W ubiegłym roku Flix osiągnął rekordowe przychody w wysokości 2 miliardów euro.

w 2023 roku FlixBus w Europie przewiózł w 55 mln pasażerów. /fot. FlixBus
w 2023 roku FlixBus w Europie przewiózł w 55 mln pasażerów. /fot. FlixBus

Flix ogłosił wstępne wyniki za 2023 rok. Firma odnotowała 30 proc. wzrost przychodów i tym samym, po raz pierwszy w historii osiągnęła przychody w wysokości 2 mld euro

Z usług Flixa skorzystało w Europie 55 mln, a na całym świecie 81 mln podróżnych. Wzrost przychodów Flixa jest nawet większy niż prognozowany (25 proc.)

„Wysokie roczne wyniki Flixa pokazują, że strategia, którą przez ostatnie 10 lat konsekwentnie realizujemy jest właściwa – mówi André Schwämmlein, współzałożyciel i CEO Flixa. – Ubiegłoroczne wyniki potwierdzają sukces Flixa, jako globalnej firmy branży travel-tech. Bazując na naszej technologii, chcemy wzmacniać naszą pozycję i udostępnić przystępne cenowo podróże dla wszystkich.”

W zeszłym roku 81 milionów pasażerów podróżowało do ponad 5600 miejsc korzystając z usług FlixBus, FlixTrain, Greyhound i Kamil Koç. To wzrost o 34 proc. w porównaniu z 2022 rokiem. Flix odnotował wysokie wyniki operacyjne i finansowe we wszystkich segmentach pod markami FlixBus, FlixTrain i Kamil Koç w Turcji oraz Greyhound w Ameryce Północnej.

Europa

W Europie Flix odnotował 46 proc. wzrost przychodów, które wyniosły 1,186 miliarda euro. Ten rozwój wynikał ze znaczącego wzrostu liczby pasażerów. W zeszłym roku Flix uruchomił operacje w Finlandii (wydłużenie linii z Polski) i Grecji, dzięki czemu pasażerowie mogą przemieszczać się zielonymi autobusami w całej kontynentalnej części Unii Europejskiej. Z Polski FlixBusem bezpośrednio dojedziemy do 22 krajów.

Ameryka Północna

W USA, Kanadzie i Meksyku w 2023 roku z FlixBusem i Greyhoundem podróżowało 12 milionów osób, to o około 36% więcej niż w poprzednim roku. Całkowite przychody wzrosły o 11 proc. do łącznej kwoty 615 mln euro. Oferta Greyhound została w pełni przeniesiona na platformę technologiczną Flix, umożliwiając klientom podróże po Ameryce Północnej w ramach zintegrowanej sieci autobusów międzymiastowych.

Turcja

W Turcji z Flixem podróżowało 14 mln osób – o 8 proc. więcej niż w 2022 roku, generując łączny przychód w wysokości 189 mln euro. Oznacza to wzrost przychodu o 15 proc. w porównaniu z 2022 rokiem.

Ameryka Południowa

Wraz z uruchomieniem usług w Chile w październiku 2023 roku, FlixBus rozszerzył swoją działalność na dwa największe kraje Ameryki Łacińskiej. Debiut w Chile okazał się jednym z najbardziej udanych wejść na rynek dla Flixa, z wysokim wykorzystaniem autobusów i wyjątkową punktualnością w pierwszych tygodniach działalności, przewyższającą nawet te w Europie. Ponadto, aby dalej rozwijać się w Brazylii, Flix rozszerzył swoją ofertę o 35 miast, w tym Salvador i Fortalezę.

Indie

Dodatkowo, na początku lutego 2024 roku FlixBus rozpoczął działalność w Indiach, drugim co do wielkości rynku autobusowym na świecie, oferując codziennie 200 połączeń do 46 miast, w tym Delhi, Lucknow, Jodhpur i Varanasi. Nowe połączenia, w tym te na południe kraju, są już w przygotowaniu.