Travelplanet.pl: święta z dziećmi w Egipcie i Turcji
Według statystyk Travelplanet.pl, turyści, decydujący się na spędzenie Wielkanocy na imprezie turystycznej, zorganizowanej przez biuro podróży, najchętniej zabierają dzieci do Egiptu (ok. 18 proc. wyjeżdżających na święta do tego kraju), Turcji i na Cypr (po 13 proc.) i na narty do Włoch (10 proc.).
Święta przede wszystkim all inclusive
Krótka przerwa szkolna (tylko do wtorku, 3 kwietnia) spowodowała, że trzydziestoprocentowy wzrost wyjazdów dzieci jest i tak mniejszy niż ten ogólny, który wynosi ok 50 proc. Skąd taka popularność wyjazdów na Święta, połączone z wypoczynkiem i zwiedzaniem?
Wielkanoc w tym roku jest dużo tańsza niż poprzednia. Turyści płacą za świąteczne wyjazdy o 200 zł mniej – w tym roku kosztują one średnio 2250 zł. Ale warto również zauważyć, że w tym roku Wielkanoc od majówki dzieli blisko miesiąc, w ubiegłym roku natomiast były to tylko dwa tygodnie.
Radosław Damasiewicz, dyrektor marketingu i e-commerce Travelplanet.pl, powiedział: „Dla wielu osób „uzależnionych” od podróżowania nie ma obecnie dylematu, czy wyjeżdżać na Wielkanoc, czy na majówkę.”
Klienci biur podróży spędzą tegoroczne święta nie tylko taniej niż poprzednią, ale również w wyraźnie wyższym komforcie. 67 proc. wybrało Wielkanoc All Inclusive (w ubiegłym roku – 60 proc.), święta ze śniadaniami i obiadokolacjami – 21 proc. (25 proc.), same śniadania – 9 proc. (7 proc.) a tylko 3 proc. klientów zdecydowało się na wyjazd do apartamentów z własnym wyżywieniem (8 proc.).
Radosław Damasiewicz skomentował: „To wieloletnia tendencja, która nie dziwi. Wielkanoc to czas odpoczynku, również od domowej bieganiny i przygotowywania świąt”.
Egipt zabrał Hiszpanii wielkanocną palmę pierwszeństwa
Królem świątecznych wyjazdów jest w tym roku Egipt. Wybiera się tam 1/3 klientów biur podróży.
W poprzednią Wielkanoc turyści wyjeżdżali przede wszystkim do Hiszpanii (34 proc., obecnie to ok. ¼ klientów).
Tym samym ten kraj, a ściślej rzecz ujmując Wyspy Kanaryjskie, które przez kilka sezonów dorobiły się wręcz statusu polskich „Wysp Wielkanocnych” , straciły pozycję lidera.
Radosław Damasiewicz zauważył: „Duży wzrost wyjazdów do Egiptu, ale także statystyki obejmujące inne okresy wyjazdowe pokazują wyraźnie, że ten kraj przestał być postrzegany jako niebezpieczna destynacja. Zwłaszcza że, to do Egiptu turyści najchętniej zabierają dzieci. – to blisko 18 proc. wyjeżdżających, przy średniej wynoszącej 13 proc.”
W Polsce dyngus śnieżkami, w Turcji prawie lato
Do łask turystów wróciła również Turcja, trzeci co do popularności kierunek na Wielkanoc. Wybiera się tam blisko 8 proc. turystów, którzy będą wypoczywać przede wszystkim na Riwierze Tureckiej (w poprzednią Wielkanoc – 3,5 proc. turystów wyjeżdżających z biurami podróży w tym czasie).
Damasiewicz podkreślił: „Tak się składa, że w Polsce od kilku sezonów mamy białe święta Wielkanocne, z opadami śniegu i bardzo niskimi temperaturami. Tymczasem wówczas w Turcji pogoda przypomina wówczas łagodne polskie lato, słońce świeci 8 godzin i ogrzewa powietrze średnio do 20 – 21 stopni. Jednak poważniejszy powód to spadek temperatury politycznego sporu w tym kraju, który zniechęcał do wyjazdów.”
Bardzo zbliżoną popularnością do Turcji cieszy się Malta. Nakręca ją jednak znacznie niższy koszt pobytu. Przy średnim koszcie tygodniowego wyjazdu, oscylującego wokół 2250 zł od osoby taki wypoczynek na Malcie to raptem nieco ponad 1300 zł od osoby.
Święta wyprzedane
Oferty obejmujące Wielkanoc są mocno przetrzebione. Sprzedała się w ogromnej większości oferta egipska, pozostały już tylko obiekty w standardzie 4 i 5*, ale te poniżej 2000 zł od osoby można policzyć na palcach jednej ręki. Wielkanoc w Turcji można spędzić wylatując w Wielką Sobotę, tydzień w hotelu 4 – 5* z AI to koszt ok 1600 – 1700 zł od osoby.
Można jednak trafić ciekawe oferty, np. pobyt AI w portugalskim Algarve w hotelu 4*, z przelotem za 2200 zł czy 5 dniowy pobyt z przelotem i wyżywieniem HB w hiszpańskim Lloret de Mar za 1150 zł.
Wielkanoc na nartach
Wyjazdy narciarskie cieszą się – mimo że obecnie Wielkanoc wypada dwa tygodnie wcześniej niż w 2017 roku – bardzo podobną popularnością. Na stoki wybiera się ok. 6 proc. klientów biur podróży. Jednak w odróżnieniu od poprzedniego roku, kiedy wybierano przede wszystkim włoskie stoki, obecnie równie wysoką popularnością cieszą się austriackie kurorty.
Radosław Damasiewicz powiedział: „Nie powinno to dziwić. W przekroju całego sezonu narciarskiego widać wyraźnie malejącą popularność włoskich stoków.”
Najchętniej wybierane kurorty we Włoszech to miejscowości w Val di Sole i Passo Tonale zaś w Austrii miejscowości w Salzburgerlandzie (Bad Gastein, Kaprun – Zell am See). Turyści w lwiej części decydują się na dojazd własny a za Wielkanoc na stoku płacą we Włoszech średnio 1100 zł (ok. 50 proc wyjazdów ze śniadaniami i obiadokolacjami) i 1500 zł w Austrii (85 proc. wyjazdów ze śniadaniami i obiadokolacjami).
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
NKAR Travel & Tours ze Sri Lanki dołącza do Polhotrep
Polhotrep Travel Representation, firma specjalizująca się w reprezentacji DMC na polskim…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Tydzień w Kolumbii z Rainbow do zdobycia podczas licytacji na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2024
Join Up bez prawidłowej gwarancji. Postępowanie w sprawie wykreślenia z rejestru
Urząd Marszałkowski województwa Mazowieckiego wszczął postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy6 Minuty