Turystyka będzie motorem globalnej sprzedaży online
Według raportu Deloitte przedstawiającego 250 największych sieci sprzedażowych oraz trendy na najbliższy rok, turystyka będzie napędzać globalną sprzedaż w sieci.
Raport 250 największych sieci handlowych świata powstały we współpracy ze STORES Media przedstawia także 50 największych e-sprzedawców a ranking firm powstał na podstawie łącznej wielkości przychodów ze sprzedaży detalicznej, a nie tylko obrotów. Raport Deloitte wskazuje na główne trendy, które będą obowiązywać w światowym handlu detalicznym. Będą to: turystyka, mobilność, „szybkość”, wrażenia klienta i innowacyjność.
Raport podkreśla, że rocznie ponad miliard ludzi podróżuje za granicę zaś wydatki turystów na całym świecie przekraczają bilion dolarów. Ruch turystyczny rośnie od 2009 roku, w tempie 12 proc. rocznie. Coraz większy udział w rosnącej liczbie turystów ma klasa średnia z tzw. krajów wschodzących, np. z Chin.
Według autorów raportu, połowa z 16 mld euro ze sprzedaży francuskich towarów luksusowych jest uzależniona od turystów. Tak więc sieci handlowe muszą inwestować w budowanie świadomości swoich marek jak najszybciej w krajach, w których nie prowadzą działalności operacyjnej. Znaczenia coraz większego nabiera przystosowanie sprzedaży produktów turystycznych, zwłaszcza tych luksusowych, za pomocą nowoczesnych technologii.
Rosnąca popularność smartfonów sprawia, że globalny handel detaliczny musi stawiać również na mobilność. Do 2015 roku 65 proc. populacji na świecie będzie korzystać z telefonu komórkowego, a 83 proc. stron internetowych będzie przeglądanych na tabletach i smartfonach. W czasie kolejnych trzech lat globalna sprzedaż za pośrednictwem urządzeń mobilnych przekroczy 638 mld dolarów, czyli tyle ile jeszcze rok temu wynosiła wartość całego handlu elektronicznego na świecie. Pierwszą grupą, która korzysta ze wszelkich nowinek technicznych i technologicznych, jest klasa średnia, chętnie podróżująca i coraz chętniej kupująca nie tylko podróże z „wyższej półki”, ale i luksusowe produkty, podczas tych podróży.
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Atrakcje południowych Czech
Na konferencji prasowej w ubiegłym tygodniu w Warszawie, Czech Tourism wraz…
0 Komentarzy3 Minuty
21 listopada 2024
Niemcy – ojczyzna bożonarodzeniowych jarmarków
Z końcem listopada nad niemieckimi miastami zaczynają się unosić zapachy korzennych…
0 Komentarzy9 Minuty
15 listopada 2024
Rekordowe targi WTM w Londynie. Ponad 4 tys. wystawców z całego świata
W dniach 5-7 listopada 2024 roku londyńskie hale ExCeL gościły największe w historii…
0 Komentarzy2 Minuty
28 października 2024
Dubaj szykuje się na zakupowe szaleństwo
Rozrywka na żywo, koncerty gwiazd, wyjątkowe oferty i zakupowe szaleństwo w czystej…
0 Komentarzy1 Minuty
23 października 2024
Saksonia zaprasza na jarmarki bożonarodzeniowe
Saksończycy od wieków słyną z kultywowania tradycji bożonarodzeniowych. Nie bez kozery…
0 Komentarzy5 Minuty
16 października 2024
„Najlepszym środkiem promocji Korei Południowej jest K-pop”
Zwiększenie liczby polskich turystów do 30 tys. rocznie – taki cel stawia przed sobą…
0 Komentarzy4 Minuty
9 października 2024
Rekordowy wzrost zainteresowania Austrią wśród polskich turystów
0 Komentarzy3 Minuty
4 października 2024
Tabarka – w poszukiwaniu prawdziwej Tunezji
Położona tuż przy granicy z Algierią Tabarka zachwyca plażami i świetnymi warunkami do…
0 Komentarzy5 Minuty
3 października 2024
Hiszpańskie nowości Rainbow: Costa Blanca i Costa Dorada
Na lato 2025 Rainbow przygotował kilka nowych kierunków w sprawdzonych już przez Polaków…
0 Komentarzy8 Minuty