Trzeci kwartał 2021 w biurach podróży: o milion klientów więcej niż rok temu

W trzecim kwartale 2021 r. organizatorzy turystyki zawarli umowy na wyjazdy dla 1,86 mln osób – wynika z danych przekazanych do Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego. To o ponad 1 mln osób więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku, ale prawie o 330 tys. mniej niż w III kw. roku 2019 czyli jeszcze przed pandemią. Największym zainteresowaniem cieszyły się imprezy organizowane w kraju.
Lekkie ożywienie w branży turystycznej, zauważalne już w II kwartale, kontynuowane było także w kolejnym okresie 2021 r. W porównaniu z poprzednim rokiem wzrosła liczba uczestników wszystkich kategorii imprez oferowanych przez organizatorów turystyki. Najbardziej popularne okazały się zorganizowane pobyty w kraju i państwach graniczących z Polską, z których w III kw. 2021 r. skorzystało prawie 850 tys. uczestników. Oznacza to wzrost o 180 proc. wobec oferty sprzedanej w analogicznym okresie 2020 r. i o 8,3 proc. więcej niż w III kw. 2019 r. Umowy na samolotowe wycieczki zagraniczne objęły 833 tys. osób, czyli o 74 proc. więcej niż w tym samym okresie w 2020 r., ale o 26 mniej niż w III kw. 2019 r.
– W tym sezonie pandemia wciąż mocno wpływała na decyzje klientów. Chętniej wybieraliśmy zorganizowane wakacje w kraju, niż zagraniczne wyjazdy. Wprawdzie w państwach najchętniej odwiedzanych przez polskich turystów osoby zaszczepione nie musiały dodatkowo okazywać negatywnego wyniku testu na obecność koronawirusa, ale najwyraźniej ryzyko infekcji, a co za tym idzie konieczności nagłej zmiany planów, wciąż zniechęcało głównie do wyjazdów zagranicznych. Ważnym czynnikiem zachęcającym do spędzenia wakacji w kraju były też bony turystyczne na dzieci, którymi można było płacić za imprezy organizowane w Polsce. Widać wyraźnie, że każdorazowe poluzowanie ograniczeń zwiększa skłonność do podróżowania i zawierania umów o udział
w imprezie turystycznej – mówi Marek Niechciał, członek zarządu UFG nadzorujący Turystyczny Fundusz Gwarancyjny.
Ogółem w III kw. tego roku organizatorzy turystyki zawarli 692,9 tys. umów na wyjazdy dla 1,86 mln podróżnych, wobec 339,7 tys. umów dla 856,3 tys. osób w III kw. 2020 r. i 797 tys. umów obejmujących 2,19 mln podróżnych w III kw. 2019 r.
„Poziom sprzedaży w miesiącach wakacyjnych był już bliski temu sprzed pandemii, a w sierpniu zawarto nawet więcej umów niż w sierpniu 2019 czy 2018 r. We wrześniu sytuacja się zmieniła, na co wpływ miało zapewne pogorszenie sytuacji epidemicznej w wielu krajach” – dodaje Marek Niechciał.
We wrześniu br. liczba umów zawartych przez organizatorów turystyki spadła do 165,6 tys. z 269, tys. w sierpniu i 261,4 tys. w lipcu.
Łącznie w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2021 r. organizatorzy turystyki zawarli umowy na wyjazdy dla 3,44 mln osób. W tym samym okresie ubiegłego roku było to zaledwie 1,67 mln osób, ale w trzech kwartałach 2019 roku – aż 6,33 mln osób.
Spośród 4300 zarejestrowanych w Polsce organizatorów turystyki i przedsiębiorców ułatwiających nabywanie powiązanych usług turystycznych, składki do TFG odprowadza tylko część firm. Przykładowo we wrześniu tylko nieco ponad 1 tys., co wskazuje, że tylko ¼ podmiotów prowadziła w tym miesiącu aktywną działalność.
