Trendy wakacyjne na lato 2023. „Raczej w kraju i z rodziną”

Coraz więcej Polaków odkrywa uroki kraju jako celu letniego wypoczynku, wybierając podróże po Polsce. Choć ceny urlopów wzrastają, a popularne miejsca są coraz droższe, aż 23 mln osób zamierza wyjechać na wakacje. Większość, bo aż 11,5 mln – postawi na krajową turystykę, przy czym najpopularniejsze pozostają morze, góry i Mazury.
Prezes Grupy Arche podkreśla, że polscy turyści dopiero teraz zaczynają doceniać piękno swojego kraju, poszukując nowych, nieoczywistych miejsc wypoczynkowych. Pomimo wzrostu cen, atrakcyjne lokalizacje w Polsce przyciągają turystów zarówno z kraju, jak i zagranicy.
W ostatnich latach turyści coraz chętniej szukają nieoczywistych lokalizacji i chcą poznawać nowe miejsca wypoczynkowe w Polsce. Co roku przyciągają one największą liczbę turystów z kraju i z zagranicy. Jednak popularność tych regionów przekłada się na koszty – im bardziej oblegane miejsca, tym wyższe.
„Polacy dopiero odkrywają piękno swojego kraju. Wielu z nich jest ciekawych nowych miejsc w zrewitalizowanych obiektach o dobrym standardzie, położonych w świetnie skomunikowanych rejonach wielkich miast. Dodatkowym kryterium wyboru są lokalne atrakcje, m.in. basen, jezioro, plaża, trasy wycieczkowe, ale także lokalne produkty oraz zdrowa kuchnia, imprezy tematyczne, animacje, sporty wodne, zajęcia fitness, dzięki którym można aktywnie i ciekawie spędzić czas. W tym sezonie widzimy również ogromny wzrost rezerwacji turystów z zagranicy, którzy przez wojnę w Ukrainie obawiali się wizyty u nas jeszcze rok temu” – komentuje Władysław Grochowski, prezes Grupy Arche.
Krócej i drożej
Bez względu na kierunek podróży, w większości popularnych miejscowości turystycznych znaleźć można wybór atrakcji, dostosowanych do zainteresowań. Wśród nich są rozmaite formy rozrywki dla miłośników adrenaliny i sportowych wrażeń lub oferty bardziej relaksacyjne, takie jak rejsy czy wypożyczalnie rowerów wodnych, idealne dla tych, którzy cenią sobie spokojny wypoczynek. Niestety podobnie, jak w przypadku zakwaterowania i wyżywienia, ceny tych atrakcji również wzrosły w tym roku.
„Wzrost cen w naszych hotelach w porównaniu do tego samego koszyka produktów z roku 2022 kształtuje się poniżej inflacji, czyli na poziomie od 5 do 15 proc. Woleliśmy obniżyć naszą marżę i zapewnić sobie większe obłożenie, niż przez zbyt wysokie ceny stać się niedostępnymi dla wielu klientów. Przez to, że ogólnie panuje drożyzna, goście wolą przyjechać na krótszy okres. W tym roku zauważamy spadek pobytów trzydniowych na korzyść dwóch dób hotelowych. Natomiast rezerwacje spływają głównie z wyprzedzeniem kilku tygodni, ale aż 25 proc. weekendowych pobytów wyprzedaje się dopiero na dwa lub trzy dni przed przyjazdem” – potwierdza Władysław Grochowski, prezes Grupy Arche.
Liczy się atmosfera
Polacy zdecydowanie preferują spędzać wakacje i wypoczywać w towarzystwie bliskich. Aż 88 proc. badanych deklaruje, że na główny wyjazd wypoczynkowy na terenie kraju wybierze się w towarzystwie innych osób. Najczęściej jest to cała rodzina wraz z dziećmi – 33 proc. wskazań oraz druga połówka – 32 proc., a następnie znajomi i przyjaciele – 11 proc. Samotne wyjazdy wakacyjne w Polsce planuje jedynie 9 proc. ankietowanych.
„Blisko 76 proc. naszych wakacyjnych gości to rodziny z dziećmi, które często przyjeżdżają również z dziadkami lub znajomymi. Pozostali klienci indywidualni to głównie pary w przedziale wiekowym 25-40 lat. Co ciekawe coraz więcej turystów przyjeżdża do nas w towarzystwie swoich pupili – są to w 90 proc. psy, rzadziej koty i inne zwierzęta. Jako że nasze hotele są dostępne dla każdego, a atrakcje otwarte dla wszystkich turystów oraz lokalnych społeczności, sporo osób korzysta jedynie z wybranych rozrywek np. plaży, restauracji, czy spa w trakcie jednodniowych wypadów i wycieczek, bez opcji noclegowych. Coraz większą popularnością cieszą się również wyjazdy w czerwcu i wrześniu. Jestem optymistą i uważam, że ten sezon dla gości oraz całej branży HoReCa będzie należał do udanych” – podsumowuje prezes Grupy Arche.
