Udany workshop portugalski
Prawie ćwierć miliona polskich turystów odwiedziło Portugalię w 2018 roku, wykupili oni 931 tysięcy noclegów. Podczas workshopu zorganizowanego przez Polsko Portugalska Izba Przemysowo – Handlowa, Tourismo de Portugal w Warszawie, zaprezentowało się 37 wystawców z Portugalii i Brazylii.
Spotkać się z nimi przyszło prawie 80 przedstawicieli polskich biur podróży.
Obecny na spotkaniu ambasador Portugalii powiedział m.in. :”Cieszę się, ze nasz kraj cieszy się coraz większym zainteresowaniem polskich turystów. Mogą oni się przekonać, że Portugalia to nie tylko morze I słońce, ale także wspaniała kultura, historia, kuchnia.
Mamy od lat bardzo dobre stosunki dyplomatyczne z Polską a nasze kontakty gospodarcze rozwijają się z sukcesem. Kontaktom sprzyjają bezpośrednie loty z warszawy do warszawy, ale I połączenia low coastów z Krakowa I Katowic do Porto. To wszystko sprzyja nie tylko rozwojowi turystyki, ale I wzajemnemu poznawani się. Portugalia liczy nie tylko na polskich turystów, ale I inwestorów. Przysyłajcie więc państwo jednych I drugich.”
Ewa Waligórska z Polsko Portugalskiej Izby Przemysłowo – Handlowej, podkreśliła: “Od 2013 roku liczba polskich turystów wyraźnie się zwiększa. Wtedy odnotowaliśmy ich 123 927 a liczba wykupionych noclegów wyniosła 458 778. W rekordowym roku 2017 Portugalię odwiedziło 276 017 turystów z Polski, którzy wykupili 959 017 noclegów. Ubiegły rok był nieco gorszy.”
Najwięcej Polaków wybiera Algavre – 30,5 proc. i Maderę – 30,1 proc. Lizbonę odwiedza 18,4 proc. polskich turystów podróżujących do Portugalii a Centrum kraju – 10,4 proc.
Wzrostowi liczby gości polskich oczywiście sprzyja wzrost liczby połączeń. Linie TAP oferują 9 lotów tygodniowo z Warszawy do Lizbony, zaś Wizz Air (z Warszawy) I Ryanair (z Modlina) n– po 2 loty tygodniowo. Tani przewoźnicy ponadto latają w sezonie letnim do Porto oraz do Faro.
Ewa Waligórska wymieniła powody, dla których warto odwiedzić właśnie Portugalię.
Po pierwsze – dystanse w samej Portugalii. Cała długość kraju to 800 kilometrów, szerokość – 220 kilometrów. Z Lizbony trzeba pojechać tylko 320 km na północ żeby dojechać do Porto. Z kolei 280 kilometrów na południe jest Faro.
Po drugie – czyste plaże. Az 352 plaże I 14 marin posiada Błękitną Flagę.
Po trzecie – city break. Bezpośrednie połączenia z Polski sprawiają, że po 4 godzinach lotu możemy już spacerować po uliczkach Lizbony lub Porto.
Po czwarte – miejsca z listy światowego dziedzictwa UNESCO. Portugalia może się pochwalić 17.
Po piąte – tradycje I kultura
Po szóste – turystyka pielgrzymkowa. To obok Fatimy także Braga I coraz popularniejsza Droga św. Jakuba
Po siódme – turystyka aktywna. W Portugalii można uprawiać trekking, wspinaczkę, jeździć na wycieczki rowerowe, grać w golfa, surfować na falach Atlantyku…
Po ósme – jedzenie I wino.
Po dziewiąte – przyjaźni ludzie.
Z tymi ostatnimi mieli okazję spotkać się przy stolikach I potem podczas networkingu przy świetnych winach portugalskich, przedstawiciele polskich biur podróży. A przybyło ich wyjątkowo dużo, bo prawie 80.
Jak podkreślił Wojciech Baczyński, prezes Polsko Portugalskiej Izby Przemysłowo – Handlowej: “Poprzedniego dnia na podobnym workshopie w Katowicach stawiło się 50 polskich biur podróży. Polsko Portugalska Izba Przemysłowo – Handlowa po raz pierwszy zorganizowała w tym roku workshop w Pradze. Wzięło w nim udział 25 Portugalczyków, 1 Brazylijczyk oraz 65 przedstawicieli firm czeskich. Wydarzenie było na tyle udane, że powtórzymy je za dwa lata.”
Andrzej Kawałek z Why Not Travel, powiedział: “Obserwuje coraz większe zainteresowanie Portugalią. Rocznie wysyłamy kilkuset klientów biznesowych. Pojawiły się bardzo korzystne ceny proponowane przez TAP I Grupę Lufthansa, za 600 złotych można było polecieć w tym roku na Maderę czy Azory.”
Z kolei Kinga Bielicka z biura PodniebnePodróże.pl, zauważyła: “Poluję na oferty z Azorów. Słyszałam wiele pozytywnych opinii o tych wyspach, więc zainteresowałam się nimi. Inne regiony Portugalii sprzedają się dobrze, ale Azory jeszcze się za mało promują”.
Workshop zakończyła loteria, które zwycięzcy wygrali pobyty ufundowane przez portugalskich hotelarzy.
{gallery}9389{/gallery}
POWIĄZANE WPISY
15 stycznia 2025
Sun&Fun otwiera pierwszy salon w galerii handlowej
Sun&Fun otworzył swój pierwszy salon sprzedaży w warszawskim Centrum Handlowym Promenada.…
0 Komentarzy2 Minuty
14 stycznia 2025
Biura podróży – znaczny wzrost cen imprez turystycznych
W minionym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
14 stycznia 2025
Turystyka w 2025 roku – co nas czeka?
Poznaj trendy w turystyce na 2025 rok: dynamiczne pakietowanie, AI i zintegrowane…
0 Komentarzy3 Minuty
10 stycznia 2025
Sabina Saikovskaja nową dyrektorką regionalną Join UP
Od stycznia 2025 roku, stanowisko dyrektorki regionalnej na Polskę i kraje bałtyckie…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Wakacje.pl partnerem Gali Waszej Turystyki
Wakacje.pl będą partnerem czwartej edycji Gali Waszej Turystyki. Wydarzenie odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Sykon w gronie partnerów Gali Waszej Turystyki
Sykon – specjalista w tworzeniu nowoczesnych systemów rezerwacyjnych dla biur podróży –…
0 Komentarzy2 Minuty
8 stycznia 2025
eTravel z nowym inwestorem. Enterprise Investors obejmuje mniejszościowy pakiet akcji
Enterprise Investors Fund IX wraz z Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju (EBOR) jako…
0 Komentarzy2 Minuty
2 stycznia 2025
Patryk Niewiadomski nowym dyrektorem sprzedaży i rozwoju w Anex Tour
Od stycznia do zespołu Anex Tour dołączył Patryk Niewiadomski. Dyrektor z długoletnim…
0 Komentarzy2 Minuty
23 grudnia 2024
Właściciel Wakacje.pl przejmuje Travelplanet.pl. Wirtualna Polska zostanie właścicielem Invia Group za 239,7 mln euro
Wirtualna Polska Holding podpisała ramową umowę zakupu 100 proc. akcji Invia Group do…
0 Komentarzy6 Minuty