Tripsta – 2015 rok lepszy o 14 proc.
W 2015 roku liczba rezerwacji w internetowym biurze podróży tripsta wzrosła o 14 proc. Łączna sprzedaż wzrosła o ponad 12 proc.
Dzięki przejęciu airtickets®, firma znalazła się w pierwszej piątce największych OTA w Europie, z rocznym przychodem na poziomie połowy miliarda euro brutto.
W 2015 użytkownicy serwisów tripsta kupowali średnio 389 biletów na godzinę. Rekordową sprzedaż zanotowano 30 września, kiedy podróżni zakupili łącznie 7 801 biletów w zaledwie jeden dzień. Z kolei rekord liczby rezerwacji został pobity na początku grudnia – w ciągu doby dokonano ich wtedy blisko 5,5 tysiąca.
Najpopularniejszym okresem na rezerwowanie wyjazdów był listopad, a najmniej – sierpień. Największą liczbę podróży zaplanowano na grudzień – w tym miesiącu użytkownicy tripsta zrealizowali ponad 127 000 rezerwacji. Tylko między 14 i 20 grudnia dokonano ponad 36 tysięcy rezerwacji, czyli ponad połowę liczby wszystkich podróży planowanych na luty, który okazał się najmniej popularnym miesiącem wśród turystów
W 2015 ponad 21 proc. transakcji zostało sfinalizowanych na telefonie lub tablecie. Stanowi to widoczny wzrost w stosunku do lat ubiegłych – jeszcze w 2013 roku rezerwacje poprzez urządzenia mobilne stanowiły zaledwie 10,85 proc. a w 2014 – już 16,72 proc..
W Polsce wśród najpopularniejszych krajowych tras znalazły się połączenia w obie strony między Wrocławiem i Warszawą oraz loty z Rzeszowa do stolicy. Najmniej płacili podróżni wybierający przelot z Poznania do Warszawy, który kosztował ich średnio 250 złotych. Wśród najpopularniejszych tras najdroższą okazała się ta z Warszawy do Wrocławia ze średnią ceną na poziomie 426 złotych.
We wszystkich serwisach tripsta działających na całym świecie najpopularniejszą tanią linią lotniczą okazał się Ryanair przekraczając liczbę 25 tysięcy rezerwacji. Tuż za irlandzką linią uplasowały się JetStar oraz Germanwings. Wśród tradycyjnych linii najwięcej lotów zarezerwowano na loty z greckimi Aegean Airlines oraz z liniami SAS i Turkish Airlines. Najczęściej wybieraną trasą było połączenie między Atenami i Salonikami. Przez Internet wyjazdy chętniej rezerwowali mężczyźni, którzy kupili 59,05 proc. wszystkich biletów.
Philipp Brinkmann, współzałożyciel i prezes tripsta, powiedział: “Tripsta jest aktualnie największym internetowym biurem podróży w południowo-wschodniej Europie oraz jednym z pięciu najważniejszych na całym kontynencie. To wielki sukces, który sprawia, że stawiamy na efektywność jeszcze silniej niż kiedykolwiek wcześniej. Patrząc w przyszłość, pozostajemy przede wszystkim pełni motywacji do realizacji naszych krótko- i długofalowych planów. Pragniemy skupić się na trzech filarach: budowaniu multimodalności naszych serwisów, zadbaniu o jakość obsługi klienta, a w efekcie wypracowaniu lojalności użytkowników oraz na maksymalnym wykorzystaniu danych, którymi dysponujemy do ciągłego udoskonalania naszego produktu.”
Dzięki udanej fuzji z airtickets®, dotychczasowym liderem na greckim rynku, tripsta znacząco rozszerzyła ofertę oraz zasięg działalności zdobywając nowe rynki, wśród których najważniejsze są Norwegia, Szwecja oraz Chiny. W 2015 sprzedaż biletów lotniczych wzrosła o prawie 12 proc., a biletów na promy – o blisko 30 proc.. Analizując popularność dodatkowych usług największe wzrosty zanotowały: usługa wynajmu samochodów – o 216 proc. – oraz rezerwacji noclegów, których popularność wzrosła o 64 proc.
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
NKAR Travel & Tours ze Sri Lanki dołącza do Polhotrep
Polhotrep Travel Representation, firma specjalizująca się w reprezentacji DMC na polskim…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Tydzień w Kolumbii z Rainbow do zdobycia podczas licytacji na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2024
Join Up bez prawidłowej gwarancji. Postępowanie w sprawie wykreślenia z rejestru
Urząd Marszałkowski województwa Mazowieckiego wszczął postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy6 Minuty