Uniti za darmo na czas pandemii. Pozwoli zachować dystans społeczny pilotowi i grupie
Praca pilotów i przewodników w dobie koronawirusa stała się mocno utrudniona przez konieczność zachowania reżimu sanitarnego oraz dystansowania społecznego. Wymóg zachowania odstępu między uczestnikami może być mocno utrudniony. W sukurs przychodzi aplikacja mobilna Uniti, dzięki której można oprowadzać nawet grupę „rozproszoną” w terenie.
Gdy jakiś czas temu na rynek wchodził projekt z polsko-amerykańskimi korzeniami, nikt nie spodziewał się, że tak szybko nastaną czasy, w których pomysł na stworzenie mobilnej komunikacji między pilotem a grupą, będzie strzałem w dziesiątkę.
Bezpieczne oprowadzanie grup
Aplikację Uniti może pobrać każdy za darmo. Aby korzystać z niej podczas wycieczki, trzeba zainstalować ją na urządzeniu mobilnym. Muszą to zrobić pilot bądź przewodnik oraz uczestnicy. Pilot tworzy w aplikacji wirtualną „grupę” i podaje uczestnikom kod dostępu. Do korzystania z aplikacji wykorzystywane są zwyczajne słuchawki dołączone w komplecie do każdego smartfona.
Aplikacja działa w tle, a turyści słyszą głos pilota na żywo. Ten może także wysyłać im powiadomienia. Jest też opcja pozwalająca zwiedzającym wysyłać komunikaty do pilota. Jest to też rozwiązanie dla niesłyszących – aplikacja ma wbudowaną funkcję przekształcania mowy na tekst. A po zakończeniu wycieczki grupę można zamknąć. Użytkownicy mogą w każdej chwili opuścić grupę, a jej lider (np. pilot) usunąć tych, którzy nie powinni w niej być.
„Uniti jest dzisiaj jednym z kilku rozwiązań umożliwiającym bezpieczne oprowadzanie grup turystów na całym świecie. Rewolucja w systemach nagłośnienia dla grup to była kwestia czasu. Czasy koronawirusa przyspieszyły tylko ten proces. Podczas ogólnoświatowego lockdownu smartfon z dobrym internetem stał się oknem na świat. Nawet najbardziej odporni na cyfrowe nowinki musieli nauczyć się nowych rozwiązań w tym także aplikacji” – komentuje Sebastian Sikora, współwłaściciel projektu Uniti.
Podczas epidemii kredyty bez opłat
Aplikacja jest darmowa do ściągnięcia, ale aby łączyć się z grupą głosowo, potrzebne są kredyty. Właściciele Uniti, aby ułatwić dostęp do usługi i ustandaryzować konieczność posiadania nagłośnienia, a tym samym utrzymywania dystansu społecznego, oferują swoje usługi za darmo. Uczestnicy mogą otrzymać kredyty gratis na nieokreślony czas. Aby je otrzymać wystarczy napisać do Uniti o doładowanie konta. Promocja nie ma daty końcowej. Jej celem jest, aby wspomóc branżę turystyczną w trakcie pandemii.
Twórcy Uniti nawiązali też współpracę z międzynarodowymi strukturami zrzeszającymi pilotów i przewodników turystycznych oraz organizacjami w miastach i krajach, m.in.: WFTGA – World Federation of Tourist Guide Associations, Barcelona Guide Bureau, Confederación Española de Federaciones y Asociaciones Profesionales de Guías de Turismo.
Projekt z polskim rodowodem podbija Europę
„Prowadzimy szeroko zakrojoną akcje informacyjną oraz szkolenia online dla stowarzyszeń i organizacji przewodnickich na całym świecie. Czasy koronawirusa i kwarantanny przy całej swojej miażdżącej sile dla rynku turystycznego dały jednak czas na refleksje i pochylenie się nad rozwiązaniami, takimi jak Uniti” – mówi Sebastian Sikora.
Co ciekawe, projekt mający korzenie w Polsce „chwycił” za granicą szybciej niż na rodzimym rynku. szybciej niż na rodzimym rynku. Z Uniti korzystają już piloci i przewodnicy oprowadzający grupy po Ljubljanie, Ravennie, Dublinie, Barcelonie i Nicei.
POWIĄZANE WPISY
23 grudnia 2024
Właściciel Wakacje.pl przejmuje Travelplanet.pl. Wirtualna Polska zostanie właścicielem Invia Group za 239,7 mln euro
Wirtualna Polska Holding podpisała ramową umowę zakupu 100 proc. akcji Invia Group do…
0 Komentarzy6 Minuty
20 grudnia 2024
NKAR Travel & Tours ze Sri Lanki dołącza do Polhotrep
Polhotrep Travel Representation, firma specjalizująca się w reprezentacji DMC na polskim…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Tydzień w Kolumbii z Rainbow do zdobycia podczas licytacji na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta