędzy Travelist.pl a przedsiębiorcą. Stosowne zapisy wprowadzone zostały także w Regulaminie, który możliwy jest teraz dodatkowo do pobrania w formie pliku PDF. Wyżej wymienione zmiany zostały wdrożone w terminie do 25 sierpnia 2023 roku.
Mając na uwadze powyższe, informację, która 4 września 2023 roku obiegła media, przyjęliśmy z zaskoczeniem. Pragniemy jednocześnie podkreślić, że będziemy kontynuować współpracę z UOKiK, która pozwoli jak najlepiej zabezpieczyć interesy naszych klientów, w tym prawidłowo realizować obowiązek informacyjny w przestrzeni e-commerce – zgodny z dyrektywą Omnibus i zrozumiały dla konsumenta.”
POWIĄZANE WPISY
31 marca 2025
Nowy dyrektor Slovakia Travel
Narodowa organizacja promocji turystyki Slovakia Travel ma nowy zarząd. Dyrektorem…
0 Komentarzy1 Minuty
28 marca 2025
Sieć hoteli Arche odnowi historyczny Młyn Szancera w Małopolsce
Polska sieć hoteli Arche zapowiedziała odnowienie historycznego Młynu Szancera w…
0 Komentarzy6 Minuty
27 marca 2025
Kiwi.com: loty na Wielkanoc 2025 tańsze niż rok wcześniej
Według danych Kiwi.com liczba rezerwacji podróży na okres świąt wielkanocnych wzrosła o…
0 Komentarzy1 Minuty
27 marca 2025
Wizz Air uruchamia nowe połączenia z Polski do Budapesztu
Linia Wizz Air uruchamia nowe połączenia z Polski do Budapesztu, rozszerzając listę…
0 Komentarzy1 Minuty
27 marca 2025
Emirates uruchamia siedem nowych tras obsługiwanych przez Airbus A350
Linie Emirates ogłosiły uruchomienie siedmiu nowych tras obsługiwanych przez samoloty…
0 Komentarzy1 Minuty
2 kwietnia 2025
FPT XVI: sky is the limit, czyli jak AI zrewolucjonizuje promocję turystyki
28 kwietnia 2025 roku we Wrocławskim Centrum Kongresowym odbędzie się XVI Forum Promocji…
0 Komentarzy1 Minuty
2 kwietnia 2025
29 lotów tygodniowo z Polski do Paryża w letnim rozkładzie Air France
Air France zaprezentował strategię na sezon letni 2025, kontynuując rozwój swojej siatki…
0 Komentarzy3 Minuty
2 kwietnia 2025
Rusza VIII edycja Turystycznych Mistrzostw Vlogerów
Polska Organizacja Turystyczna ogłosiła VIII edycję Turystycznych Mistrzostw Vlogerów.…
0 Komentarzy2 Minuty
2 kwietnia 2025
Profitroom: Polacy planują wakacje 2025 wcześniej i taniej
Polacy coraz częściej rezerwują wakacje 2025 z wyprzedzeniem, zyskując nie tylko lepsze…
0 Komentarzy4 Minuty
31 marca 2025
Nowy dyrektor Slovakia Travel
Narodowa organizacja promocji turystyki Slovakia Travel ma nowy zarząd. Dyrektorem…
0 Komentarzy1 Minuty
28 marca 2025
Sieć hoteli Arche odnowi historyczny Młyn Szancera w Małopolsce
Polska sieć hoteli Arche zapowiedziała odnowienie historycznego Młynu Szancera w…
0 Komentarzy6 Minuty
27 marca 2025
Kiwi.com: loty na Wielkanoc 2025 tańsze niż rok wcześniej
Według danych Kiwi.com liczba rezerwacji podróży na okres świąt wielkanocnych wzrosła o…
0 Komentarzy1 Minuty
27 marca 2025
Wizz Air uruchamia nowe połączenia z Polski do Budapesztu
Linia Wizz Air uruchamia nowe połączenia z Polski do Budapesztu, rozszerzając listę…
0 Komentarzy1 Minuty
27 marca 2025
Emirates uruchamia siedem nowych tras obsługiwanych przez Airbus A350
Linie Emirates ogłosiły uruchomienie siedmiu nowych tras obsługiwanych przez samoloty…
0 Komentarzy1 Minuty
2 kwietnia 2025
FPT XVI: sky is the limit, czyli jak AI zrewolucjonizuje promocję turystyki
28 kwietnia 2025 roku we Wrocławskim Centrum Kongresowym odbędzie się XVI Forum Promocji…
0 Komentarzy1 Minuty
2 kwietnia 2025
29 lotów tygodniowo z Polski do Paryża w letnim rozkładzie Air France
Air France zaprezentował strategię na sezon letni 2025, kontynuując rozwój swojej siatki…
0 Komentarzy3 Minuty
2 kwietnia 2025
Rusza VIII edycja Turystycznych Mistrzostw Vlogerów
Polska Organizacja Turystyczna ogłosiła VIII edycję Turystycznych Mistrzostw Vlogerów.…
0 Komentarzy2 Minuty
2 kwietnia 2025
Profitroom: Polacy planują wakacje 2025 wcześniej i taniej
Polacy coraz częściej rezerwują wakacje 2025 z wyprzedzeniem, zyskując nie tylko lepsze…
0 Komentarzy4 Minuty
31 marca 2025
Nowy dyrektor Slovakia Travel
Narodowa organizacja promocji turystyki Slovakia Travel ma nowy zarząd. Dyrektorem…
0 Komentarzy1 Minuty