Trendy w podróżach służbowych wg Air France KLM
Nowa Klasa Biznes Air France i KLM powstała z myślą o potrzebach osób podróżujących służbowo na trasach dalekiego zasięgu.
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych na zlecenie Diners Club Polska, wyjazdy służbowe są dziś narzędziem pracy ponad połowy polskich firm z sektora MŚP. Rynek podróży służbowych systematycznie rośnie, a wraz z nim potrzeby współczesnych biznesmenów. Osoby podróżujące służbowo często wiele godzin spędzają na pokładzie samolotu, dlatego komfort podczas lotu jest dla nich wyjątkowo istotny. Klasa Biznes powinna stwarzać im dogodne warunki zarówno do pracy, jak i odpoczynku – tak potrzebnego przed czekającymi ich obowiązkami służbowymi.
Nowa Klasa Biznes Air France i KLM powstała z myślą o potrzebach osób podróżujących służbowo na trasach dalekiego zasięgu. Pasażerowie znajdą tu automatycznie sterowane, wygodne fotele rozkładające się do poziomu płaskiego łóżka, duży, regulowany stolik oraz miękką, puchową pościel dla maksymalnej wygody podczas snu. Specyficzny kształt fotela zapewnia strefę prywatności pasażera, tworząc dyskretne miejsce do odpoczynku lub pracy podczas lotu. Do dyspozycji podróżnych jest również standardowe gniazdko elektryczne i port USB umożliwiający ładowanie sprzętu podczas lotu, a także osobisty system rozrywki z dużym, dotykowym ekranem zapewniający bogatą ofertę audiowizualną.
Komfort podczas lotu to nie wszystko. Często podróżni wiele godzin spędzają na lotniskach podczas transferów. Linie Air France KLM zadbały o pasażerów podróżujących służbowo, oddając im do dyspozycji saloniki biznesowe na swoich lotniskach bazowych w Amsterdamie i Paryżu. Bez problemu można tu zorganizować konferencję prasową czy telekonferencję w jednej z wielu dostępnych, w pełni wyposażonych sal. Na zapracowanych pasażerów czekają zarówno wygodne stanowiska pracy, jak i sprzyjające odpoczynkowi leżanki, bezpłatne zabiegi spa w ramach business lounge oraz wiele udogodnień w podróży (np. możliwość ładowania swoich urządzeń i podłączenia się do gniazdek w wielu miejscach na lotnisku, w tym często przy wyjściach do samolotu). Uzupełnieniem jest bogata oferta napojów i ciepłych posiłków. Salonik biznesowy Air France na paryskim lotnisku Charlesa de Gaulle’a oferuje wyśmienite dania kuchni francuskiej stworzone przez Alaina Ducasse’a. A w ostatnim rankingu Skytrax, francuska linia otrzymała po raz trzeci z rzędu nagrodę w kategorii „Najlepsza na świecie usługa restauracyjna w saloniku Klasy Pierwszej”.
Na pokładach coraz większej liczby samolotów pasażerowie mogą pozostać online podczas całego lotu dzięki dostępowi do bezprzewodowego internetu. Taką możliwość istnieje na przykład podczas lotu Dreamlinerem KLM. Na jego pokładzie poza łącznością WiFi podróżni mają też dostęp do komunikatora Seat Chat – umożliwiającego pogawędki między pasażerami, którzy siedzą oddaleni od siebie w samolocie.
Wi-Fi na pokładzie to jednak nie wszystko. Dla tych, którzy chcą pozostać online po wylądowaniu za granicą bez konieczności ponoszenia wysokich opłat za internet stworzono kieszonkowy hotspot WiFi 4G. Rozwiązanie mobilne o nazwie Bitebird zapewnia stały dostęp do internetu, którego koszty są naliczanie według lokalnych taryf. Dzięki temu możemy uniknąć wysokich opłat roamingowych, a łączność z internetem mamy zawsze w zasięgu ręki – w dowolnym miejscu i czasie!
Z myślą o potrzebach nowoczesnych podróżnych KLM jako pierwsza linia na świecie udostępniła też usługę umożliwiającą komunikację za pośrednictwem Facebooka. KLM Messenger zapewnia dostęp do wszelkich informacji i dokumentów dotyczących lotu, takich jak potwierdzenie rezerwacji, przypomnienie o odprawie, karta pokładowa czy aktualizacja statusu lotu.
KLM jest także jedną z pierwszych linii lotniczych, która zaoferowała całodobowy serwis social media działający w systemie 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu za pośrednictwem popularnych serwisów społecznościowych, takich jak: Twitter, Facebook i LinkedIn. Pytania poprzez globalny fanpage KLM można przesyłać w 14 językach, uzyskując odpowiedzi w ciągu 40 minut, a pomoc w rozwiązaniu problemu w ciągu 24 godzin. Ciekawostką może być też fakt, że w trosce o możliwość nawiązywania kontaktów biznesowych w samolocie, linia wprowadziła innowacyjną usługę „Meet & Seat” (dobór współtowarzysza podróży poprzez portale społecznościowe, np. na podstawie wspólnych zainteresowań, prowadzonego biznesu itp).
