Turystyczna współpraca krajów Zatoki Perskiej
Ministrowie z krajów Rady Współpracy Zatoki Perskiej (GCC) omówili przyszłość podróży regionalnych na konferencji Arabian Travel Market 2024
Współpraca krajów Zatoki Perskiej, ułatwienie podróży regionalnych oraz rozwój infrastruktury znalazły się pod lupą na Arabian Travel Market (ATM) 2024, podczas którego grupa decydentów omawiała usprawnienie rozwijającego się przemysłu turystycznego w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
„Według Światowej Rady Podróży i Turystyki (WTTC), nasz sektor turystyczny był dynamiczną siłą w ramach naszej gospodarki – powiedział H.E. Abdullah bin Touq Al Marri, Minister Gospodarki ZEA – Turystyka stanowiła 11,7 proc. PKB [w 2023 roku], co daje kwotę 220 mld AED. Na rok 2024 prognozy są jeszcze wyższe, z przewidywanym udziałem w PKB na poziomie 12 proc., co daje kwotę 236 mld AED.”
Przemówienie H.E. Al Marriego poprzedziła dyskusja panelowa między H.E. Khalid Jasim Al Midfa, Przewodniczącym Sharjah Commerce and Tourism Development Authority; H.E. Fahdem Hamidaddinem, Dyrektorem Generalnym Saudi Tourism Authority; H.E. Azzanem Al Busaidim, Podsekretarzem ds. Turystyki w Ministerstwie Dziedzictwa i Turystyki Omanu; oraz H.E. Sarah Buhijji, Dyrektorem Generalnym Bahrain Tourism and Exhibitions Authority. Sesję prowadził prezenter z Dubai Eye, Richard Dean.
W trakcie dyskusji, paneliści zbadali znaczenie międzyregionalnych inicjatyw w podniesieniu atrakcyjności turystyki krajów Zatoki Perskiej na wyższy poziom, jednocześnie znajdując odpowiednią równowagę między współpracą a konkurencją między regionami i państwami. Planowana Jednolita Wiza Turystyczna dla GCC została przywołana jako kluczowe ułatwienie dla regionu, obok czynników takich jak zrównoważony rozwój, infrastruktura i kultura.
Paneliści powiedzieli, że planowana jednolita wiza pozwoli Państwom członkowskim przedstawić GCC jako połączony kierunek, zwiększając dostępność i napędzając wskaźniki takie jak długość pobytu, średnie wydatki i zatrudnienie. Mówcy zauważyli, że będą nadal dbać o to, aby branża turystyczna pozytywnie wpływała na lokalne firmy, społeczności i ekosystemy, przyczyniając się do długoterminowego zrównoważonego rozwoju turystyki w całym regionie.
Uczestnicy wyjaśnili również, że obecna i przyszła infrastruktura będzie uzupełniać Jednolitą Wizę Turystyczną dla GCC, poprzez poprawę dostępności wewnątrz i między państwami Zatoki Perskiej. Oprócz trwających inwestycji w nowe i istniejące lotniska i terminale wycieczkowe, ministrowie podkreślili centralną rolę przyszłego GCC Railway w ułatwianiu i optymalizowaniu dostępu na terenie całego regionu zarówno dla krajowych, jak i międzynarodowych turystów.
„Podczas gdy oczywiste jest, że zdrowa konkurencja nadal będzie odgrywać ważną rolę w umacnianiu światowej klasy oferty turystycznej GCC, dobrze było usłyszeć jak współpraca pozwala regionowi stać się czymś więcej niż sumą jego części w przyciąganiu podróżnych z całego świata- zauważył Danielle Curtis, Dyrektor Wystawy na Bliskim Wschodzie, Arabian Travel Market – Jesteśmy niezmiernie wdzięczni tegorocznym uczestnikom panelu, którzy dostarczyli różnorodną gamę cennych spostrzeżeń na temat przyszłości turystyki w regionie.”
Arabian Travel Market (ATM) to wiodące międzynarodowe wydarzenie turystyczne na Bliskim Wschodzie dla profesjonalistów z branży turystycznej i podróżniczej. ATM 2023 przywitał ponad 40 000 uczestników i gościł ponad 30 000 zwiedzających, w tym ponad 2,1 tys wystawców z ponad 150 krajów.
POWIĄZANE WPISY
28 listopada 2024
Ryanair zachęca podróżnych największą promocją w swojej historii
28 listopada od godz. 10 rusza Black Friday w Ryanair. Przewoźnik zapowiada, że…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2024
Exim Tours podsumował sezon letni: wzrost liczby klientów o 30 proc.
Exim Tours podsumował sezon letni 2024, odnotowując blisko 30 proc. wzrost liczby…
0 Komentarzy4 Minuty
28 listopada 2024
Kiwi.com: 43 proc. Polaków wróci na święta do kraju, egzotyka popularna na Nowy Rok
Dla 43 proc. Polaków Boże Narodzenie to czas powrotów – najczęściej do Warszawy, Krakowa…
0 Komentarzy2 Minuty
27 listopada 2024
Brussels Airlines rozszerza siatkę połączeń na lato 2025
Brussels Airlines przygotowują się do sezonu letniego 2025, rozszerzając ofertę…
0 Komentarzy2 Minuty
27 listopada 2024
Marta Jonak-Mikołajczyk dyrektorem ds. zarządzania przychodami w hotelu Bel Mare & Aqua Resort w Międzyzdrojach
Marta Jonak-Mikołajczyk została dyrektorem odpowiedzialnym za zarządzanie przychodami w…
0 Komentarzy1 Minuty
27 listopada 2024
Mercure Kraków Stare Miasto partnerem krakowskich szopek
Mercure Kraków Stare Miasto, jako główny partner 82. Konkursu i Wystawy Szopek…
0 Komentarzy3 Minuty
26 listopada 2024
ALLinTOO w Łodzi zgromadziło 60 wystawców i 100 kupujących
Pod koniec października w Hotelu Ambasador Premium w Łodzi odbyła się VI edycja…
0 Komentarzy1 Minuty
26 listopada 2024
IBTM World 2024: Polska zyskuje uznanie jako destynacja MICE
Ponad 73 tys. spotkań biznesowych, wzrost liczby Hosted Buyers o 18 proc. oraz udział…
0 Komentarzy4 Minuty
26 listopada 2024
Ryanair rozszerza współpracę z Omio
Ryanair poinformował, że jego pełna oferta dotycząca lotów na 235 kierunkach jest…
0 Komentarzy1 Minuty