Turystyczny rekord Drezna i Krainy Łaby w 2018. Polska największym rynkiem zagranicznym
Drezno i Kraina Łaby zamknęła turystyczny rok 2018 wynikiem 2,70 mln przyjazdów i prawie 6 mln noclegów. Jest to wynik lepszy niż rekord, który padł w 2014 r. Liderem wśród zagranicznych rynków źródłowych jest Polska.
Nieco ponad rok temu, w styczniu 2018 r., rozpoczęto działania promocyjne dla nowej turystycznej marki powstałej z połączenia miasta Drezna i regionu Kraina Łaby, a teraz nadeszła pora na pierwsze wspólne roczne podsumowanie.
„Cieszymy się, że nowa destynacja turystyczna Drezno i Kraina Łaby może zbilansować rok 2018 wynikiem wzrostowym, zarówno jeśli chodzi o liczbę przyjazdów (o 3,1 proc. więcej) jak i noclegów (+2,8 proc.)“ – mówi dr Jürgen Amann, dyrektor zarządzający Dresden Marketing GmbH (DMG).
Najwięcej odwiedzających pochodzi z samych Niemiec, z udziałem w liczbie noclegów 82,1 proc. oraz wzrostem w porównaniu do roku 2017 o 3,2 proc. jeśli chodzi o przyjazdy i o 2,4 proc. w przypadku liczby noclegów.
Polacy najliczniejsi wśród zagranicznych turystów
Nastąpił też wyraźny wzrost w przypadku gości z zagranicy: w porównaniu do 2017 r. o 3 proc. w liczbie przyjazdów, a w liczbie noclegów nawet o 5,2 proc. Dziewięć z dziesięciu najważniejszych zagranicznych rynków źródłowych zanotowało poprawę wyników, przy czym najdynamiczniejszy wzrost liczby noclegów w porównaniu do roku 2017 wykazują Polska (o 26,0 proc.), Holandia (11,6 proc.) i Rosja (11,5 proc.).
Polska jest po raz pierwszy numerem jeden wśród rynków zagranicznych pod względem liczby noclegów (91 254 noclegi), drugie miejsce zajmują USA (90 159), a trzecie Szwajcaria (80 474).
Czołowa pozycja Polski nie jest zaskoczeniem: „U naszych wschodnich sąsiadów dostrzegamy spory turystyczny potencjał i zintesyfikowaliśmy nasze działania promocyjne w Polsce i Czechach“ – komentuje dr Amann.
DMG ma w swoich szeregach polskojęzycznego pracownika, zwiększono nie tylko obecność destynacji na branżowych targach i workshopach, ale także działania internetowe i w mediach społecznościowych, m.in. przez współpracę z popularnymi blogerami podróżniczymi.
Rozwój MICE w Dreźnie
Oprócz podróży prywatnych ważnym aspektem zarówno dla turystyki, jak i generalnie rozwoju gospodarczego destynacji, są podróże biznesowe.
„Zamierzamy rozszerzyć nasz marketing dotyczący kongresów i konferencji oraz rozpoczęliśmy proces optymalizacji portfolio naszych usług w tym zakresie. Każdy organizator powinien docelowo w one-stop-office DMG otrzymać pełne wsparcie, jakiego potrzebuje celem pomyślnej realizacji swojego kongresu czy konferencji u nas w Dreźnie” – mówi dr Amann.
Ponadto DMG aktualnie współpracuje z partnerami z branży MICE nad opracowaniem nowej koncepcji akwizycji kongresów i konferencji dla miasta. Drezno jako lokalizacja MICE przekonuje do siebie wieloma argumentami, jak pokazują również wyniki ostatnich badań.
Zgodnie z nimi ponadregionalni organizatorzy cenią nie tylko urok miasta, ale także jego pozytywny image jako lokalizacji kongresowej, odpowiednie zasoby miejsc konferencyjnych i hotelowych, atrakcyjny stosunek ceny do jakości, a także kompetencję lokalnej branży. Odpowiednio wysoki jest także tzw. wskaźnik dalszego polecania destynacji, który wynosi 94 proc.
Cytaty pochodzą z konferencji prasowej Dresden Marketing GmbH w dniu 22 lutego 2019 r. nt. bilansu roku turystycznego 2018.
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Niemcy – ojczyzna bożonarodzeniowych jarmarków
Z końcem listopada nad niemieckimi miastami zaczynają się unosić zapachy korzennych…
0 Komentarzy9 Minuty
15 listopada 2024
Rekordowe targi WTM w Londynie. Ponad 4 tys. wystawców z całego świata
W dniach 5-7 listopada 2024 roku londyńskie hale ExCeL gościły największe w historii…
0 Komentarzy2 Minuty
28 października 2024
Dubaj szykuje się na zakupowe szaleństwo
Rozrywka na żywo, koncerty gwiazd, wyjątkowe oferty i zakupowe szaleństwo w czystej…
0 Komentarzy1 Minuty
23 października 2024
Saksonia zaprasza na jarmarki bożonarodzeniowe
Saksończycy od wieków słyną z kultywowania tradycji bożonarodzeniowych. Nie bez kozery…
0 Komentarzy5 Minuty
16 października 2024
„Najlepszym środkiem promocji Korei Południowej jest K-pop”
Zwiększenie liczby polskich turystów do 30 tys. rocznie – taki cel stawia przed sobą…
0 Komentarzy4 Minuty
9 października 2024
Rekordowy wzrost zainteresowania Austrią wśród polskich turystów
0 Komentarzy3 Minuty
4 października 2024
Tabarka – w poszukiwaniu prawdziwej Tunezji
Położona tuż przy granicy z Algierią Tabarka zachwyca plażami i świetnymi warunkami do…
0 Komentarzy5 Minuty
3 października 2024
Hiszpańskie nowości Rainbow: Costa Blanca i Costa Dorada
Na lato 2025 Rainbow przygotował kilka nowych kierunków w sprawdzonych już przez Polaków…
0 Komentarzy8 Minuty
26 września 2024
Malta – raj dla wielbicieli historii, sportów wodnych i plażowania
Wśród kierunków oferowanych przez Rainbow na sezon letni 2025 wyróżnia się Malta –…
0 Komentarzy5 Minuty