Turystyka krajowa gratką dla agentów

archiwum Tourist Polska

Na sprzedaży wycieczek krajowych zarabia się nie mniejsze prowizje niż na wyjazdach zagranicznych. A Polska coraz częściej gości w katalogach rodzimych touroperatorów.

Turystyka krajowa i przyjazdowa są obecnie na fali dynamicznego wzrostu, a Polska jako kierunek podróży cieszy się popularnością i doskonałą opinią wśród mediów zagranicznych. Nasze miasta co zdobywają prestiżowe wyróżnienia w konkursach na miejsca turystyczne.
Jak wynika z danych GUS, w pierwszym półroczu 2017 roku znowu nastąpił wzrost w liczbie odwiedzających nas turystów zagranicznych i Polaków korzystających z wycieczek po kraju. Z turystycznych obiektów noclegowych skorzystało w pierwszej połowie zeszłego roku 14,2 mln turystów, w tym 20,6 proc. turystów zagranicznych (2,9 mln). W porównaniu do analogicznego okresu 2016 r. odnotowano wzrost liczby turystów ogółem o 6,7 proc. i turystów zagranicznych o 5,1 proc.

Można śmiało założyć, że rok 2018 znowu będzie rekordowy dla turystyki w Polsce i że ruch krajowy oraz przyjazdowy znowu wzrośnie. Polska znalazła się w czołówce kierunków turystycznych polecanych w 2018 roku przez Lonely Planet. Wrocław już w lutym wygrał międzynarodowy konkurs European Best Destination 2018, wysoko w rankingu znalazł się też Gdańsk. Eksperci i media zgodnie przyznają, że polskie usługi turystyczne stoją na coraz wyższym poziomie, baza noclegowa, infrastruktura transportowa i oferta atrakcji turystycznych coraz lepiej się rozwija. A ponadto, Polska nadal konkuruje z europejskimi miastami cenowo.

„Rynek turystyczny się zmienia i widać, że Polacy coraz bardziej doceniają Polskę jako kierunek podróży. Obserwujemy, jak rośnie zainteresowanie ofertą wycieczek autokarowych, ale także wypoczynkiem w naszym kraju. Turyści coraz chętniej wybierają tygodniowe pobyty krajowe w biurach podróży, ponieważ często mogą one zaoferować lepsze warunki niż to, co klient może sam kupić w hotelu, czy na kwaterze. Klienci wybierają dojazd własny, ale noclegi coraz chętniej rezerwują u touroperatorów, którzy oferują lepszy standard w niższej cenie. Poza tym wiadomo, że jest to produkt bezpieczny. Nie ma możliwości, żeby w biurze podróży kupić „kwaterę widmo”, tak jak zdarza się to przy samodzielnych rezerwacjach” – uważa Sebastian Nasiłowski, prezes Tourist Polska.

Sprzedaż wycieczki po Polsce to dla agenta taki sam zysk, jak zarabianie na wycieczkach po Europie. Ten produkt, wbrew powszechnej opinii, jest tak samo dostępny jak wyjazdy zagraniczne. Oferty polskie można znaleźć w popularnych systemach rezerwacyjnych, takich jak MerlinX, a touroperatorzy wyspecjalizowani w turystyce krajowej oferują korzystne prowizje” – dodaje Sebastian Nasiłowski.

W ofercie Tourist Polska znaleźć można jednodniowe i dłuższe wycieczki autokarowe po wszystkich najważniejszych atrakcjach i regionach Polski, a także wczasy z dojazdem własnym. Obiekty kontraktowane są na gwarancjach, więc klient ma pewność, że miejsca, które kupuje, na pewno są dostępne. Oferta funkcjonuje w systemie rezerwacyjnym MerlinX, touroperator zapewnia agentom także dostęp do wyszukiwarki Ariadna oraz systemu rezerwacyjnego N-Sykon.

Tekst powstał we współpracy z Tourist Polska

www.tourist.pl