Turystyczna Marka Kraszczady promuje powiat krasnostawski

Turystyczna Marka Kraszczady
Turystyczna Marka Kraszczady

W Krasnostawskim Domu Kultury odbyła się konferencja inaugurująca projekt Turystyczna Marka Kraszczady. Inicjatywa ma na celu promocję powiatu krasnostawskiego i rozwój lokalnej turystyki. W wydarzeniu uczestniczyli przedstawiciele samorządów, instytucji publicznych, lokalnych przedsiębiorców oraz eksperci w dziedzinie turystyki.

Turystyczna Marka Kraszczady to projekt, którego celem jest promocja powiatu krasnostawskiego. Powstał z inicjatywy dr hab. Marcina Szewczaka, prof. KUL, będącego obecnie członkiem zarządu województwa lubelskiego. Podczas konferencji zaprezentowane zostały główne założenia oraz korzyści, jakie może przynieść rozwój turystyki na obszarze Kraszczad, zarówno dla lokalnych mieszkańców, jak i przedsiębiorców.

Inicjatorom projektu zależy także na podniesieniu  świadomości o znaczeniu współpracy między podmiotami branży turystycznej a właścicielami i zarządcami atrakcji turystycznych w powiecie krasnostawskim, i jej wpływie na ruch turystyczny w regionie. W trakcie konferencji zaprezentowano m.in. harmonogram działań na rzecz rozbudowy marki Kraszczady i zapowiedziano przeprowadzenie analizy podmiotów i atrakcji turystycznych w powiecie krasnostawskim. Uczestnicy konferencji, dostrzegając wspólny potencjał turystyczny powiatu krasnostawskiego oraz konieczność  wprowadzanie działań opartych na zrównoważonym rozwoju , podpisali deklarację o współpracy w celu stworzenia Turystycznej Marki KRASZCZADY.

Organizatorami spotkania byli: Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna, Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego, Miasto Krasnystaw, Starostwo Powiatowe w Krasnymstawie oraz Instytut Rozwoju Samorządu Terytorialnego Województwa Lubelskiego.