VisitSweden rozpoczęło działalność w Warszawie
Polskie przedstawicielstwo VisitSweden, którego dyrektorem została Agnieszka Blandzi, otworzyło biuro w Warszawie. VisitSweden jest agendą rządową należącą do Rządu Szwecji poprzez przynależność do Ministerstwa Gospodarki oraz do szwedzkiego przemysłu turystycznego, na jej czele stoi Dyrektor Administracyjny Thomas Brühl. Siedziba główna VisitSweden mieści się w Sztokholmie. Dodatkowo VisitSweden posiada przedstawicielstwa w dwunastu krajach, które zostały zidentyfikowane jako rynki o wielkim, długofalowym potencjale dla szwedzkiej turystyki. Są to: Dania, Finlandia, Francja, Włochy, Chiny, Holandia, Norwegia, Rosja, Hiszpania, Wielka Brytania, Niemcy i USA. Posiada wielojęzyczny portal www.visitsweden.com
Wśród najważniejszych dla Szwecji piętnastu rynków, Polska zajmuje 11 miejsce z 225 tys. noclegów (cała Szwecja) w 2014 roku, co stanowi wzrost o 4 proc. w stosunku do roku 2013.
Od 2008 roku liczba noclegów spędzonych w Szwecji przez turystów z Polski wzrosła o 30 proc.. Rosnącą popularność tego kraju potwierdzają dane GUS-u, wedle których w 2010 roku Szwecję odwiedziło 150 tys. Polaków, zaś w 2014 roku liczba ta wyniosła 400 tysięcy osób (dla porównania ta sama liczba turystów wyjechała do Turcji, zaś Norwegię odwiedziło ok 350 tysięcy).
W tym momencie Szwecja jest jedynym państwem skandynawskim, które dysponuje w Polsce organizacją rządową promującą atrakcje turystyczne kraju. Celem polskiego przedstawicielstwa na najbliższe lata, jest przede wszystkim promocja Skanii, najbliższej Polsce części Szwecji, licznie odwiedzanej przez naszych rodaków.
W 2014 roku, obok nieustannie rosnącego zainteresowania regionem Sztokholmu (+29,5 proc.) polscy turyści chętnie odwiedzali Skanię, co przełożyło się na 14,4 proc. wzrost liczby noclegów w porównaniu z rokiem 2013. Wedle danych statystycznych z okresu 3 miesięcy letnich 2015 roku (czerwiec-lipiec-sierpień), turyści z Polski spędzili 90 883 noclegi w Skanii, co oznacza 27,5 procentowy wzrost z porównaniu z tym samym okresem 2014 roku.
Promocja regionu Skanii, którym zajmuje się nowo otworzone przedstawicielstwo obejmuje działania skierowane do mediów oraz rynku turystycznego, w planach jest również otwarcie polskojęzycznej strony internetowej i dystrybucja materiałów drukowanych.
Stojąca na czele polskiego przedstawicielstwa VisitSweden Agnieszka Blandzi, w latach 2000-2013 odpowiadała za promocję turystyczną Danii w Polsce z ramienia VisitDenmark, obecnie zajmuje się także działaniami public relation na rzecz SPCC (Skandynawsko-Polskiej Izby Gospodarczej) oraz Linii Lotniczych SAS należących do rządów Danii, Szwecji i Norwegii.
Nowo powstałe przedstawicielstwo w Polsce w swej strukturze jest objęte działaniami regionu VisitSweden w Niemczech, w Hamburgu. VistSweden jest członkiem SPCC (Skandynawsko-Polskiej Izby Gospodarczej).
POWIĄZANE WPISY
31 października 2024
Przerwa w czasie lotu w Warszawie? Poznaj atrakcje niedaleko Okęcia!
Warszawa to miasto, które warto poznać, nawet jeśli masz jedynie krótką przerwę między…
0 Komentarzy2 Minuty
24 października 2024
XV Forum Promocji Turystycznej: jak będzie wyglądała turystyka w Polsce za 30 lat?
Już tylko pięć dni dzieli nas od XV Forum Promocji Turystycznej. Jednym z punktów…
0 Komentarzy2 Minuty
21 października 2024
Jak skutecznie wytłumaczyć klientowi, że powinien kupić odpowiednie ubezpieczenie turystyczne?
Już 29 października 2024 r. podczas XV Forum Promocji Turystycznej odbędzie się dyskusja…
0 Komentarzy1 Minuty
18 października 2024
Miasto Stołeczne Warszawa − Partnerem XV Forum Promocji Turystycznej
Warszawa została oficjalnym Partnerem XV Forum Promocji Turystycznej, które odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty
17 października 2024
Arche Fabryka Samolotów Mielno świętuje rok działalności
Na początku października Arche Fabryka Samolotów Mielno obchodził swoje pierwsze…
0 Komentarzy1 Minuty
17 października 2024
Turystyka dostępna dla osób z niepełnosprawnościami. Jak dostosować obiekty do potrzeb wszystkich?
Turystyka dostępna dla osób z niepełnosprawnościami to kolejny temat, który będzie…
0 Komentarzy2 Minuty
16 października 2024
O tym jak tworzyć kampanie, które przyciągają klientów porozmawiamy na XV Forum Promocji Turystycznej
Neuromarketing to metoda, która pozwala firmom lepiej zrozumieć decyzje konsumentów i…
0 Komentarzy2 Minuty
15 października 2024
Synergia kluczem do sukcesu. Jak Polska może zyskać na światowej mapie dzięki Convention Bureau?
W kontekście globalnej rywalizacji o uwagę turystów i organizatorów wydarzeń biznesowych,…
0 Komentarzy1 Minuty
14 października 2024
Pomorskie w gronie Partnerów XV Forum Promocji Turystycznej
XV Forum Promocji Turystycznej odbędzie się 29 października 2024 w Warszawie. Jednym z…
0 Komentarzy11 Minuty