Turystyka medyczna może liczyć na kasę unijną
Od 1 lipca przedsiębiorcy z branży szeroko rozumianej turystyki medycznej będą mogli wziąć udział w branżowym programie promocji usług prozdrowotnych. Potrwa on do 30 czerwca 2019 roku, a jego budżet wyniesie 4.9 mln zł.
Podczas posiedzenia Rady Naczelnej PIT, przedstawiciele POT – wiceprezes Bartłomiej Walas oraz dyrektor Piotr Tatara, przedstawili, jak przedsiębiorcy turystyczni będą mogli korzystać ze wsparcia UE w nowej perspektywie finansowej.
Bartłomiej Walas przypomniał, że turystyka niestety nie znalazła się wśród priorytetów na lata 2014-2020, w związku z czym środki na jej rozwój pochodzą z innego niż dotychczas programu. Dysponentem środków będzie Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.
Dyrektor Piotr Tatara w swojej prezentacji poinformował, że w nowej perspektywie finansowej dofinansowania do niektórych działań w turystyce szukać można w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014 – 2020, w osi priorytetowej „Wsparcie innowacji w przedsiębiorstwach”, w ramach Działania 3.3 Wsparcie promocji oraz internacjonalizacji innowacyjnych przedsiębiorstw, Poddziałania 3.3.2 Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe – Marka Polskiej Gospodarki, poprzez Krajowe Inteligentne Specjalizacje.
Na liście branż, grup produktowych i usługowych w Krajowych Inteligentnych Specjalizacjach, które można powiązać z tym projektem znajduje się m.in. sektor usług prozdrowotnych, do których można zaliczyć turystykę medyczną, wellness i SPA.
Od 1 lipca przedsiębiorcy będą mogli zatem wziąć udział w branżowym programie promocji usług prozdrowotnych. Potrwa on do 30 czerwca 2019 roku, a jego budżet wyniesie 4.9 mln zł. Wśród rynków priorytetowych znajdą się poza UE: Rosja, Ukraina, USA, Norwegia, Zjednoczone Emiraty Arabskie, a w UE: Niemcy, Wielka Brytania, Skandynawia (Szwecja, Dania, Finlandia), Holandia.
Jak głosi komunikat PIT, wśród planowanych narzędzi przewiduje się: targi specjalistyczne i turystyczne, road show, prezentacje, study tour dla decydentów związanych z promocją międzynarodowych portali spa & wellness, dziennikarzy branżowych , konferencje i kongresy specjalistyczne ( spa & wellness, uzdrowiska i turystyka medyczna), spotkania informacyjne dla polskiej branży, wydawnictwa produktowe i wizerunkowe i ich dystrybucja.
POWIĄZANE WPISY
28 stycznia 2025
Co ciekawego dzieje się zimą w mazowieckich muzeach?
Dziś muzea to nie nudne placówki wypełnione zakurzonymi eksponatami, ale miejsca pełne…
0 Komentarzy7 Minuty
27 stycznia 2025
Wręczono rekomendacje POT PCB na lata 2025–2026
22 stycznia 2025 roku w Centrum Nauki Kopernik odbyło się Poland Convention Bureau (POT…
0 Komentarzy7 Minuty
22 stycznia 2025
Powstaje pierwsze Branżowe Centrum Umiejętności w dziedzinie hotelarstwa
0 Komentarzy3 Minuty
17 stycznia 2025
Plany promocyjne Warszawy na 2025 rok
W nadchodzącym roku promocja Warszawy będzie skoncentrowana przede wszystkim na…
0 Komentarzy5 Minuty
16 stycznia 2025
Co drugi Polak wyjedzie na ferie – ceny rosną, ale chętnych nie brakuje
Rozpoczynające się ferie zimowe będą dla Polaków czasem nie tylko wypoczynku, ale także…
0 Komentarzy8 Minuty
15 stycznia 2025
Anastazja Szerkus nową prezeską Site Poland
Tradycyjne noworoczne spotkanie członków stowarzyszenia, które odbyło się w hotelu Grand…
0 Komentarzy3 Minuty
14 stycznia 2025
1000 lat tradycji w jednym miejscu. Gniezno zaprasza turystów na obchody jubileuszu
W roku 2025 obchodzimy 1000. rocznicę koronacji Bolesława Chrobrego i Mieszka II na…
0 Komentarzy6 Minuty
13 stycznia 2025
W poszukiwaniu świątecznych tradycji Mazowsza
Świąteczny czas na Mazowszu z początku XX wieku, to czas licznych wróżb i obyczajów,…
0 Komentarzy7 Minuty
10 stycznia 2025
Zarząd TOO w nowym składzie
9 stycznia 2025 roku odbyło się Nadzwyczajne Walne Zebranie członków Turystycznej…
0 Komentarzy1 Minuty
Tutaj można zapoznać się z całą prezentacją na ten temat przygotowaną przez POT. http://turystyka-medyczna.com/2015/12/08/opracowania-potu-zwiazane-z-turystyka-medyczna/