Travelplanet.pl – II kwartał lepszy o ponad 20 proc.
W drugim kwartale 2015 roku spółka Travelplanet.pl SA uzyskała 7,7 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza ponad 20 proc. wzrost w stosunku do roku ubiegłego.
Przychody w 2015 roku wyniosły 7,7 mln złotych i były o 20,2 proc. wyższe od przychodów z analogicznego okresu roku 2014. Sprzedaż produktów turystycznych w tym samym okresie wyniosła 64,3 mln złotych i była większa o 15,2 proc. od wyniku uzyskanego w pierwszym kwartale poprzedniego roku.
Jerzy Krawczyk, prezes zarządu Travelplanet.pl, powiedział: „Sprzedaż produktów turystyki zorganizowanej w drugim kwartale była wyraźnie lepsza niż rok wcześniej. Po jednocyfrowym wzroście w pierwszym kwartale 2015, drugi kwartał zakończył się wzrostem powyżej 15 proc. Zestawiając to z wyjątkowo w tym roku trudnym rynkiem, jest to dla nas rezultat zadawalający. Mocno zwiększyliśmy sprzedaż ubezpieczeń turystycznych, naszego najbardziej marżowego produktu, co przełożyło się bezpośrednio na wyższą dynamikę przychodów spółki.
W czerwcu wystartowaliśmy z dużą kampanią telewizyjną. Jest to dla spółki znacząca inwestycja, która będzie procentować wzrostem rozpoznawalności naszej marki w kolejnych kwartałach. Przygotowanie samej kampanii, jak również zakup czasu antenowego, stanowiły istotną pozycję kosztów sprzedaży w drugim kwartale. Spowodowało to, iż pomimo wypracowanego wzrostu przychodów, uzyskany wynik finansowy jest słabszy niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Traktujemy to jednak jako inwestycję o charakterze długofalowym, której efekty skutkować będą wzrostem sprzedaży w kolejnych miesiącach i przyniosą odpowiedniej wysokości zwrot.”
W drugim kwartale 2015 sprzedaż produktów turystycznych poprzez dział Call Center we Wrocławiu i Katowicach wzrosła o 45 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Radosław Damasiewicz, dyrektor ds. e-Commerce, skomentował: „Jesteśmy zadowoleni ze zmian wprowadzonych na naszych portalach w pierwszym półroczu. Dzięki stałej pracy nad ofertą w kanale online już ponad 80 proc. klientów dokonuje zakupów bez konieczności fizycznej obecności w Salonach Podróży. Cieszy nas to, że najwyższy wskaźnik – powyżej 30 proc. wzrostu, uzyskujemy w Internecie, co w połączeniu z wprowadzoną w drugim kwartale automatyzacją procesu zakupu przyniesie znaczne obniżenie kosztów sprzedaży.”
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
NKAR Travel & Tours ze Sri Lanki dołącza do Polhotrep
Polhotrep Travel Representation, firma specjalizująca się w reprezentacji DMC na polskim…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Tydzień w Kolumbii z Rainbow do zdobycia podczas licytacji na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2024
Join Up bez prawidłowej gwarancji. Postępowanie w sprawie wykreślenia z rejestru
Urząd Marszałkowski województwa Mazowieckiego wszczął postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy6 Minuty