Troje zwycięzców i siedem wyróżnień. Przyznano nagrody w konkursie „Teraz Polska Turystyka”

Konkurs "Teraz Polska Turystyka", fot. POT
Konkurs „Teraz Polska Turystyka”, fot. POT

Znamy laureatów trzeciej edycji konkursu „Teraz Polska Turystyka”, organizowanego przez Polską Organizację Turystyczną i Fundację „Teraz Polska” pod patronatem Ministerstwa Sportu i Turystyki. Kapituła wyłoniła troje zwycięzców oraz przyznała siedem wyróżnień, doceniając innowacyjne podejście autorów do wyzwań w branży turystycznej.

Tematy prac konkursowych obejmowały takie zagadnienia, jak rewitalizacja, zrównoważony rozwój, marketing turystyczny oraz wykorzystanie nowych technologii w promocji turystyki. Nagrody wręczono 11 grudnia 2024 roku w siedzibie Polskiej Organizacji Turystycznej. W wydarzeniu uczestniczyli m.in. Ireneusz Raś, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, Rafał Szmytke, prezes POT oraz Krzysztof Przybył, prezes Fundacji „Teraz Polska”. Kapituła konkursu, pod przewodnictwem dr. Wojciecha Fedyka (AWF Wrocław), podkreśliła różnorodność i wysoki poziom zgłoszonych prac, które prezentują walory turystyczne różnych regionów Polski oraz analizują aktualne wyzwania branży, takie jak potrzeby turystów, rewitalizacja obszarów zdegradowanych czy innowacyjne formy promocji.

Laureaci konkursu „Teraz Polska Turystyka”:

I miejsce – Agata Jelińska za pracę „Rewitalizacja starego Fordonu szansą na rozwój turystyki questowej w Bydgoszczy” (promotor: dr hab. Aleksandra Jezierska-Thole, prof. UKW, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy).

II miejsce – Gabriela Dawidowska za pracę „Przygotowanie fizyczne i sprzętowe turystów Tatr Polskich oraz rekomendacje szlaków dla konkretnej grupy turystów” (promotor: dr Katarzyna Pukowiec-Kurda, Uniwersytet Śląski w Katowicach).

III miejsce – Magdalena Trzcinka za pracę „Atrakcyjność turystyczna oraz możliwości zagospodarowania turystyczno-rekreacyjnego schronów na obszarze gminy Turośl” (promotor: dr Piotr Gabryjończyk, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie).

Wyróżnienia otrzymali:

Katarzyna Krajewska za pracę „Komunikacja marketingowa w hotelarstwie za pośrednictwem social mediów” (promotor: dr hab. inż. Ewa Wszendybył-Skulska, prof. UJ, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie).

Paulina Michałowska za pracę „Spacer kreatywny jako oferta komercjalizacji dziedzictwa dawnej dzielnicy IV Piasek w Krakowie” (promotor: prof. dr hab. Bożena Popiołek, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie).

Paulina Penczewa za pracę „Potencjał Gminy Międzyzdroje i jego wykorzystanie w turystyce zrównoważonej” (promotor: dr hab. Waldemar Cudny, prof. UŁ, Uniwersytet Łódzki).

Anna Piłat za pracę „Wykorzystanie ambient marketingu w promocji turystycznej dużych miast” (promotor: dr hab. Michał Żemła, prof. UJ, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie).

Dominika Stojewska za pracę „Wpływ środków masowego przekazu na turystykę kulinarną” (promotor: dr hab. Jadwiga Berbeka, prof. UEK, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie).

Izabela Talaga za pracę „Oczekiwania gości wobec zrównoważonych hoteli” (promotor: dr Bartłomiej Walas, prof. WSTiE, Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii w Suchej Beskidzkiej).

Przemysław Wesołowski za pracę „Wpływ turystyki na banalizację i komercjalizację dziedzictwa na przykładzie folkloru Podhala” (promotor: dr Katarzyna Ceklarz, Podhalańska Państwowa Uczelnia Zawodowa w Nowym Targu).