Turkish Airlines też zawalczy o klientów na egzotykę – Malediwy, Meksyk, Hawana, Zanzibar, Bali

Turkish wraca z większą liczbą rejsów do Polski. To powoduje, że mamy większe szansę na dobre ceny na egzotykę z Warszawy. Turkish jest bowiem obecny na prawie wszystkich najlepiej sprzedających się kierunkach. A z pewnością powalczy też w przyszłości o Tajlandię i Wietnam.

Od końca marca latamy już 5 razy w tygodniu na trasie do Stambułu

Wraz z ostatnimi dniami marca, Turkish Airlines lata już pięć razy w tygodniu do Warszawy. Ambicje są dużo większe, linie z Turcji liczą, że uda się wrócić do oferowania sprzed czasu epidemii jeszcze przed naszymi wakacjami. Co jest podstawą takiego optymizmu?

Z pewnością uruchomienie całego wachlarza egzotycznych kierunków jest takim właśnie powodem. W Polsce wciąż to właśnie te kierunki sprzedają się najlepiej. Dodatkowo gwiazda tego sezonu, tj. Dubaj, znajduje się „po drodze”. Oferta przelotu do Dubaju via Stambuł będzie więc bardzo konkurencyjna. A latanie pięć razy w tygodniu daje właściwy produkt dla  podróżujących służbowo.

Malediwy, Zanzibar, Bali i Wietnam za niewiele powyżej 2000 zł

W ciągu ostatnich kilkunastu dni mieliśmy prawdziwy wysyp super ofert na egzotyczne kierunki od tureckiej linii. Zbiega się to doskonale z informacją o zwiększeniu liczby rejsów z Warszawy. Z pewnością taki stan rzeczy potrwa jeszcze jakiś czas. Wszak zwiększenie liczby oferowanych miejsc o prawie 70 proc. powoduje konieczność zapełnienia świeżo podstawionych samolotów.

Tajlandia – Phuket rusza od lipca – tu także Turskich powalczy o polskich klientów

Na rynek turystyczny wraca też Tajlandia, w zeszłym tygodniu mieliśmy już pierwszy workshop dla agentów. Promujący m.in. kwarantannową ofertę long-stay. Wydaje się, że Tajlandia będzie chciała bardzo dynamicznie powalczyć o polskich klientów, wszak straciła palmę pierwszeństwa wśród zimowych azylów dla Polaków.

Phuket otwiera się dla zaszczepionych już od 1 lipca. Mimo że Polacy nie latali do Tajlandii latem, to super atrakcyjna oferta cenowa może pomóc przekonać ich do takiego rozwiązania. Tym bardziej, że na pokrewnych dla Polski rynkach np. na Ukrainie, Tajlandia w lecie sprzedaje się bardzo dobrze. Być może swoje zrobi też oferta long-stay dla „cyfrowych nomadów”.

Oferty long-stayowe dla “Nomadów” hitowym produktem egzotycznych destynacji?

Czy jest pole do większej współpracy z LOT?

Cały czas czekamy na ogłoszenie zimowej /egzotycznej siatki przez LOT. Wydaje się, że wielce pożądany dla LOT-u byłby partner, z którym można by harmonizować ofertę m.in. do wspomnianego wyżej Dubaju.

Współpraca z Turkish pozwoliłaby dać doskonały produkt do samej Turcji (Antalya), jak i innych kierunków dla których Stambuł jest po drodze. Chodzi m.in. o kraje Zatoki, jak Oman czy Arabia Saudyjskam, ale też bliższy Egipt.

Trudno znaleźć lepszego potencjalnego partnera dla LOT-u, porównywalną synergię, taką jak TK, mógłby dać chyba tylko TAP Portugal.

Tureckie linie starają się  być kreatywne w ofercie dla korporacji

Turkish wykorzystuje czas pandemii na przemodelowanie oferty korporacyjnej. Jest oczywiste, że w obecnych czasach trudno liczyć na pozyskanie klientów, którzy mogą legitymować się obrotem rzędu 100 tys. zł, co predysponowałoby do „prawdziwej” umowy korporacyjnej z tą linią. Odpowiedzią są nowe  mniej wymagające koncepty dla rynku korporacyjnego.

Takim rozwiązaniem jest umowa klasterowa. Może ja podpisać stowarzyszenie czy związek/grupa firm i w tym układzie korzystać z lepszej niż standardowa oferty. Jest to bardzo kompaktowe i rozwojowe rozwiązanie. Pozwala tez skutecznie rywalizować z ofertami dla małych firm, oferowanych przez konkurentów zarówno z Europy jak i z Zatoki.

Programy dla małych firm – LOT, Lufthansa,  KLM/AF – oszczędzaj na podróżach lotniczych

Oferta Klastrowa to nie jedyne rozwianie, które ma pomóc rywalizować o rynek podróży służbowych. Ostatnią bronią Turków jest oferta dla małych i średnich firm. W jej ramach to agent, sprzedawca linii znad Bosforu, dostaje do ręki możliwość oferowania obniżonych cen dla swoich firmowych partnerów.

Turkish powalczy też o rynek dynamicznego pakietowania

Zwiększając liczba połączeń między Warszawą a Stambułem Turkish może się pokusić o walkę o dynamicznego klienta. Zaoferowane taryfy touroperatorskie pomagają przekonać pośredników do postawienia na tego przewoźnika.

Bardzo dobre ceny na kierunku Dubaj to z pewnością dobra wiadomość dla oferujących dynamiczne pakietowanie Best Reisen, Exim, Top Touristik czy Nekery.

Dubaj to z pewnością nie jedyna destynacja, która może dać Turkom dodatkowy impuls. Za faworyta najbliższych wakacji może uchodzić Sharm El Sheikh. Turkish z pewnością może tu być wymagającym konkurentem dla czarterów. O polskim kliencie myśli też nowe lotnisko w okolicach Aleksandrii.

W przyszłości możemy się też spodziewać specjalnych ofert narciarskich. Turcja to kierunek który może zaciekawić szukających nowinek na narciarskim rynku. A to że potencjał Polski na podróże narciarskiej jest potężny przekonali się ostatnio m.in. Szwajcarzy.

Z wulkanu Erciyes pomiędzy skały Kapadocji. Jeśli narty w Turcji, to koniecznie ze zwiedzaniem