Tydzień Portugalski po raz 7. w Warszawie

W ostatni poniedziałek maja rozpocznie się Tydzień Portugalski „Flavours of Portugal” 2016. Jego organizatorem, jak co roku, jest Polsko-Portugalska Izba Gospodarcza.

Tegoroczna, siódma edycja Tygodnia Portugalskiego „Flavours of Portugal” odbędzie się na przełomie maja i czerwca – w dniach od 30 maja do 4 czerwca 2016 roku w hotelu InterContinental Warszawa i 4-5 czerwca podczas Weekendu Portugalskiego w ramach Targu Śniadaniowego. Przez cały tydzień na gości czekać będzie bardzo bogaty program, a w nim uroczyste kolacje, koncerty, targi, degustacje czy spotkania.

Paulo Silva, wiceprezes Polsko-Portugalskiej Izby Gospodarczej (PPCC), powiedział: “Cieszymy się, że udaje nam się zorganizować już 7. edycję Tygodnia Portugalskiego w Warszawie. Obecnie jest to nawjiększa impreza promująca Portugalie w Europie Środkowej. Na siedem dni Hotel Intercontinental stanie się “mała Portugalią”. Każdy dzien imprezy będzie poświęcony innemu regionowi. Chciałbym podkreslić, że Tydzień Portugalski to nie tylko wydarzenie kulinarno-kulturalne, ale to także wydarzenie biznesowe, okazja do spotkań przedsiębiorców z obu krajów.
Po raz pierwszy otwieramy się także na wszystkich mieszkańców Warszawy – pojawimy się na targach śniadaniowych na Żoliborzu i Mokotowie.”

Regionalne portugalskie potrawy zostaną przygotowane przez najznamienitszych portugalskich szefów kuchni, takich jak: Octávio Freitas, Pedro Bastos, Pedro Marques, Miguel Paulino, António Alexandre, José Ferreira oraz Mariusz Jeznach, szef kuchni Hotelu InterContinental Warszawa. Podczas kolacji nie zabraknie także akcentów muzycznych, o które zadbają portugalscy muzycy – fadystka Raquel Guerra oraz gitarzyści Jose Quaresma i Paulo Cachinho.
Nowością w tym roku, na zakończenie „Flavours of Portugal” 2016 – będzie Weekend Portugalski w ramach Targu Śniadaniowego w Warszawie. W sobotę 4 czerwca na Żoliborzu, a w niedzielę 5 czerwca na Mokotowie będzie można spróbować spóbować dań portugalskich, posłuchać fado w wykonaniu João da Sousa, a także wziąć udział wraz z dziećmi i przyjaciółmi w malowaniu portugalskich kogutów oraz mini lekcjach języka portugalskiego.

Wojciech Baczyński z PPCC, dodał: “Wymiana handlowa między Polską a Portugalią cały czas dynamicznie rośnie. W ciągu czterech ostatnich lat wartość eksportu polskich produktów do Portugalii wzrosła z 405 milionów euro w 2011 roku do aż 583,4 milionów euro w 2015 roku. To dowód na to, że polscy przedsiębiorcy coraz wyraźniej zaznaczają swoją obecność handlową na półwyspie iberyjskim. Organizowany przez PPCC Tydzień Portugalski jest w związku z tym doskonałą okazją do nawiązania nowych kontaktów, które być może zaowocują nowymi polsko-portugalskimi projektami. Należy także pamiętać, że Portugalia jest bramą do innych rynków krajów portugalskojęzycznych.”

Ambasador Portugalii Maria Amélia Paiva podkresliła: “Stosunki handlowe między Polską i Portugalia rozwijają się dynamicznie już od lat, szczególnie od roku 2000., kiedy Polska zaczęła proces akcesyjny do Unii Europejskiej. Duży wkład w tę wymianę gospodarczą ma turystyka. W 2015 roku Portugalię odwiedziło ok. 170 tys. turystów z Polski. To o 29 proc. Więcej niz w 2014 roku. Oczywiście, dużą zasługę we wzroście liczby gości z Polski ma nasz narodowy przewoźnik linie TAP oraz linie niskokosztowe, które rozpoczęły połączenia między naszymi krajami w marcu 2015 roku. Co więcej, bezpośrednie połączenia z Polską ma nie tylko Lizbona, ale i Porto.”

www.flavoursofportugal.pl