W Świdnicy rozmawia się poważnie o turystyce
Ambitni gospodarze Świdnicy wytrwale dążą do tego by miasto było utożsamiane z turystyką jako dziedziną gospodarki, ale również jako dziedziną nauki.
Po raz piąty w Świdnicy na Dolnym Śląsku w dniach 16-17 października 2019 r. spotkała się branża turystyczna, samorząd terytorialny i przedstawiciele nauki by podyskutować o przyszłości turystyki i perspektywach jej rozwoju, a także popycie na wyjątkowe doznania. Tematem przewodnim konferencji było hasło „Turystyka w czasach experience economy. Przedsiębiorstwo, samorząd, nauka”, a jej organizatorami byli Miasto Świdnica, LOT „Księstwo Świdnicko-Jaworskie”, Fundacja Symbioza, Dolnośląska Izba Turystyki oraz Izba Turystyki Rzeczypospolitej Polskiej.
Dwa lata pisałem o staraniach Świdnicy, by by miasto było utożsamiane z turystyką jako dziedziną gospodarki, ale również jako dziedziną nauki – czytaj TUTAJ
Czy w tych dążeniach nastąpił jakiś wyraźny postęp? Ze strony gospodarzy na pewno tak!
W programie dwudniowej konferencji zaplanowano sesje plenarne, panele dyskusyjne, networking, koncert, study tour po Świdnicy i atrakcjach turystycznych jej okolic, warsztaty dla osób związanych z sektorem turystyki, samorządowców prowadzone przez ekspertów, a także uroczyste wręczenie dorocznych nagród: Gmina Przyjazna Turystyce oraz Najlepszy Produkt Turystyczny i Usługa Turystyczna Roku.
Do ostatniego momentu program Konferencji był uzupełniany i aktualizowany – ożywioną dyskusję wywołał panel dyskusyjny z “gorącym” tematem: „Gdy upada legenda. Czy branży turystycznej grozi tsunami po upadku BP Thomasa Cooka?”
W gronie prelegentów, panelistów oraz prowadzących warsztaty podczas świdnickiej konferencji znaleźli się cenieni w branży eksperci rynku turystycznego. Byli wśród nich doświadczeni naukowcy i praktycy a także ludzie łączący naukę z pracą zawodową w turystyce – menadżerowie obiektów turystycznych, marketingowcy, twórcy produktów, szlaków turystycznych i eventów.
W gronie prelegentów i ekspertów, którzy poprowadzili również warsztaty znaleźli się m.in. prof. dr hab. Magdalena Kachniewska (SGH), prof. dr hab. Armin Mikos von Rohrscheidt (GSW), prof. dr hab. Andrzej Rapacz (kierownik Katedry Marketingu i Gospodarki Turystycznej UE we Wrocławiu), dr Andrzej Stasiak (Instytut Geografii Miast i Turyzmu, Uniwersytet Łódzki), dr Elżbieta Wąsowicz-Zaborek (SGH), prof. dr hab. Joanna Szczepankiewicz – Battek (WSB Wrocław), Hanna Burno (CEO ExtraInHotel sp. z o.o), Grzegorz Kita (prezes Sport Management Polska, przewodniczący Rady Głównej Polskiego Komitetu Sportów Nieolimpijskich), Adam Karpiński (DIT, wykładowca WSB Wrocław i AWF Wrocław), Andrzej Trojanowski, Wiesław Motyka (NIK, delegatura w Rzeszowie), dr hab. Michał Roman, współwłaściciel Gospodarstwa Ekoturystycznego UROCZANKA w Okopach, dr Daria Jarmen, dr hab. Elżbieta Nawrocka, dr Piotr Zawadzki, dr Renata Przeorek z Katedry Marketingu i Gospodarki Turystycznej UE we Wrocławiu, Tomasz Sakuta prezes Fundacji Pro Sport Pro Life Wrocław.
Nie sposób wymienić wszystkich tematów i wątków, które zostały w czasie tych dwóch dni poruszone i przedyskutowane – zainteresowani będą je mogli wnikliwie przestudiować w materiałach pokonferencyjnych, które zostaną w najbliższym czasie opracowane. Uwagę należy zwrócić na rosnący z roku na rok poziom naukowy referatów i wystąpień – to dobry zwiastun przed planowanym na rok 2020 lub 2021 Kongresem Polskiej Turystyki.
