Urzędnicy z Podlasia strzelili sobie w stopę

MM
Adam Gąsior, redaktor naczelny portalu WaszaTurystyka.pl

Po przeczytaniu tekstu Marzeny Markowskiej „Podlaski UM zapłacił za patologiczne treści. Wydano 50 tys. zł na film „Kruszwila”, w głowie pojawiło mi się jedno żądanie: oddajmy promocję i pieniądze na nią ludziom kompetentnym.

Czas skończyć z chowaniem głowy w piasek, kiedy chodzi o kolejny przypadek marnotrawienia publicznych pieniędzy na skandalicznie głupie, nieodpowiedzialne działania służące jakoby promocji regionu.

50 tysięcy złotych wydane na antypromocję to oznaka ignorancji lub głupoty. Dobrze, że urzędnik, który był odpowiedzialny za to, już przestał pełnić swoją funkcję. Co dziwne, był on jednocześnie prezesem zarządu Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.

Działania wykorzystujące „filmiki” tego typu sankcjonują patologię. Nie mają żadnych walorów edukacyjnych, propagują wulgaryzmy i stopień kultury znany przed laty jedynie spod przysłowiowej budki z piwem. Potrafię – mimo takiego, a nie innego wychowania przez Rodziców – zrozumieć, że komuś może się podobać to, co przedstawia wspominany youtuber. Ale nie ma zgody na to, by publiczne instytucje przykładały do tego rękę, wydawały na to publiczne pieniądze. Nawet, gdyby to miało przynieść rozgłos Podlasiu – dzięki Bogu nie przyniosło – to czy na pewno o taki rozgłos chodzi?

W całej tej sprawie najdziwniejsze jest, że na Podlasiu najwidoczniej panuje totalny bałagan (choć może dostosowując się do poziomu lubianego najwidoczniej przez tamtejszych urzędników, powinienem tu użyć innego słowa na „b”) w instytucjach i organizacjach odpowiedzialnych za promocję. Bo jak inaczej wytłumaczyć, że gdy jedne filmy promujące region zlecone przez Podlaską Regionalna Organizację Turystyczną budzą podziw, zachęcają do odwiedzin regionu i zdobywają nagrody, w tym samym roku Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego, za wiedzą PROT, wydaje niemałe pieniądze na żenujące, antypromocyjne wypociny youtubera.

Na stronie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego możemy przeczytać między innymi: „Promocja walorów i możliwości rozwojowych województwa to jedno z zadań wykonywanych przez Samorząd Województwa Podlaskiego…”

A następnie w części poświęconej planom promocji w 2019 roku: „Wszystkie działania mają na celu wykreowanie w społecznej świadomości spójnego i pozytywnego obrazu regionu, budowanie skojarzeń z Podlaskim poprzez częstsze odwoływanie się do produktów powstających na jego terenie, promowanie potencjału gospodarczego i inwestycyjnego oraz dalsze zwiększenie ruchu turystycznego na terenie województwa podlaskiego.”

Zaiste, opisywane na naszym portalu “film” spełnia wszystkie powyższe warunki…