Travelplanet.pl – seniorzy coraz chętniej podróżują

Seniorzy powyżej 60 roku życia coraz chętniej decydują się na zagraniczne wakacje z biurami podróży. Ich liczba wzrosła w okresie styczeń – wrzesień 2015 o 20 proc. w porównaniu do takiego samego okresu w 2014 roku. Statystyki rezerwacyjne Travelplanet.pl pokazują również, że to właśnie seniorzy potrafią wyłuskać najbardziej atrakcyjne cenowo wycieczki z ofert biur podróży.
Najpopularniejsze kierunki wybierane przez seniorów nie odbiegają od tych, na jakie decyduje się ogół turystów. To Grecja, Egipt, Turcja, Hiszpania i Bułgaria. Wyjeżdża tam ponad 70 proc. seniorów. Jednak warto podkreślić, że w tym roku inaczej niż ogół turystów, nie spędzali oni tak chętnie wakacji w Grecji. W od stycznia do końca września wypoczywało tam nieco ponad 1/4 seniorów podczas gdy w tym okresie wyjeżdżał tam co trzeci polski turysta.
Seniorzy wyjeżdżali za to, w odróżnieniu od ogółu, chętniej do Egiptu (15 proc. wobec 14 proc.). Wyraźnie większy odsetek seniorów wyjechał również w tym roku do Tunezji (2,4 proc. wobec 1,6 proc. ogółem). Z kolei decydowanie mniejszą popularnością wśród seniorów cieszyła się Turcja (13,7 proc. wobec 17 proc. ogółu turystów) oraz Bułgaria (5,3 proc. seniorów wobec 8,4 proc.).
Standard wypoczynku seniorów, tak jak wybierane przez nich miejsca, w których chcą spędzić urlop, również nie odbiega znacząco od przeciętnej.
Co piąty senior, tak jak ogół turystów, wybierał wypoczynek w hotelu 5*, co nie odbiega od przeciętnej. Nieco rzadziej za to niż ogół turystów zatrzymywali się w hotelach 4* (40 proc. wobec 45 proc. ogółem) a częściej niż ogół – w hotelach o standardzie 3* (33 proc seniorów wobec 30 proc. ogółem) w obiektach 2* i niższych kategorii (6 proc. seniorów wobec 5 proc. ogółem).
Radosław Damasiewicz, dyrektor marketingu i ecommerce Tavelplanet.pl, powiedział: „Te wręcz niuanse, dotyczące zarówno preferowanych kierunków jak i standardu wypoczynku rzutują i to poważnie na średnią wartość rezerwacji. W wypadku seniorów jest to 5500 zł, to aż o 1100 zł mniej niż przeciętna. Okazuje się, że seniorzy potrafią wyłuskać oferty zbliżone standardem do tych, jakie wybiera przeciętny turysta, ale zapłacić za nie wyraźnie mniej. Tajemnica tkwi w doborze terminu wyjazdu. W szczycie sezonu letniego (lipiec – sierpień) na wakacje wyjechało niecałe 24 proc. seniorów, podczas gdy ten termin wybierało 44 proc. turystów.”
