Travelplanet.pl: święta z dziećmi w Egipcie i Turcji

Według statystyk Travelplanet.pl, turyści, decydujący się na spędzenie Wielkanocy na imprezie turystycznej, zorganizowanej przez biuro podróży, najchętniej zabierają dzieci do Egiptu (ok. 18 proc. wyjeżdżających na święta do tego kraju), Turcji i na Cypr (po 13 proc.) i na narty do Włoch (10 proc.).
Święta przede wszystkim all inclusive
Krótka przerwa szkolna (tylko do wtorku, 3 kwietnia) spowodowała, że trzydziestoprocentowy wzrost wyjazdów dzieci jest i tak mniejszy niż ten ogólny, który wynosi ok 50 proc. Skąd taka popularność wyjazdów na Święta, połączone z wypoczynkiem i zwiedzaniem?
Wielkanoc w tym roku jest dużo tańsza niż poprzednia. Turyści płacą za świąteczne wyjazdy o 200 zł mniej – w tym roku kosztują one średnio 2250 zł. Ale warto również zauważyć, że w tym roku Wielkanoc od majówki dzieli blisko miesiąc, w ubiegłym roku natomiast były to tylko dwa tygodnie.
Radosław Damasiewicz, dyrektor marketingu i e-commerce Travelplanet.pl, powiedział: „Dla wielu osób „uzależnionych” od podróżowania nie ma obecnie dylematu, czy wyjeżdżać na Wielkanoc, czy na majówkę.”
Klienci biur podróży spędzą tegoroczne święta nie tylko taniej niż poprzednią, ale również w wyraźnie wyższym komforcie. 67 proc. wybrało Wielkanoc All Inclusive (w ubiegłym roku – 60 proc.), święta ze śniadaniami i obiadokolacjami – 21 proc. (25 proc.), same śniadania – 9 proc. (7 proc.) a tylko 3 proc. klientów zdecydowało się na wyjazd do apartamentów z własnym wyżywieniem (8 proc.).
Radosław Damasiewicz skomentował: „To wieloletnia tendencja, która nie dziwi. Wielkanoc to czas odpoczynku, również od domowej bieganiny i przygotowywania świąt”.
Egipt zabrał Hiszpanii wielkanocną palmę pierwszeństwa
Królem świątecznych wyjazdów jest w tym roku Egipt. Wybiera się tam 1/3 klientów biur podróży.
W poprzednią Wielkanoc turyści wyjeżdżali przede wszystkim do Hiszpanii (34 proc., obecnie to ok. ¼ klientów).
Tym samym ten kraj, a ściślej rzecz ujmując Wyspy Kanaryjskie, które przez kilka sezonów dorobiły się wręcz statusu polskich „Wysp Wielkanocnych” , straciły pozycję lidera.
Radosław Damasiewicz zauważył: „Duży wzrost wyjazdów do Egiptu, ale także statystyki obejmujące inne okresy wyjazdowe pokazują wyraźnie, że ten kraj przestał być postrzegany jako niebezpieczna destynacja. Zwłaszcza że, to do Egiptu turyści najchętniej zabierają dzieci. – to blisko 18 proc. wyjeżdżających, przy średniej wynoszącej 13 proc.”
W Polsce dyngus śnieżkami, w Turcji prawie lato
Do łask turystów wróciła również Turcja, trzeci co do popularności kierunek na Wielkanoc. Wybiera się tam blisko 8 proc. turystów, którzy będą wypoczywać przede wszystkim na Riwierze Tureckiej (w poprzednią Wielkanoc – 3,5 proc. turystów wyjeżdżających z biurami podróży w tym czasie).
Damasiewicz podkreślił: „Tak się składa, że w Polsce od kilku sezonów mamy białe święta Wielkanocne, z opadami śniegu i bardzo niskimi temperaturami. Tymczasem wówczas w Turcji pogoda przypomina wówczas łagodne polskie lato, słońce świeci 8 godzin i ogrzewa powietrze średnio do 20 – 21 stopni. Jednak poważniejszy powód to spadek temperatury politycznego sporu w tym kraju, który zniechęcał do wyjazdów.”
Bardzo zbliżoną popularnością do Turcji cieszy się Malta. Nakręca ją jednak znacznie niższy koszt pobytu. Przy średnim koszcie tygodniowego wyjazdu, oscylującego wokół 2250 zł od osoby taki wypoczynek na Malcie to raptem nieco ponad 1300 zł od osoby.
Święta wyprzedane
Oferty obejmujące Wielkanoc są mocno przetrzebione. Sprzedała się w ogromnej większości oferta egipska, pozostały już tylko obiekty w standardzie 4 i 5*, ale te poniżej 2000 zł od osoby można policzyć na palcach jednej ręki. Wielkanoc w Turcji można spędzić wylatując w Wielką Sobotę, tydzień w hotelu 4 – 5* z AI to koszt ok 1600 – 1700 zł od osoby.
Można jednak trafić ciekawe oferty, np. pobyt AI w portugalskim Algarve w hotelu 4*, z przelotem za 2200 zł czy 5 dniowy pobyt z przelotem i wyżywieniem HB w hiszpańskim Lloret de Mar za 1150 zł.
Wielkanoc na nartach
Wyjazdy narciarskie cieszą się – mimo że obecnie Wielkanoc wypada dwa tygodnie wcześniej niż w 2017 roku – bardzo podobną popularnością. Na stoki wybiera się ok. 6 proc. klientów biur podróży. Jednak w odróżnieniu od poprzedniego roku, kiedy wybierano przede wszystkim włoskie stoki, obecnie równie wysoką popularnością cieszą się austriackie kurorty.