Jak wynika z badania Diners Club Polska, rynek wyjazdów służbowych wzrośnie w 2016 r. o 5 proc.. Jednak firmy będą się starały optymalizować organizację wyjazdów taki sposób, by wartość związanych z nimi transakcji nie zwiększyła się w znaczący sposób. Jednym z takich rozwiązań jest BlueBiz – program oszczędnościowy dla małych i średnich przedsiębiorstw oferowany m.in. przez Air France, KLM, Alitalia i Delta Air Lines. Do tej pory przystąpiło do niego już ponad 4,2 tys. firm w Polsce. Wystarczy bezpłatna rejestracja, aby firma zaczęła zdobywać punkty Blue Credit na przelotach z Air France i KLM oraz ponad 30 partnerskimi liniami lotniczymi. Idea programu jest prosta: za zakupione bilety lotnicze firma otrzymuje część pieniędzy z powrotem na konto BlueBiz w postaci punktów – zgodnie z zasadą 1 pkt = 1 PLN. Dzięki temu przelicznikowi wydawanie oszczędności jest bardzo proste np. posiadając 2000 punktów Blue Credit na koncie oznacza, że stać nas na każdy przelot, którego rynkowa cena wynosi 2000 PLN i mniej. Zgromadzone punkty można wymienić na bilety w dowolnej klasie przelotu i inne nagrody (np. podwyższenie klasy podróży czyli tzw „upgrade”). Dzięki temu firma może zarabiać na każdym zakupionym bilecie i dowolnie wydawać zgromadzone „oszczędności” – oczywiście online. Przy zarabianiu na przelotach zasada jest prosta – im droższy bilet i dalsza trasa, tym większa oszczędność i tak przy przelocie w klasie biznes na trasie międzykontynentalnej aż 800 złotych może nam zostać w kieszeni! W ten sposób można obniżyć wydatki na podróże służbowe nawet do 10%, zwłaszcza, jeśli pracownicy regularnie podróżują na dalekich dystansach. Co ważne, członkostwo w BlueBiz jest bezpłatne i nie wyklucza uczestnictwa w innych programach – jeśli pasażer korzysta z programu lojalnościowego Flying Blue, MilleMiglia lub SkyMiles może jednocześnie zdobywać również Mile na swoim indywidualnym koncie. Oznacza to podwójną oszczędność – dla firmy i dla pracownika.
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
Lotnisko Rzeszów-Jasionka zainwestuje ponad 50 mln zł w infrastrukturę i technologie
Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka pozyskał ponad 31 mln zł dofinansowania z funduszy…
0 Komentarzy2 Minuty
20 grudnia 2024
PPL i POT będą wspólnie promować polską kulturę i turystykę
PPLS.A. i POT podpisały porozumienie o wspólnej promocji Polski na arenie…
0 Komentarzy3 Minuty
20 grudnia 2024
Grupa eSky prezentuje aplikację eSky 3.0. Personalizowane oferty i elastyczne wyszukiwanie w jednym miejscu
Grupa eSky zaprezentowała zaktualizowaną wersję swojej aplikacji mobilnej eSky 3.0…
0 Komentarzy1 Minuty
18 grudnia 2024
Wizz Air rozszerza siatkę połączeń z Warszawy. Cztery nowe trasy w 2025 roku
Wizz Air ogłosił dalszy rozwój swojej bazy na warszawskim lotnisku Chopina. W czerwcu…
0 Komentarzy2 Minuty
17 grudnia 2024
Linie SAS wracają do Wrocławia. Loty do Kopenhagi w codziennej ofercie
Po kilkuletniej przerwie linie lotnicze SAS wracają do Portu Lotniczego we Wrocławiu,…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2024
Rekordowy listopad na lotnisku Rzeszów-Jasionka: ponad 76 tys. obsłużonych pasażerów
Lotnisko w podrzeszowskiej Jasionce obsłużyło w listopadzie ponad 76 tys. pasażerów, co…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2024
Michael Rousseau nowym przewodniczącym Rady Dyrektorów Generalnych Star Alliance
Michael Rousseau, prezes Air Canada, został nowym przewodniczącym Rady Dyrektorów…
0 Komentarzy2 Minuty
13 grudnia 2024
TAP Air Portugal uruchamia nowe połączenia do Los Angeles i Bostonu
TAP Air Portugal ogłosił nowe kierunki transatlantyckie, które wystartują w maju 2025…
0 Komentarzy2 Minuty
13 grudnia 2024
Lotnisko w Katowicach w listopadzie obsłużyło ponad 350 tys. pasażerów
Lotnisko w Katowicach zamknęło listopad z wynikiem ponad 351 tys. obsłużonych pasażerów.…
0 Komentarzy2 Minuty