POWIĄZANE WPISY
24 kwietnia 2025
Dubaj i Beautiful Destinations kształcą cyfrowych profesjonalistów branży travel
Dubai Corporation for Tourism and Commerce Marketing (Visit Dubai), we współpracy z…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
Itaka wprowadza własną markę lotniczą. Air 001 wchodzi na rynek
Air 001 to nowy projekt Itaka Holdings. W odpowiedzi na potrzebę większej kontroli nad…
0 Komentarzy4 Minuty
24 kwietnia 2025
Tysiące skarg na eDreams. Ryanair wzywa hiszpańskie władze do interwencji
Ryanair wezwał hiszpańskie władze i organizacje konsumenckie do podjęcia działań w…
0 Komentarzy3 Minuty
23 kwietnia 2025
Abu Dhabi gościło najlepszych sprzedawców Itaki
Blisko 200 najlepszych partnerów sprzedażowych Itaki spotkało się w dniach 10–17 kwietnia…
0 Komentarzy5 Minuty
23 kwietnia 2025
Rainbow Złotym Partnerem XVI Forum Promocji Turystycznej
Pozostało już kilka dni do kolejnej edycji Forum Promocji Turystycznej organizowanego…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
HolidayPirates umacnia pozycję dzięki strategii opartej na mediach społecznościowych
HolidayPirates umacnia swoją pozycję na rynku turystycznym dzięki strategii opartej na…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
PLL LOT uzyskały certyfikat IATA CEIV Live Animals
Polskie Linie Lotnicze LOT uzyskały certyfikat IATA CEIV Live Animals, potwierdzający…
0 Komentarzy1 Minuty
24 kwietnia 2025
Bachledka rozpoczyna sezon letni 2025 z nową atrakcją
Ośrodek turystyczny Bachledka rozpoczyna sezon letni w dniach 17–22 kwietnia, obejmującym…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
Raport IGHP: Marzec 2025 z niższym obłożeniem w hotelach
Wyniki marcowej ankiety przeprowadzonej przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
Dubaj i Beautiful Destinations kształcą cyfrowych profesjonalistów branży travel
Dubai Corporation for Tourism and Commerce Marketing (Visit Dubai), we współpracy z…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
Itaka wprowadza własną markę lotniczą. Air 001 wchodzi na rynek
Air 001 to nowy projekt Itaka Holdings. W odpowiedzi na potrzebę większej kontroli nad…
0 Komentarzy4 Minuty
24 kwietnia 2025
Tysiące skarg na eDreams. Ryanair wzywa hiszpańskie władze do interwencji
Ryanair wezwał hiszpańskie władze i organizacje konsumenckie do podjęcia działań w…
0 Komentarzy3 Minuty
23 kwietnia 2025
Abu Dhabi gościło najlepszych sprzedawców Itaki
Blisko 200 najlepszych partnerów sprzedażowych Itaki spotkało się w dniach 10–17 kwietnia…
0 Komentarzy5 Minuty
23 kwietnia 2025
Rainbow Złotym Partnerem XVI Forum Promocji Turystycznej
Pozostało już kilka dni do kolejnej edycji Forum Promocji Turystycznej organizowanego…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
HolidayPirates umacnia pozycję dzięki strategii opartej na mediach społecznościowych
HolidayPirates umacnia swoją pozycję na rynku turystycznym dzięki strategii opartej na…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
PLL LOT uzyskały certyfikat IATA CEIV Live Animals
Polskie Linie Lotnicze LOT uzyskały certyfikat IATA CEIV Live Animals, potwierdzający…
0 Komentarzy1 Minuty
24 kwietnia 2025
Bachledka rozpoczyna sezon letni 2025 z nową atrakcją
Ośrodek turystyczny Bachledka rozpoczyna sezon letni w dniach 17–22 kwietnia, obejmującym…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
Raport IGHP: Marzec 2025 z niższym obłożeniem w hotelach
Wyniki marcowej ankiety przeprowadzonej przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
Dubaj i Beautiful Destinations kształcą cyfrowych profesjonalistów branży travel
Dubai Corporation for Tourism and Commerce Marketing (Visit Dubai), we współpracy z…
0 Komentarzy2 Minuty