TUI Poland przywołuje agentów do porządku i nakłada nowe opłaty
Touroperator wyciąga konsekwencje za prowadzenie sprzedaży „subagencyjnej” i udzielanie przez agentów rabatów. Wprowadził też dodatkowe opłaty: za bagaż rejestrowany przy kupnie samego przelotu, za zmianę błędnie wprowadzonej rezerwacji i podniósł wkład własny w przypadku realizacji polisy ubezpieczeniowej.
TUI Poland wypowiedział ostatnio kilku agentom umowy w ramach walki z tzw. sprzedażą subagencyjną. Chodzi o obsługę klienta i sprzedaż produktu TUI w punkcie, który nie ma podpisanej osobnej umowy z tym touroperatorem. Konsekwencje wyciągnięto wobec agentów, którzy prowadzą kilka punktów sprzedaży pod jedną marką, lecz nie mieli dla każdego z nich osobnych umów. Zgodnie z warunkami współpracy z TUI Poland, do osiągnięcia progów prowizyjnych nie można „kumulować” sprzedaży z kilku salonów ani zakładać klientom rezerwacji w innych punktach.
Ostrzeżenie dla agentów
Touroperator przypomniał też agentom o zakazie udzielania rabatów, w tym dodatkowych korzyści, takich jak: darmowego parkingu, bonów na kolejne wakacje, darmowej wycieczki fakultatywnej, ubezpieczenia czy wręczenie gadżetów reklamowych, których wartość w stosunku do wartości rezerwacji przekracza łącznie 10 zł.
Za tego typu praktyki TUI Poland nakłada karę umowną w wysokości 15 tys. zł.
„Monitorujemy, czy takich wykroczeń biura nie popełniają i w ostatnim czasie nałożyliśmy wiele kar oraz wypowiedzieliśmy umowy kilku partnerom agencyjnym. Badania przeprowadzane są przez firmę zewnętrzną i będą realizowane co najmniej raz na kwartał” – ostrzega touroperator w komunikacie dla agentów.
Według naszych informacji, u agentów TUI Poland pojawią się „tajemniczy klienci”, którzy rezerwując u agentów mają dopytywać się o rabaty. Na agentów, którzy ich udzielą, nałożone zostaną kary.
Opłaty i limity bagażowe
Firma nałożyła też dodatkowe opłaty w przypadku niektórych usług.
Od 10 lipca klienci, którzy wykupują w TUI Poland przelot czarterowy bez pakietu muszą dopłacać za bagaż rejestrowany. W przypadku bliskich kierunków opłata wynosi 60 zł w dwie strony, dalszych – 300 zł w dwie strony. Wśród tych drugich znalazły się: Sri Lanka (Lotnisko Kolombo), Meksyk (Cancun), Tajlandia (Phuket), Mauritius, Dominikana (Punta Cana), Kenia (Mombasa), Zanzibar i Wyspy Zielonego Przylądka. Wprowadzono też opłatę za przelot dla dziecka poniżej drugiego roku życia.
TUI Poland wprowadziło też limity wagi bagażu zabieranego przez klientów na narty w sezonie 2019/2020. Bagaż rejestrowany nie może być cięższy niż 15 kg i większy niż 80x120x100 cm, podręczny zaś może mieć wagę do 5 kg. Bagaż narciarski trzeba rezerwować oddzielnie, jego wymiary nie mogą przekroczyć 170x40x20 cm, a waga – 10 kg. Buty i kask nie mogą stanowić oddzielnego bagażu.
Agenci TUI Poland otrzymali też przypomnienie o tym, że dla rezerwacji założonych po 11 czerwca 2019 roku zwiększono opłatę za zmianę danych rezerwacji (w tym w przypadku literówek), dokonywanych na lotnisku. Przedtem wynosiła ona 150 zł, obecnie – 250 zł.
Sprzedać droższe ubezpieczenie
Zmieniono też warunki ubezpieczenia od KL i NNW oferowanego przez Allianz. W pakiecie podstawowym zwiększono udział własny klienta w szkodzie ze 100 zł na 200 zł. Oznacza to, że gdyby przyszło do skorzystania z pomocy lekarza za granicą, klient będzie musiał pokryć 200 zł z całego kosztu wizyty. Do tej pory wkład własny był o połowę niższy. Jak dowiadujemy się nieoficjalnie, chodzi o to, by agenci informowali o tym klientów i zachęcali klientów do kupowania droższych opcji ubezpieczenia turystycznego.
Centrala oczekuje zysków
TUI Poland zamierza obsłużyć w tym roku najwięcej polskich klientów, którzy wybiorą ofertę biur podróży. To pierwszy rok, w którym touroperator powalczy na naszym rynku o palmę pierwszeństwa i ma szansę wyprzedzić Itakę. Aby osiągnąć tę pozycję, oferował w 2018 roku i na początku 2019 ceny o kilkaset złotych niższe niż konkurencja.
Jak zapowiadał podczas konferencji prasowej prezes firmy Marcin Dymnicki, zarząd grupy TUI oczekuje jednocześnie, że firma zwiększy w tym roku zyski (w 2018 roku, według podanych przez firmę danych, wynosił on ponad 33 mln zł).
Prezes TUI Poland odmówił udzielenia komentarza na temat wprowadzonych zmian.
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
NKAR Travel & Tours ze Sri Lanki dołącza do Polhotrep
Polhotrep Travel Representation, firma specjalizująca się w reprezentacji DMC na polskim…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Tydzień w Kolumbii z Rainbow do zdobycia podczas licytacji na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2024
Join Up bez prawidłowej gwarancji. Postępowanie w sprawie wykreślenia z rejestru
Urząd Marszałkowski województwa Mazowieckiego wszczął postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy6 Minuty