TUI Poland wyciąga od agentów adresy klientów
Agenci TUI Poland otrzymali od centrali pismo, w którym touroperator przypomina o konieczności przekazywania mu adresów mailowych klientów agentów.
Żądanie to jest zawoalowane w treści maila dotyczącego procesu informowania klientów o godzinach lotu. Tzw. Krok 3. wspomnianego procesu brzmi w tym piśmie następująco: „Po wysłaniu maila do Klienta zachować jego kopię przekazaną do Klienta na serwerze lub wydrukowaną treść z data i godziną, adresem mailowym nadawcy i odbiorcy i podpiąć pod umową do ewentualnego wezwania na nasze żądanie…”
Spełnienie tego żądania przez agentów spowoduje, że TUI Poland będzie dysponować adresami mailowymi klientów swoich agentów. Całe pismo jest przepełnione troską o dobro klienta, który dzięki zcentralizowaniu bazy danych będzie sprawniej powiadamiany o ewentualnych zmianach godzin wylotów.
W rzeczywistości jest to próba przejęcia całej bazy klientów agentów.
Po jej zdobyciu touroperator może przecież wysłać do tych klientów ofertę wyjazdów na korzystniejszych warunkach (np. proponując promocyjne ceny, okazyjne zniżki cen). Pominięcie pośrednictwa agentów jest dla centrali korzystne na krótką metę (który z touroperatorów nie marzy o pełnej liście klientów). Działania takie jednak mogą doprowadzić do pogorszenia się sytuacji niektórych agentów (tych mocnej związanych z TUI) lub do zerwania umów z touroperatorem. Podobna sytuacja miała miejsce w Niemczech, gdzie agenci przyznawali, że są bezsilni wobec siłowych działań potentata.Być może strata wizerunkowa nie jest ważna dla TUI Poland.
Być może jest to początek akcji wypowiadania umów agencyjnych. Agent, który odmówi udostępniania danych adresowych klientów, raczej nie ma szans na dalszą współpracę z TUI Poland.
Touroperator w tym roku wychodzi na pierwsze miejsce pod względem sprzedaży, więc cięcie kosztów (przez zmniejszenie liczby agentów), może jeszcze bardziej pomóc w utrzymaniu tej pozycji.
Poproszony o komentarz, Marek Kamieński z Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Agentów Turystycznych, podkreślił: „Nie spotkałem się z podobnymi działaniami ze strony innych touroperatorów w Polsce. Owszem, niektórzy proszą o adresy mailowe klientów, TUI Poland, jako jedyny – żąda.”
Według TUI Poland najwyraźniej każdy klient musi mieć swój adres mailowy. Jeśli go nie ma – niech wykupuje wycieczki u innego touroperatora.
POWIĄZANE WPISY
23 grudnia 2024
Właściciel Wakacje.pl przejmuje Travelplanet.pl. Wirtualna Polska zostanie właścicielem Invia Group za 239,7 mln euro
Wirtualna Polska Holding podpisała ramową umowę zakupu 100 proc. akcji Invia Group do…
0 Komentarzy6 Minuty
20 grudnia 2024
NKAR Travel & Tours ze Sri Lanki dołącza do Polhotrep
Polhotrep Travel Representation, firma specjalizująca się w reprezentacji DMC na polskim…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Tydzień w Kolumbii z Rainbow do zdobycia podczas licytacji na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta