Upadek biura Alfa Star – 1300 klientów już w kraju

AG

Urząd marszałkowski województwa mazowieckiego sprowadził już do kraju 1300 klientów upadłego radomskiego touroperatora. Wczoraj wróciło prawie 200 osób, głównie z Hurghady. Poza granicami pozostało ok. 200 turystów.

Jak podkreśla rzeczniczka urzędu marszałkowskiego, Marta Milewska: „Najbliższe powroty to w większości będą to powroty planowe.”

Już od wtorku do urzędu marszałkowskiego wpływają pierwsze wnioski o roszczenia, są to przeważnie roszczenia z ostatniej umowy gwarancyjnej obejmującej wycieczki wykupione po 17 stycznia. W sumie do Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki wpłynęło już kilkadziesiąt roszczeń.
Przypomnijmy, że na stronie internetowej www.mazovia.pl znaleźć można wszystkie niezbędne do składania roszczeń formularze oraz informacje, jakie dokumenty, gdzie i w jakich terminach można składać. Dla wszystkich klientów biura podróży Alfa Star uruchomiony został także specjalny adres mailowy: [email protected].

Marta Milewska przypomina, także że, Alfa Star posiada trzy gwarancje ubezpieczeniowe wystawione przez Europäische Reiseversicherung AG Oddział w Polsce ( na 24,6 mln zł – obejmuje okres od 17 września 2013 r. do 16 września 2014 r., na kwotę 19,4 mln zł – obejmuje okres od 17 września 2014 r. do 16 stycznia 2015 r., a trzecia na kwotę 20 mln zł – od 17 stycznia 2015 r.) i w związku z tym najmniej czasu na złożenie dokumentów mają klienci, którzy wykupili wycieczki przed 17 września 2014 r. – ich czas na składanie roszczeń upływa już 16 września br. Turyści, którzy zakupili wycieczki miedzy 17 września 2014 r. a 16 stycznia 2015 r., mogą składać roszczenia do 16 stycznia 2016 r. Najwięcej czasu na składanie roszczeń mają klienci, którzy wykupili usługę w Alfa Star po 17 stycznia br. – termin na ubieganie się o roszczenie upływa we wrześniu 2016 r.