TUI Poland wyciąga od agentów adresy klientów
Agenci TUI Poland otrzymali od centrali pismo, w którym touroperator przypomina o konieczności przekazywania mu adresów mailowych klientów agentów.
Żądanie to jest zawoalowane w treści maila dotyczącego procesu informowania klientów o godzinach lotu. Tzw. Krok 3. wspomnianego procesu brzmi w tym piśmie następująco: „Po wysłaniu maila do Klienta zachować jego kopię przekazaną do Klienta na serwerze lub wydrukowaną treść z data i godziną, adresem mailowym nadawcy i odbiorcy i podpiąć pod umową do ewentualnego wezwania na nasze żądanie…”
Spełnienie tego żądania przez agentów spowoduje, że TUI Poland będzie dysponować adresami mailowymi klientów swoich agentów. Całe pismo jest przepełnione troską o dobro klienta, który dzięki zcentralizowaniu bazy danych będzie sprawniej powiadamiany o ewentualnych zmianach godzin wylotów.
W rzeczywistości jest to próba przejęcia całej bazy klientów agentów.
Po jej zdobyciu touroperator może przecież wysłać do tych klientów ofertę wyjazdów na korzystniejszych warunkach (np. proponując promocyjne ceny, okazyjne zniżki cen). Pominięcie pośrednictwa agentów jest dla centrali korzystne na krótką metę (który z touroperatorów nie marzy o pełnej liście klientów). Działania takie jednak mogą doprowadzić do pogorszenia się sytuacji niektórych agentów (tych mocnej związanych z TUI) lub do zerwania umów z touroperatorem. Podobna sytuacja miała miejsce w Niemczech, gdzie agenci przyznawali, że są bezsilni wobec siłowych działań potentata.Być może strata wizerunkowa nie jest ważna dla TUI Poland.
Być może jest to początek akcji wypowiadania umów agencyjnych. Agent, który odmówi udostępniania danych adresowych klientów, raczej nie ma szans na dalszą współpracę z TUI Poland.
Touroperator w tym roku wychodzi na pierwsze miejsce pod względem sprzedaży, więc cięcie kosztów (przez zmniejszenie liczby agentów), może jeszcze bardziej pomóc w utrzymaniu tej pozycji.
Poproszony o komentarz, Marek Kamieński z Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Agentów Turystycznych, podkreślił: „Nie spotkałem się z podobnymi działaniami ze strony innych touroperatorów w Polsce. Owszem, niektórzy proszą o adresy mailowe klientów, TUI Poland, jako jedyny – żąda.”
Według TUI Poland najwyraźniej każdy klient musi mieć swój adres mailowy. Jeśli go nie ma – niech wykupuje wycieczki u innego touroperatora.
POWIĄZANE WPISY
1 kwietnia 2025
eSky.pl: Włochy liderem wiosennych city breaków Polaków
Internetowe biuro podróży eSky.pl opublikowało raport na temat wiosennych city breaków w…
0 Komentarzy2 Minuty
28 marca 2025
Stubai: trasy narciarskie będą dostępne do 11 maja
Położony na wysokości ponad 3 000 m n.p.m. lodowiec Stubai oferuje obecnie doskonałe…
0 Komentarzy3 Minuty
27 marca 2025
Wiosenna edycja Meet the Bidder 2025
26 marca 2025 roku odbyła się 30. edycja Meet the Bidder. W wydarzeniu uczestniczyło…
0 Komentarzy2 Minuty
26 marca 2025
Synergia 2025: 200 ekspertów turystyki na spotkaniu Coral Travel w Egipcie
Coral Travel Poland zorganizował spotkanie partnerów biznesowych, Synergia 2025, które…
0 Komentarzy2 Minuty
25 marca 2025
Gheorghe Cristescu nowym prezesem Itaka Hospitality
Gheorghe Cristescu, były prezes Polskiego Holdingu Hotelowego, objął stanowisko prezesa…
0 Komentarzy1 Minuty
3 kwietnia 2025
İrfan Kiliç nowym dyrektorem produktu w Anex Tour
Do polskiego zespołu Anex Tour dołączył İrfan Kiliç, który objął stanowisko dyrektora…
0 Komentarzy2 Minuty
2 kwietnia 2025
Od muzyki po turystykę, czyli fenomen K-popu i K-dram
Koreańska popkultura od lat zdobywa coraz większą popularność na całym świecie. Jej…
0 Komentarzy3 Minuty
2 kwietnia 2025
Wręczono nagrody Coral Travel Starway World Best Hotels 2024. Maxx Royal Kemer triumfuje
Nagrody Starway World Best Hotels, które co roku przyznaje Coral Travel, zostały wręczone…
0 Komentarzy2 Minuty
2 kwietnia 2025
Travelist.pl: ceny noclegów w górę, ale chętnych nie brakuje
Eksperci portalu Travelist.pl sprawdzili, czy Polacy zamierzają wykorzystać nadchodzące…
0 Komentarzy4 Minuty
1 kwietnia 2025
eSky.pl: Włochy liderem wiosennych city breaków Polaków
Internetowe biuro podróży eSky.pl opublikowało raport na temat wiosennych city breaków w…
0 Komentarzy2 Minuty
28 marca 2025
Stubai: trasy narciarskie będą dostępne do 11 maja
Położony na wysokości ponad 3 000 m n.p.m. lodowiec Stubai oferuje obecnie doskonałe…
0 Komentarzy3 Minuty
27 marca 2025
Wiosenna edycja Meet the Bidder 2025
26 marca 2025 roku odbyła się 30. edycja Meet the Bidder. W wydarzeniu uczestniczyło…
0 Komentarzy2 Minuty
26 marca 2025
Synergia 2025: 200 ekspertów turystyki na spotkaniu Coral Travel w Egipcie
Coral Travel Poland zorganizował spotkanie partnerów biznesowych, Synergia 2025, które…
0 Komentarzy2 Minuty
25 marca 2025
Gheorghe Cristescu nowym prezesem Itaka Hospitality
Gheorghe Cristescu, były prezes Polskiego Holdingu Hotelowego, objął stanowisko prezesa…
0 Komentarzy1 Minuty
3 kwietnia 2025
İrfan Kiliç nowym dyrektorem produktu w Anex Tour
Do polskiego zespołu Anex Tour dołączył İrfan Kiliç, który objął stanowisko dyrektora…
0 Komentarzy2 Minuty
2 kwietnia 2025
Od muzyki po turystykę, czyli fenomen K-popu i K-dram
Koreańska popkultura od lat zdobywa coraz większą popularność na całym świecie. Jej…
0 Komentarzy3 Minuty
2 kwietnia 2025
Wręczono nagrody Coral Travel Starway World Best Hotels 2024. Maxx Royal Kemer triumfuje
Nagrody Starway World Best Hotels, które co roku przyznaje Coral Travel, zostały wręczone…
0 Komentarzy2 Minuty
2 kwietnia 2025
Travelist.pl: ceny noclegów w górę, ale chętnych nie brakuje
Eksperci portalu Travelist.pl sprawdzili, czy Polacy zamierzają wykorzystać nadchodzące…
0 Komentarzy4 Minuty
1 kwietnia 2025
eSky.pl: Włochy liderem wiosennych city breaków Polaków
Internetowe biuro podróży eSky.pl opublikowało raport na temat wiosennych city breaków w…
0 Komentarzy2 Minuty