TT-Line zwiększa potencjał przewozowy z drugą jednostką Green Ship Peter Pan

fot. archiwum TT-Line

Zawinięcie drugiego promu GreenShip Peter Pan do Terminala Promowego w Świnoujściu jest planowane na 19.02.2023 r. o godzinie 23:15, natomiast pierwsze wejście statku w porze dziennej na dzień 20.02.2023 w godzinach między 14:00 a 16:00.

Dnia 23.01.2023 r. Green Ship Peter Pan po raz pierwszy zacumował przy nabrzeżu Skandinavienkai w Travemünde. Drugi Green Ship uzupełnia w ten sposób flotę TT-Line składającą się łącznie z dziewięciu statków. Pierwszy oficjalny rejs promu Peter Pan z Travemünde do Trelleborga miał miejsce dnia 31.01.2023 r., ale już od 20.02.2023 będzie regularnie zawijał do portu w Świnoujściu.

Wydłużony 53-dniowy rejs promu ze stoczni w Chinach do Europy pozwolił na dokładne sprawdzenie zdolności żeglugowej statku w różnych warunkach pogodowych oraz „dostrojenie” wszystkich jego możliwości do eksploatacji na Morzu Bałtyckim.

„Prom Peter Pan może zabrać na pokład 800 pasażerów oraz ponad 200 jednostek frachtowych. Skandynawski klimat był główną inspiracją przy projektowaniu wnętrz promu Peter Pan, podobnie jak to miało miejsce w przypadku siostrzanego promu Nils Holgersson. Na pokładzie Zielonego Statku dostępnych jest łącznie 245 nowoczesnych, przestronnych i wygodnych kabin w różnych kategoriach. Dla rodziców z dziećmi przeprawa Zielonym Statkiem będzie prawdziwą przygodą morską” – mówi Aneta Wencel, dyrektor TT-Line Polska.

Nowy Green Ship to już szósty statek w historii firmy, który nazywa się Peter Pan. Peter Pan piątej generacji jest aktualnie eksploatowany pod nazwą Tinker Bell i pozostaje we flocie TT-Line oraz z regularnością zawija do portu w Świnoujściu. W 2018 r. Tinker Bell został przebudowany i wydłużony o 30 metrów, dzięki czemu emisja zanieczyszczeń na jednostkę frachtową została zredukowana nawet o 25  proc.

TT-Line cieszy się nie tylko ze zwiększenia zdolności przewozowych, ale także z faktu, że flota armatora staje się coraz bardziej przyjazna dla środowiska poprzez szeroko zakrojoną modernizację pozostałych jednostek.

„Świadomość ekologiczna w TT-Line jest silna. Od lat pracujemy nad poprawą naszych działań w zakresie ochrony środowiska. Dlatego jesteśmy dumni, że udało nam się zintegrować nasze dwa nowe promy Nils Holgersson i Peter Pan z pozostałymi statkami w ciągu roku. To znacznie poprawiło ślad środowiskowy naszej floty” – wyjaśnia Bernhard J. Termühlen, dyrektor zarządzający.

Jako najbardziej przyjazne dla środowiska promy w historii firmy, Green Ships – Peter Pan i siostrzany Nils Holgersson, który został oddany do eksploatacji w kwietniu 2022 r. – gwarantują komfortową i zrównoważoną podróż promem. Oprócz przyjaznego dla środowiska paliwa LNG, na statkach zastosowano wiele proekologicznych, najnowszej generacji rozwiązań technicznych, które w ponad 90 proc. pochodzą od europejskich producentów.

Zielone Promy są wyposażone w energooszczędne systemy klimatyzacji i odzysku ciepła. Źródła światła LED zapewniają do 80 proc. mniejsze zużycie energii. Nowatorski program, oparty na sztucznej inteligencji dostosowuje prędkość statku, aby była najbardziej efektywna ekonomicznie, biorąc pod uwagę warunki pogodowe, zanurzenie, konsumpcję paliwa i szacowany czas przybycia do portu.

„Naszym celem i obowiązkiem jest zaspokojenie zwiększonego zapotrzebowania na usługi transportowe w możliwie najbardziej ekologiczny, przyjazny dla środowiska i energooszczędny sposób. Nasze zrównoważone inwestycje nie kończą się wraz z oddaniem do eksploatacji Green Ship Peter Pan, ale idą  dalej w kierunku stałej poprawy efektywność środowiskowej naszej całej floty” – dodała Aneta Wencel, dyrektor zarządzająca TT-Line Polska.