I na koniec dwie refleksje.
Pierwsza to szacunek i wyrazy uznania dla organizatorów Konferencji, szczególnie dla Pani Prezydent Beaty Moskal-Słaniewskiej i szefowej świdnickiej turystyki Pani Sylwii Osojca-Kozłowskiej. Obie Panie zapiszą się złotymi zgłoskami w historii ostatnich lat polskiej turystyki.
Druga – trochę smutna.
Wśród uczestników Konferencji zabrakło przedstawicieli 2 instytucji, które powinny być dumne z tego, że branża turystyczna jest w stanie organizować wydarzenia o tak wysokim poziomie merytorycznym!
Myślę o Ministerstwie Sportu i Turystyki oraz Polskiej Organizacji Turystycznej. Ta nieobecność ma już swoją historię i była w kuluarach dość jednoznacznie komentowana. Moim zdaniem, rządzący, swoją nieobecnością, sami podcinają gałąź, na której siedzą. Pogłębia się przepaść pomiędzy nimi a samorządowcami i przedsiębiorcami turystycznymi. Złośliwi twierdzą, że urzędników ministerstwa i POT trochę odstrasza zbyt wysoki poziom naukowy Konferencji. Ja skłaniam się raczej do innej zasłyszanej lokalnie opinii, że do turystyki wdarła się prymitywnie rozumiana polityka i do Świdnicy nikt z władz nie przyjedzie “bo Elka nie znosi Beaty”.
{gallery}9281{/gallery}
POWIĄZANE WPISY
31 października 2024
Przerwa w czasie lotu w Warszawie? Poznaj atrakcje niedaleko Okęcia!
Warszawa to miasto, które warto poznać, nawet jeśli masz jedynie krótką przerwę między…
0 Komentarzy2 Minuty
24 października 2024
XV Forum Promocji Turystycznej: jak będzie wyglądała turystyka w Polsce za 30 lat?
Już tylko pięć dni dzieli nas od XV Forum Promocji Turystycznej. Jednym z punktów…
0 Komentarzy2 Minuty
21 października 2024
Jak skutecznie wytłumaczyć klientowi, że powinien kupić odpowiednie ubezpieczenie turystyczne?
Już 29 października 2024 r. podczas XV Forum Promocji Turystycznej odbędzie się dyskusja…
0 Komentarzy1 Minuty
18 października 2024
Miasto Stołeczne Warszawa − Partnerem XV Forum Promocji Turystycznej
Warszawa została oficjalnym Partnerem XV Forum Promocji Turystycznej, które odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty
17 października 2024
Arche Fabryka Samolotów Mielno świętuje rok działalności
Na początku października Arche Fabryka Samolotów Mielno obchodził swoje pierwsze…
0 Komentarzy1 Minuty
17 października 2024
Turystyka dostępna dla osób z niepełnosprawnościami. Jak dostosować obiekty do potrzeb wszystkich?
Turystyka dostępna dla osób z niepełnosprawnościami to kolejny temat, który będzie…
0 Komentarzy2 Minuty
16 października 2024
O tym jak tworzyć kampanie, które przyciągają klientów porozmawiamy na XV Forum Promocji Turystycznej
Neuromarketing to metoda, która pozwala firmom lepiej zrozumieć decyzje konsumentów i…
0 Komentarzy2 Minuty
15 października 2024
Synergia kluczem do sukcesu. Jak Polska może zyskać na światowej mapie dzięki Convention Bureau?
W kontekście globalnej rywalizacji o uwagę turystów i organizatorów wydarzeń biznesowych,…
0 Komentarzy1 Minuty
14 października 2024
Pomorskie w gronie Partnerów XV Forum Promocji Turystycznej
XV Forum Promocji Turystycznej odbędzie się 29 października 2024 w Warszawie. Jednym z…
0 Komentarzy11 Minuty
[…] W Świdnicy rozmawia się poważnie o turystyce […]