POWIĄZANE WPISY
18 marca 2025
IGHP: luty z dobrą frekwencją
Lutowe wyniki w hotelach były dobre – lepsze niż w styczniu i wyższe niż rok temu o tej…
0 Komentarzy5 Minuty
12 marca 2025
Julien Mattei nowym dyrektorem ds. inwestycji w a&o Hostels
Julien Mattei objął stanowisko dyrektora ds. inwestycji w a&o Hostels. Doświadczony…
0 Komentarzy2 Minuty
11 marca 2025
Nowe hotele Novotel: otwarcia na Malcie i w Chorwacji w 2025 roku
Novotel zapowiedział otwarcia hoteli w Hiszpanii, Francji i Niemczech oraz debiuty na…
0 Komentarzy4 Minuty
4 marca 2025
Joanna Ostrowska nową dyrektorką Hotelu Bellotto
Pięciogwiazdkowy Hotel Bellotto ma nową dyrektor – Joannę Ostrowską. Wcześniej pełniła…
0 Komentarzy2 Minuty
3 marca 2025
Rośnie zainteresowanie Bałtykiem poza sezonem
Sezon zimowy nad Bałtykiem staje się coraz bardziej atrakcyjny dla turystów. Zloty…
0 Komentarzy4 Minuty
24 marca 2025
Nowa odsłona B&B Hotel Wrocław Centrum. Zakończono modernizację obiektu
B&B Hotel Wrocław Centrum przeszedł kompleksową modernizację. Prace objęły zarówno…
0 Komentarzy2 Minuty
24 marca 2025
Ruszył Podlaski Bon Turystyczny
Dziś wystartowała strona Podlaskiego Bonu Turystycznego, programu mającego ożywić ruch…
0 Komentarzy3 Minuty
20 marca 2025
Tribe Krakow Old Town otwiera drzwi dla nowych talentów
Wraz z nadchodzącym otwarciem Tribe Krakow Old Town rozpoczyna się rekrutacja personelu…
0 Komentarzy2 Minuty
19 marca 2025
Sun & Snow: inwestowanie w apartamenty rekreacyjne w Polsce wciąż się opłaca
Wzrost kosztów budowy, zmieniające się preferencje klientów oraz procesy…
0 Komentarzy7 Minuty
18 marca 2025
IGHP: luty z dobrą frekwencją
Lutowe wyniki w hotelach były dobre – lepsze niż w styczniu i wyższe niż rok temu o tej…
0 Komentarzy5 Minuty
12 marca 2025
Julien Mattei nowym dyrektorem ds. inwestycji w a&o Hostels
Julien Mattei objął stanowisko dyrektora ds. inwestycji w a&o Hostels. Doświadczony…
0 Komentarzy2 Minuty
11 marca 2025
Nowe hotele Novotel: otwarcia na Malcie i w Chorwacji w 2025 roku
Novotel zapowiedział otwarcia hoteli w Hiszpanii, Francji i Niemczech oraz debiuty na…
0 Komentarzy4 Minuty
4 marca 2025
Joanna Ostrowska nową dyrektorką Hotelu Bellotto
Pięciogwiazdkowy Hotel Bellotto ma nową dyrektor – Joannę Ostrowską. Wcześniej pełniła…
0 Komentarzy2 Minuty
3 marca 2025
Rośnie zainteresowanie Bałtykiem poza sezonem
Sezon zimowy nad Bałtykiem staje się coraz bardziej atrakcyjny dla turystów. Zloty…
0 Komentarzy4 Minuty
24 marca 2025
Nowa odsłona B&B Hotel Wrocław Centrum. Zakończono modernizację obiektu
B&B Hotel Wrocław Centrum przeszedł kompleksową modernizację. Prace objęły zarówno…
0 Komentarzy2 Minuty
24 marca 2025
Ruszył Podlaski Bon Turystyczny
Dziś wystartowała strona Podlaskiego Bonu Turystycznego, programu mającego ożywić ruch…
0 Komentarzy3 Minuty
20 marca 2025
Tribe Krakow Old Town otwiera drzwi dla nowych talentów
Wraz z nadchodzącym otwarciem Tribe Krakow Old Town rozpoczyna się rekrutacja personelu…
0 Komentarzy2 Minuty
19 marca 2025
Sun & Snow: inwestowanie w apartamenty rekreacyjne w Polsce wciąż się opłaca
Wzrost kosztów budowy, zmieniające się preferencje klientów oraz procesy…
0 Komentarzy7 Minuty
18 marca 2025
IGHP: luty z dobrą frekwencją
Lutowe wyniki w hotelach były dobre – lepsze niż w styczniu i wyższe niż rok temu o tej…
0 Komentarzy5 Minuty
[…] Więcej: https://www.waszaturystyka.pl/trendy-wakacyjne-na-lato-2023-raczej-w-kraju-i-z-rodzina/?utm […]