Travelist: Polacy nie rezygnują z pobytów w hotelach, zmieniają terminy rezerwacji
Według danych opublikowanych przez portal rezerwacyjny Travelist, na odwołanie swoich marcowych pobytów zdecydowało się jedynie 13 proc. użytkowników. Z kolei w kwietniu anulowanych zostało zaledwie 9 proc. rezerwacji. Zdaniem przedstawicieli portalu te dane obrazują zaufanie Polaków do obiektów noclegowych, które działają w reżimie sanitarnym.
Ewelina Witek, Customer Service Manager w Travelist, powiedziała: „Ze względu na pandemię spora część hoteli wprowadziła opcję bezpłatnego anulowania rezerwacji, która jest dla naszych gości tzw. „wentylem bezpieczeństwa”. Jednak ponowne zamknięcie hoteli, ogłoszone przez rząd w połowie marca, nie spowodowało wcale jakiejś spektakularnej fali zwrotów. Zamiast tego goście decydują się przenosić swoje pobyty na inne terminy.”
Według badań portalu Travelist zaledwie 13 proc. użytkowników portalu zdecydowało się całkowicie zrezygnować z planów wyjazdowych na marzec. Wskaźnik anulacji jest jeszcze niższy w kwietniu – taki krok wykonało jedynie 9 proc. podróżnych. Zdaniem ekspertów Travelist – a także samych hotelarzy – ta sytuacja dowodzi, że Polacy ufają personelowi hotelowemu i czują się w hotelach bezpieczni.
W badaniu z lutego – które również przeprowadził Travelist – blisko 1500 klientów zostało zapytanych o pierwsze wrażenia z wyjazdów do hoteli działających w reżimie sanitarnym. Aż 75 proc. respondentów przyznało, że czuło się bezpiecznie podczas pobytu. Tyle samo osób potwierdziło, że personel hotelowy dbał o przestrzeganie wszelkich zasad sanitarnych, zaś 9 na 10 gości zadeklarowało, że ponownie pojechaliby do hotelu przy zachowaniu tych samych ograniczeń.
Agata Prosińska, Director of Sales Poland w Travelist, skomentowała: „Patrząc na wyniki naszych raportów i analiz wyraźnie widać, że Polacy chcą i potrafią odpowiedzialnie podróżować, a branża jest w stanie zapewnić im komfort i bezpieczeństwo w najwyższym reżimie sanitarnym.
Luty pokazał, że ten sektor działa jak dobrze przygotowana i naoliwiona maszyna, jednak w rezultacie kolejnego lockdownu znów “na chwilę” został zaciągnięty hamulec. Przed nami majówka, a sezon wakacyjny tuż za rogiem – hotelarze właśnie teraz powinni móc ulepszać wprowadzone rozwiązania, zamiast zastanawiać się, czy dotrwają do lata.”.
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
Wakacyjne plany Polaków na 2025 rok: poszukiwanie rodzinnych korzeni, przygody z adrenaliną i odkrywanie kraju
Jak wynika z najnowszego raportu, apetyt na podróże w 2025 roku będzie nadal rósł.…
0 Komentarzy6 Minuty
18 grudnia 2024
Monika Wacowska-Maciąg na czele dwóch hoteli Leonardo Boutique w Krakowie
Monika Wacowska-Maciąg od grudnia 2024 roku objęła stanowisko hotel managera w Leonardo…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2024
Zimowe wydarzenia w Trentino: od Pucharu Świata po Tour de Ski
Trentino, region położony w północnych Włoszech w sercu Dolomitów, przygotowuje się na…
0 Komentarzy3 Minuty
18 grudnia 2024
Kampania „Miasto Przygody” triumfuje: 17 mln wyświetleń i osiem międzynarodowych nagród
Wrocław podsumował kampanię „Miasto Przygody”, która w ciągu dwóch lat przyciągnęła uwagę…
0 Komentarzy3 Minuty
17 grudnia 2024
Hilton w Pobierowie i Krynicy Morskiej. Nowe hotele w sieci Spark by Hilton w Polsce
Hilton otwiera dwa nowe hotele w Pobierowie i Krynicy Morskiej. Obiekty te, oferujące…
0 Komentarzy2 Minuty
17 grudnia 2024
Wyjątkowa oferta świąteczna z Wyndham Wroclaw Old Town
Święta Bożego Narodzenia to czas magii, radości i niezapomnianych chwil. Wrocław – z…
0 Komentarzy3 Minuty
17 grudnia 2024
IGHP: mniej gości w hotelach w listopadzie
Wyniki hoteli w listopadzie były słabsze niż w październiku, głównie za sprawą…
0 Komentarzy7 Minuty
16 grudnia 2024
Nocowanie.pl: Polacy wybierają święta poza domem
Polacy coraz chętniej spędzają święta Bożego Narodzenia i sylwestra poza domem,…
0 Komentarzy3 Minuty
16 grudnia 2024
Accor otworzył pierwszy Swissôtel na Słowacji
Swissôtel zadebiutował na Słowacji, otwierając Swissôtel Damian Jasna w regionie Liptów.…
0 Komentarzy1 Minuty
[…] Więcej: https://www.waszaturystyka.pl/travelist-polacy-nie-rezygnuja-z-pobytow-w-hotelach-zmieniaja-terminy-… […]
[…] Travelist: Polacy nie rezygnują z pobytów w hotelach, zmieniają terminy rezerwacji […]
[…] Travelist: Polacy nie rezygnują z pobytów w hotelach, zmieniają terminy rezerwacji […]