Travelplanet.pl: Turcja, Grecja i Egipt wzięły w 2021 prawie 2/3 rynku
Wśród klientów Travelplanet.pl, w 2021 roku ponad 64 proc. klientów wybrało wyjazdy do Turcji, Grecji lub Egiptu. Na siódmym miejscu na liście najpopularniejszych kierunków wakacyjnych znalazła się Polska.
Według Raportu Podróżnika Travelplanet.pl, pierwsza dziesiątka najpopularniejszych kierunków w 2021 roku wyglądała następująco:
Turcja – 22,2 proc. klientów
Grecja – 21,41 proc.
Egipt – 15,59 proc.
Bułgaria – 7,49 proc.
Hiszpania – 5,69 proc.
Cypr – 3,31
Polska – 3,1 proc.
Wyspy Kanaryjskie – 2,99 proc.
Albania – 1,93 proc.
Tunezja – 1,86 proc.
Po raz pierwszy w historii Raportów Podróżnika, do pierwszej dziesiątki najbardziej popularnym miejsc na spędzanie urlopu weszła Polska (7. miejsce). To po części efekt utrudnień wyjazdów zagranicznych dla osób nie- zaszczepionych (dodatkowy koszt w postaci testów, kwarantanny w krajach docelowych lub po powrocie do kraju). Ale również dodatkowe formalności (zgłoszenia przyjazdu) lub nagłe zmiany przepisów, jak choćby niespodziewane wprowadzenie przez Tunezję konieczności przedstawienia negatywnych testów, mimo posiadania paszportu covidowego, przekierowały zainteresowanie na krajową ofertę.
Polacy polubili luksusy
Aż 39 proc. klientów biur podróży spędziło wakacje w hotelach 5* (w 2019 – niecałe 28 proc.). Według Travelplanet.pl, można domniemywać, że turyści, którzy w ostatnich latach rezerwowali hotele 4* (około 48–50 proc., w 2021 roku to nieco ponad 41 proc.), teraz skorzystali z okazji, by za podobne pieniądze odpocząć w większym luksusie.
Przypomnijmy, że wypoczynek w 2021 roku, mimo tak wyśrubowanego standardu, w prze-liczeniu na jedną osobę był przeciętnie i tańszy niż wcześniej.
Drastycznie spadł za to odsetek turystów, którzy wybrali wypoczynek w standardzie 3*. Ta tendencja obserwowana jest od dekady (w 2011 hotele 3* rezerwowało grubo ponad 30 proc. klientów biur podróży), ale w porów-naniu z 2019 rokiem uległa ona wyraźnemu przyspieszeniu.
Przede wszystkim samolot
O ile niezmiennie dominuje docieranie na wakacje samolotem (ponad 95 proc.), to w 2021 znacznie Polacy chętniej wybierali się na nie własnym samochodem (ponad 4 proc. w porównaniu do niespełna 3 proc. w 2019). Turyści ewidentnie mijali autokary – udział takiego podróżowania na wypoczynek spadł grubo ponizżej 1 proc.
Najważniejsze fakty I liczby podsumowania roku 2021 w Travelplanet.pl
4,4 proc. – o tyle więcej trzeba było w 2021 roku zapłacić za przeciętną rezerwację w porównaniu z 2019
100 zł – o tyle staniały przeciętne wakacje w przeliczeniu na jedną osobę w porównaniu do 2019 roku47 proc. – taki odsetek turystów wyjechał na urlop w najbardziej popularnych miesiącach, a więc w lipcu I sierpni
28,5 proc. – taki odsetek turystów wyjechał na wakacje w czerwcu I wrześniu
17,5 proc. – tylu turystów zarezerwowało swoje wakacje na przynajmniej 2 miesiące przed wylotem
35 proc. – tylu turystów zdecydowało się na wakacyjny wyjazd na 10 I mniej dni przed wylotem
14 dni – tak długo trzeba było pracować na przeciętne wakacje w 2021 roku (średni koszt w przeliczeniu na jedną osobę to
2240 zł)
39 proc. – taki odsetek turystów wypoczywał w 2021 roku w hotelach 5*
41,5 proc. – taki odsetek turystów odpoczywał w 2021 roku w hotelach 4*
13,7 proc. – taki odsetek turystów wypoczywał w 2021 roku w hotelach 3*
83 proc. – taki odsetek turystów wybrał wyżywienie all inclusive
11,5 proc. – taki odsetek turystów wybrał wyżywienie w postaci śniadań I obiadokolacji
2,5 proc – taki odsetek wybrał wyżywienie w postaci samych śniadań
2,6 proc. – taki odsetek turystów wybrał wakacje z wyżywieniem we własnym zakresie
61 proc. – tylu turystów wyjechało na wakacje trwające 7-8 dni
95 proc. – tylu turystów poleciało na wakacje samolotem
58 proc. – tylu turystów zdecydowało się na wyjazd w dwie osoby
11,5 proc. – to odsetek wyjazdów w 3 osoby
13 proc. – to odsetek wyjazdów czteroosobowych
12 proc. – to odsetek osób wyjeżdżających na wakacje w więcej niż 4 osoby
6 proc. – to odsetek wyjazdów singli
POWIĄZANE WPISY
15 listopada 2024
Marcin Siudy nowym dyrektorem finansowym PHH
Marcin Siudy 4 listopada objął stanowisko dyrektora finansowego Polskiego Holdingu…
0 Komentarzy1 Minuty
15 listopada 2024
Wakacje 2025: niższe ceny i wyższe zainteresowanie wczesnymi rezerwacjami
Zeszłoroczny wzrost wczesnych rezerwacji wakacyjnych przyniósł rekordowe zyski dla branży…
0 Komentarzy6 Minuty
15 listopada 2024
Rekordowe targi WTM w Londynie. Ponad 4 tys. wystawców z całego świata
W dniach 5-7 listopada 2024 roku londyńskie hale ExCeL gościły największe w historii…
0 Komentarzy2 Minuty
15 listopada 2024
Langkawi czeka na Polaków. Itaka uruchomiła bezpośrednie czartery na egzotyczną wyspę
Pierwszy czarter Itaki na Langkawi, zrealizowany Dreamlinerem PLL LOT, zainaugurowano 28…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2024
50 proc. więcej klientów i nowe kierunki w ofercie – biuro podróży Nekera planuje dynamiczny rozwój
Wzrost przychodów, nowe destynacje i innowacyjne usługi – biuro podróży Nekera świętuje…
0 Komentarzy3 Minuty
14 listopada 2024
Rainbow Tours S.A. umacnia swoją pozycję w Grecji. Nowy hotel White Olive z Aquaparkiem na Kos dołącza do oferty
13 listopada 2024 należąca do Rainbow Tours S.A. spółka White Olive A.E. zakupiła 100…
0 Komentarzy4 Minuty
13 listopada 2024
Górna Austria zaprasza Polaków. Atrakcje dla całej rodziny, zimowe szlaki i zabytki UNESCO
Na początku listopada odbyło się spotkanie dla dziennikarzy z przedstawicielami Górnej…
0 Komentarzy5 Minuty
13 listopada 2024
Malta stawia na turystykę militarną
Maltańska Organizacja Turystyczna, we współpracy z Heritage Malta oraz Commonwealth War…
0 Komentarzy2 Minuty
12 listopada 2024
Fundacja Happy Kids i Rainbow wysyłają mamy zastępcze na wakacje
Pracują 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu. Bez urlopów, bez L4, bez wolnych…
0 Komentarzy3 Minuty