Turkish Airlines też zawalczy o klientów na egzotykę – Malediwy, Meksyk, Hawana, Zanzibar, Bali
Turkish wraca z większą liczbą rejsów do Polski. To powoduje, że mamy większe szansę na dobre ceny na egzotykę z Warszawy. Turkish jest bowiem obecny na prawie wszystkich najlepiej sprzedających się kierunkach. A z pewnością powalczy też w przyszłości o Tajlandię i Wietnam.
Od końca marca latamy już 5 razy w tygodniu na trasie do Stambułu
Wraz z ostatnimi dniami marca, Turkish Airlines lata już pięć razy w tygodniu do Warszawy. Ambicje są dużo większe, linie z Turcji liczą, że uda się wrócić do oferowania sprzed czasu epidemii jeszcze przed naszymi wakacjami. Co jest podstawą takiego optymizmu?
Z pewnością uruchomienie całego wachlarza egzotycznych kierunków jest takim właśnie powodem. W Polsce wciąż to właśnie te kierunki sprzedają się najlepiej. Dodatkowo gwiazda tego sezonu, tj. Dubaj, znajduje się “po drodze”. Oferta przelotu do Dubaju via Stambuł będzie więc bardzo konkurencyjna. A latanie pięć razy w tygodniu daje właściwy produkt dla podróżujących służbowo.
Malediwy, Zanzibar, Bali i Wietnam za niewiele powyżej 2000 zł
W ciągu ostatnich kilkunastu dni mieliśmy prawdziwy wysyp super ofert na egzotyczne kierunki od tureckiej linii. Zbiega się to doskonale z informacją o zwiększeniu liczby rejsów z Warszawy. Z pewnością taki stan rzeczy potrwa jeszcze jakiś czas. Wszak zwiększenie liczby oferowanych miejsc o prawie 70 proc. powoduje konieczność zapełnienia świeżo podstawionych samolotów.
Tajlandia – Phuket rusza od lipca – tu także Turskich powalczy o polskich klientów
Na rynek turystyczny wraca też Tajlandia, w zeszłym tygodniu mieliśmy już pierwszy workshop dla agentów. Promujący m.in. kwarantannową ofertę long-stay. Wydaje się, że Tajlandia będzie chciała bardzo dynamicznie powalczyć o polskich klientów, wszak straciła palmę pierwszeństwa wśród zimowych azylów dla Polaków.
Phuket otwiera się dla zaszczepionych już od 1 lipca. Mimo że Polacy nie latali do Tajlandii latem, to super atrakcyjna oferta cenowa może pomóc przekonać ich do takiego rozwiązania. Tym bardziej, że na pokrewnych dla Polski rynkach np. na Ukrainie, Tajlandia w lecie sprzedaje się bardzo dobrze. Być może swoje zrobi też oferta long-stay dla “cyfrowych nomadów”.
Oferty long-stayowe dla “Nomadów” hitowym produktem egzotycznych destynacji?
Czy jest pole do większej współpracy z LOT?
Cały czas czekamy na ogłoszenie zimowej /egzotycznej siatki przez LOT. Wydaje się, że wielce pożądany dla LOT-u byłby partner, z którym można by harmonizować ofertę m.in. do wspomnianego wyżej Dubaju.
Współpraca z Turkish pozwoliłaby dać doskonały produkt do samej Turcji (Antalya), jak i innych kierunków dla których Stambuł jest po drodze. Chodzi m.in. o kraje Zatoki, jak Oman czy Arabia Saudyjskam, ale też bliższy Egipt.
Trudno znaleźć lepszego potencjalnego partnera dla LOT-u, porównywalną synergię, taką jak TK, mógłby dać chyba tylko TAP Portugal.
Tureckie linie starają się być kreatywne w ofercie dla korporacji
Turkish wykorzystuje czas pandemii na przemodelowanie oferty korporacyjnej. Jest oczywiste, że w obecnych czasach trudno liczyć na pozyskanie klientów, którzy mogą legitymować się obrotem rzędu 100 tys. zł, co predysponowałoby do “prawdziwej” umowy korporacyjnej z tą linią. Odpowiedzią są nowe mniej wymagające koncepty dla rynku korporacyjnego.