Radosław Damasiewicz powiedział: „Nie powinno to dziwić. W przekroju całego sezonu narciarskiego widać wyraźnie malejącą popularność włoskich stoków.”
Najchętniej wybierane kurorty we Włoszech to miejscowości w Val di Sole i Passo Tonale zaś w Austrii miejscowości w Salzburgerlandzie (Bad Gastein, Kaprun – Zell am See). Turyści w lwiej części decydują się na dojazd własny a za Wielkanoc na stoku płacą we Włoszech średnio 1100 zł (ok. 50 proc wyjazdów ze śniadaniami i obiadokolacjami) i 1500 zł w Austrii (85 proc. wyjazdów ze śniadaniami i obiadokolacjami).
POWIĄZANE WPISY
7 marca 2025
Strelicje na klifach, czyli z Itaką na Maderę
Touroperator na Maderę wysyła klientów od 2007 roku. Dzięki doświadczeniu i długoletniej…
0 Komentarzy12 Minuty
7 marca 2025
Africa Showcase Roadshow po raz trzeci w Polsce
Africa Showcase Roadshow odbył się w zeszłym tygodniu w Polsce, Czechach oraz - po raz…
0 Komentarzy2 Minuty
6 marca 2025
Urlop.pl – dlaczego warto współpracować z marką
Urlop.pl znany dotąd jako Fostertravel.pl to dynamicznie rozwijająca się sieć biur…
0 Komentarzy6 Minuty
5 marca 2025
Join UP! Polska podpisuje umowę gwarancyjną z Euroins AD
Join UP! Polska podpisało umowę z Euroins AD na udzielenie gwarancji ubezpieczeniowej.…
0 Komentarzy1 Minuty
5 marca 2025
Rego-Bis rozpoczyna serię Rego Workshops 2025
Rego-Bis rozpoczęło serię spotkań z agentami w ramach Rego Workshops 2025. Wydarzenia…
0 Komentarzy1 Minuty
14 marca 2025
Śląskie powołuje Klub Ambasadora Kongresów
Utworzenie drugiego w Polsce regionalnego Klubu Ambasadora Kongresów polskich jest szansą…
0 Komentarzy4 Minuty
10 marca 2025
Rainbow z nową kampanią „Będzie co wspominać”
Marka Rainbow prezentuje swoją najnowszą kampanię reklamową „Będzie co wspominać”, której…
0 Komentarzy2 Minuty
10 marca 2025
Biura podróży – w marcu powrót wysokich cen imprez turystycznych
Największe spadki cen w ostatnim tygodniu odnotowano w Portugalii i na Teneryfie – o 192…
0 Komentarzy3 Minuty
10 marca 2025
Nekera i Turespaña zapraszają na spanish event: największe hiszpańskie wydarzenie branżowe w 2025 roku
Wkrótce odbędzie się kolejna edycja Spanish Event, prestiżowego corocznego wydarzenia…
0 Komentarzy2 Minuty
7 marca 2025
Strelicje na klifach, czyli z Itaką na Maderę
Touroperator na Maderę wysyła klientów od 2007 roku. Dzięki doświadczeniu i długoletniej…
0 Komentarzy12 Minuty
7 marca 2025
Africa Showcase Roadshow po raz trzeci w Polsce
Africa Showcase Roadshow odbył się w zeszłym tygodniu w Polsce, Czechach oraz - po raz…
0 Komentarzy2 Minuty
6 marca 2025
Urlop.pl – dlaczego warto współpracować z marką
Urlop.pl znany dotąd jako Fostertravel.pl to dynamicznie rozwijająca się sieć biur…
0 Komentarzy6 Minuty
5 marca 2025
Join UP! Polska podpisuje umowę gwarancyjną z Euroins AD
Join UP! Polska podpisało umowę z Euroins AD na udzielenie gwarancji ubezpieczeniowej.…
0 Komentarzy1 Minuty
5 marca 2025
Rego-Bis rozpoczyna serię Rego Workshops 2025
Rego-Bis rozpoczęło serię spotkań z agentami w ramach Rego Workshops 2025. Wydarzenia…
0 Komentarzy1 Minuty
14 marca 2025
Śląskie powołuje Klub Ambasadora Kongresów
Utworzenie drugiego w Polsce regionalnego Klubu Ambasadora Kongresów polskich jest szansą…
0 Komentarzy4 Minuty
10 marca 2025
Rainbow z nową kampanią „Będzie co wspominać”
Marka Rainbow prezentuje swoją najnowszą kampanię reklamową „Będzie co wspominać”, której…
0 Komentarzy2 Minuty
10 marca 2025
Biura podróży – w marcu powrót wysokich cen imprez turystycznych
Największe spadki cen w ostatnim tygodniu odnotowano w Portugalii i na Teneryfie – o 192…
0 Komentarzy3 Minuty
10 marca 2025
Nekera i Turespaña zapraszają na spanish event: największe hiszpańskie wydarzenie branżowe w 2025 roku
Wkrótce odbędzie się kolejna edycja Spanish Event, prestiżowego corocznego wydarzenia…
0 Komentarzy2 Minuty
7 marca 2025
Strelicje na klifach, czyli z Itaką na Maderę
Touroperator na Maderę wysyła klientów od 2007 roku. Dzięki doświadczeniu i długoletniej…
0 Komentarzy12 Minuty