POWIĄZANE WPISY
7 marca 2025
Strelicje na klifach, czyli z Itaką na Maderę
Touroperator na Maderę wysyła klientów od 2007 roku. Dzięki doświadczeniu i długoletniej…
0 Komentarzy12 Minuty
7 marca 2025
Africa Showcase Roadshow po raz trzeci w Polsce
Africa Showcase Roadshow odbył się w zeszłym tygodniu w Polsce, Czechach oraz - po raz…
0 Komentarzy2 Minuty
6 marca 2025
Urlop.pl – dlaczego warto współpracować z marką
Urlop.pl znany dotąd jako Fostertravel.pl to dynamicznie rozwijająca się sieć biur…
0 Komentarzy6 Minuty
5 marca 2025
Join UP! Polska podpisuje umowę gwarancyjną z Euroins AD
Join UP! Polska podpisało umowę z Euroins AD na udzielenie gwarancji ubezpieczeniowej.…
0 Komentarzy1 Minuty
5 marca 2025
Rego-Bis rozpoczyna serię Rego Workshops 2025
Rego-Bis rozpoczęło serię spotkań z agentami w ramach Rego Workshops 2025. Wydarzenia…
0 Komentarzy1 Minuty
14 marca 2025
Śląskie powołuje Klub Ambasadora Kongresów
Utworzenie drugiego w Polsce regionalnego Klubu Ambasadora Kongresów polskich jest szansą…
0 Komentarzy4 Minuty
10 marca 2025
Rainbow z nową kampanią „Będzie co wspominać”
Marka Rainbow prezentuje swoją najnowszą kampanię reklamową „Będzie co wspominać”, której…
0 Komentarzy2 Minuty
10 marca 2025
Biura podróży – w marcu powrót wysokich cen imprez turystycznych
Największe spadki cen w ostatnim tygodniu odnotowano w Portugalii i na Teneryfie – o 192…
0 Komentarzy3 Minuty
10 marca 2025
Nekera i Turespaña zapraszają na spanish event: największe hiszpańskie wydarzenie branżowe w 2025 roku
Wkrótce odbędzie się kolejna edycja Spanish Event, prestiżowego corocznego wydarzenia…
0 Komentarzy2 Minuty
7 marca 2025
Strelicje na klifach, czyli z Itaką na Maderę
Touroperator na Maderę wysyła klientów od 2007 roku. Dzięki doświadczeniu i długoletniej…
0 Komentarzy12 Minuty
7 marca 2025
Africa Showcase Roadshow po raz trzeci w Polsce
Africa Showcase Roadshow odbył się w zeszłym tygodniu w Polsce, Czechach oraz - po raz…
0 Komentarzy2 Minuty
6 marca 2025
Urlop.pl – dlaczego warto współpracować z marką
Urlop.pl znany dotąd jako Fostertravel.pl to dynamicznie rozwijająca się sieć biur…
0 Komentarzy6 Minuty
5 marca 2025
Join UP! Polska podpisuje umowę gwarancyjną z Euroins AD
Join UP! Polska podpisało umowę z Euroins AD na udzielenie gwarancji ubezpieczeniowej.…
0 Komentarzy1 Minuty
5 marca 2025
Rego-Bis rozpoczyna serię Rego Workshops 2025
Rego-Bis rozpoczęło serię spotkań z agentami w ramach Rego Workshops 2025. Wydarzenia…
0 Komentarzy1 Minuty
14 marca 2025
Śląskie powołuje Klub Ambasadora Kongresów
Utworzenie drugiego w Polsce regionalnego Klubu Ambasadora Kongresów polskich jest szansą…
0 Komentarzy4 Minuty
10 marca 2025
Rainbow z nową kampanią „Będzie co wspominać”
Marka Rainbow prezentuje swoją najnowszą kampanię reklamową „Będzie co wspominać”, której…
0 Komentarzy2 Minuty
10 marca 2025
Biura podróży – w marcu powrót wysokich cen imprez turystycznych
Największe spadki cen w ostatnim tygodniu odnotowano w Portugalii i na Teneryfie – o 192…
0 Komentarzy3 Minuty
10 marca 2025
Nekera i Turespaña zapraszają na spanish event: największe hiszpańskie wydarzenie branżowe w 2025 roku
Wkrótce odbędzie się kolejna edycja Spanish Event, prestiżowego corocznego wydarzenia…
0 Komentarzy2 Minuty
7 marca 2025
Strelicje na klifach, czyli z Itaką na Maderę
Touroperator na Maderę wysyła klientów od 2007 roku. Dzięki doświadczeniu i długoletniej…
0 Komentarzy12 Minuty