Takim rozwiązaniem jest umowa klasterowa. Może ja podpisać stowarzyszenie czy związek/grupa firm i w tym układzie korzystać z lepszej niż standardowa oferty. Jest to bardzo kompaktowe i rozwojowe rozwiązanie. Pozwala tez skutecznie rywalizować z ofertami dla małych firm, oferowanych przez konkurentów zarówno z Europy jak i z Zatoki.
Programy dla małych firm – LOT, Lufthansa, KLM/AF – oszczędzaj na podróżach lotniczych
Oferta Klastrowa to nie jedyne rozwianie, które ma pomóc rywalizować o rynek podróży służbowych. Ostatnią bronią Turków jest oferta dla małych i średnich firm. W jej ramach to agent, sprzedawca linii znad Bosforu, dostaje do ręki możliwość oferowania obniżonych cen dla swoich firmowych partnerów.
Turkish powalczy też o rynek dynamicznego pakietowania
Zwiększając liczba połączeń między Warszawą a Stambułem Turkish może się pokusić o walkę o dynamicznego klienta. Zaoferowane taryfy touroperatorskie pomagają przekonać pośredników do postawienia na tego przewoźnika.
Bardzo dobre ceny na kierunku Dubaj to z pewnością dobra wiadomość dla oferujących dynamiczne pakietowanie Best Reisen, Exim, Top Touristik czy Nekery.
Dubaj to z pewnością nie jedyna destynacja, która może dać Turkom dodatkowy impuls. Za faworyta najbliższych wakacji może uchodzić Sharm El Sheikh. Turkish z pewnością może tu być wymagającym konkurentem dla czarterów. O polskim kliencie myśli też nowe lotnisko w okolicach Aleksandrii.
W przyszłości możemy się też spodziewać specjalnych ofert narciarskich. Turcja to kierunek który może zaciekawić szukających nowinek na narciarskim rynku. A to że potencjał Polski na podróże narciarskiej jest potężny przekonali się ostatnio m.in. Szwajcarzy.
Z wulkanu Erciyes pomiędzy skały Kapadocji. Jeśli narty w Turcji, to koniecznie ze zwiedzaniem
POWIĄZANE WPISY
14 listopada 2024
Odkryj uroki Korei Południowej. Co warto zobaczyć w Incheon i Gangwon?
Korea Południowa to kraj, który łączy nowoczesność z głęboką historią, oferując zarówno…
0 Komentarzy4 Minuty
13 listopada 2024
Sara Binmahfoodh: Chcemy zmienić postrzeganie Arabii Saudyjskiej. Najlepszym sposobem na to jest podróż
Arabia Saudyjska cieszy się coraz większym zainteresowaniem polskich turystów. Budzi…
0 Komentarzy9 Minuty
7 listopada 2024
Dlaczego warto kupić technologię Huawei w Black Friday?
Dowiedz się, dlaczego technologia Huawei to najlepszy wybór na zakupy w Black Friday.…
0 Komentarzy6 Minuty
6 listopada 2024
Niemiecka Centrala Turystyki uruchamia interaktywną platformę dla branży turystycznej
Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) odświeża swój format warsztatów turystyki przyjazdowej…
0 Komentarzy3 Minuty
31 października 2024
(R)ewolucja w turystyce dzieje się teraz. Obyśmy jej nie przegapili. [XV Forum Promocji Turystycznej]
Zmiany na rynku turystycznym, rewolucja technologiczna, nowa strategia rozwoju - to…
0 Komentarzy22 Minuty
24 października 2024
Promocja Polski przez sport. POT i PZT podpisują umowę o współpracy
Polska Organizacja Turystyczna (POT) oraz Polski Związek Tenisowy (PZT) ogłosiły…
0 Komentarzy2 Minuty
23 października 2024
DZT wprowadza AI-Influencerkę do promocji turystyki
Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) uruchamia swój pierwszy projekt AI-Influencer,…
0 Komentarzy4 Minuty
18 października 2024
W sobotę 19 października rusza Królewski Ogród Światła w Wilanowie
Już po raz trzynasty Królewski Ogród Światła w Wilanowie otworzy swoje bramy dla…
0 Komentarzy2 Minuty
18 października 2024
Polska na targach IMEX America 2024: nowe kontakty i rosnąca pozycja w branży MICE
Targi IMEX America – jedno z ważniejszych wydarzeń dla branży spotkań i eventów na…
0 Komentarzy4 Minuty