Travelplanet.pl – II kwartał lepszy o ponad 20 proc.
W drugim kwartale 2015 roku spółka Travelplanet.pl SA uzyskała 7,7 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza ponad 20 proc. wzrost w stosunku do roku ubiegłego.
Przychody w 2015 roku wyniosły 7,7 mln złotych i były o 20,2 proc. wyższe od przychodów z analogicznego okresu roku 2014. Sprzedaż produktów turystycznych w tym samym okresie wyniosła 64,3 mln złotych i była większa o 15,2 proc. od wyniku uzyskanego w pierwszym kwartale poprzedniego roku.
Jerzy Krawczyk, prezes zarządu Travelplanet.pl, powiedział: „Sprzedaż produktów turystyki zorganizowanej w drugim kwartale była wyraźnie lepsza niż rok wcześniej. Po jednocyfrowym wzroście w pierwszym kwartale 2015, drugi kwartał zakończył się wzrostem powyżej 15 proc. Zestawiając to z wyjątkowo w tym roku trudnym rynkiem, jest to dla nas rezultat zadawalający. Mocno zwiększyliśmy sprzedaż ubezpieczeń turystycznych, naszego najbardziej marżowego produktu, co przełożyło się bezpośrednio na wyższą dynamikę przychodów spółki.
W czerwcu wystartowaliśmy z dużą kampanią telewizyjną. Jest to dla spółki znacząca inwestycja, która będzie procentować wzrostem rozpoznawalności naszej marki w kolejnych kwartałach. Przygotowanie samej kampanii, jak również zakup czasu antenowego, stanowiły istotną pozycję kosztów sprzedaży w drugim kwartale. Spowodowało to, iż pomimo wypracowanego wzrostu przychodów, uzyskany wynik finansowy jest słabszy niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Traktujemy to jednak jako inwestycję o charakterze długofalowym, której efekty skutkować będą wzrostem sprzedaży w kolejnych miesiącach i przyniosą odpowiedniej wysokości zwrot.”
W drugim kwartale 2015 sprzedaż produktów turystycznych poprzez dział Call Center we Wrocławiu i Katowicach wzrosła o 45 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Radosław Damasiewicz, dyrektor ds. e-Commerce, skomentował: „Jesteśmy zadowoleni ze zmian wprowadzonych na naszych portalach w pierwszym półroczu. Dzięki stałej pracy nad ofertą w kanale online już ponad 80 proc. klientów dokonuje zakupów bez konieczności fizycznej obecności w Salonach Podróży. Cieszy nas to, że najwyższy wskaźnik – powyżej 30 proc. wzrostu, uzyskujemy w Internecie, co w połączeniu z wprowadzoną w drugim kwartale automatyzacją procesu zakupu przyniesie znaczne obniżenie kosztów sprzedaży.”
POWIĄZANE WPISY
21 stycznia 2025
Ecco Travel uruchomił promocje na wybrane wycieczki objazdowe
Ecco Travel ogłasza kolejną edycję promocji „Wielka obniżka”, która potrwa od 17 do 31…
0 Komentarzy1 Minuta
20 stycznia 2025
Biura podróży – po dużym wzroście, ceny zaczęły powoli spadać
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
15 stycznia 2025
Sun&Fun otwiera pierwszy salon w galerii handlowej
Sun&Fun otworzył swój pierwszy salon sprzedaży w warszawskim Centrum Handlowym Promenada.…
0 Komentarzy2 Minuty
14 stycznia 2025
Biura podróży – znaczny wzrost cen imprez turystycznych
W minionym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
14 stycznia 2025
Turystyka w 2025 roku – co nas czeka?
Poznaj trendy w turystyce na 2025 rok: dynamiczne pakietowanie, AI i zintegrowane…
0 Komentarzy3 Minuty
10 stycznia 2025
Sabina Saikovskaja nową dyrektorką regionalną Join UP
Od stycznia 2025 roku, stanowisko dyrektorki regionalnej na Polskę i kraje bałtyckie…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Wakacje.pl partnerem Gali Waszej Turystyki
Wakacje.pl będą partnerem czwartej edycji Gali Waszej Turystyki. Wydarzenie odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Sykon w gronie partnerów Gali Waszej Turystyki
Sykon – specjalista w tworzeniu nowoczesnych systemów rezerwacyjnych dla biur podróży –…
0 Komentarzy2 Minuty
8 stycznia 2025
eTravel z nowym inwestorem. Enterprise Investors obejmuje mniejszościowy pakiet akcji
Enterprise Investors Fund IX wraz z Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju (EBOR) jako…
0 Komentarzy2 Minuty