Wakacje.pl notują 35 proc. więcej rezerwacji w niedzielę niż w ciągu tygodnia
Według analizy ruchu na portalu Wakacje.pl, niedziela jest dniem, w którym najwięcej użytkowników przegląda i rezerwuje oferty wakacyjne. To właśnie wtedy aż 35 proc. więcej osób podejmuje decyzje dotyczące urlopu niż w pozostałe dni tygodnia.
Analiza ruchu na portalu Wakacje.pl wykazała, że najwięcej użytkowników przegląda i rezerwuje oferty wakacyjne w niedzielę. W tym dniu podejmowane są decyzje o wakacyjnym wyjeździe, ponieważ klienci mają więcej czasu na porównanie ofert i ewentualne konsultacje z bliskimi.
„Wyjazd wakacyjny to dla wielu osób jedno z najważniejszych wydarzeń w roku, które ma być wyjątkowe pod każdym względem. Dla jednych to ucieczka od codzienności, dla innych wytchnienie, a dla niektórych okazja do zdobycia nowych doświadczeń. A ponieważ to zawsze wyjątkowy czas, nie dziwi, że decyzję o tym, kiedy i dokąd pojechać, podejmujemy w szerszym gronie. Wolne dni takim analizom i zakupom bardzo sprzyjają, a szczególnie popularne pod tym względem są niedziele” – mówi Katarzyna Walczak, dyrektor marketingu i członek zarządu Wakacje.pl.
Trend ten potwierdzają też wyniki badań zlecone przez Wakacje.pl w zeszłym roku. Wynika z nich, że 64 proc. respondentów decyzję o kierunku wyjazdu i sposobie jego organizacji podejmuje wspólnie z partnerem lub współmałżonkiem. Statystycznie częściej ma to miejsce w grupie osób w wieku 30-45 lat (67 proc.), ale wysokie wskaźniki zostały zaobserwowane także wśród osób w wieku 20-29 lat podróżujących bez dzieci (56 proc. respondentów). Pośród tych wyjeżdżających z pociechami wspólnie decyduje 61 proc. (mowa o grupie 20-29 lat), a turyści w przedziale wiekowym 46-65 takiej odpowiedzi udzielili w 62 proc. przypadkach.
Analizy zachowania użytkowników serwisu Wakacje.pl pokazują, że niedziela jest również tym dniem, w którym samodzielni klienci najchętniej dokonują rezerwacji wyjazdu. Mowa o osobach niepotrzebujących w procesie wyboru wycieczki wsparcia ze strony konsultanta sprzedaży. Przedstawiciele tej grupy podróżnych w niedziele rezerwują wyjazdy o 35 proc. częściej niż w pozostałe dni tygodnia. Sprzedażowo najsłabiej wypada sobota.
„Choć zakupy przez internet nie są dla Polaków nowością, to jednak dopiero pandemia przekonała niezdecydowanych, że warto zacząć korzystać z takiej opcji. Wakacje.pl konsekwentnie inwestują w możliwość samodzielnego zakupu wyjazdu on-line. Począwszy od inspiracji, przez pomoc w wyborze oferty, aż po jej zamówienie i opłacenie” – tłumaczy Jakub Biczkowski, chief e-commerce officer Wakacje.pl.
Wakacje.pl: Polacy ponownie najchętniej spędzą Wielkanoc w Egipcie
POWIĄZANE WPISY
2 stycznia 2025
Patryk Niewiadomski nowym dyrektorem sprzedaży i rozwoju w Anex Tour
Od stycznia do zespołu Anex Tour dołączył Patryk Niewiadomski. Dyrektor z długoletnim…
0 Komentarzy2 Minuty
31 grudnia 2024
Gniezno stawia na HerStory. Pierwsza żeńska figura na Trakcie Królewskim
Pierwsza żeńska figura została odsłonięta w wigilijny poranek na Trakcie Królewskim w…
0 Komentarzy1 Minuty
30 grudnia 2024
Rafał Czaja ponownie na czele Wielkopolskiej Izby Turystycznej
16 grudnia 2024 roku w Hotelu Novotel Poznań Centrum odbyło się Wyborcze Walne…
0 Komentarzy1 Minuta
20 grudnia 2024
Wakacyjne plany Polaków na 2025 rok: poszukiwanie rodzinnych korzeni, przygody z adrenaliną i odkrywanie kraju
Jak wynika z najnowszego raportu, apetyt na podróże w 2025 roku będzie nadal rósł.…
0 Komentarzy6 Minuty
18 grudnia 2024
Zimowe wydarzenia w Trentino: od Pucharu Świata po Tour de Ski
Trentino, region położony w północnych Włoszech w sercu Dolomitów, przygotowuje się na…
0 Komentarzy3 Minuty
18 grudnia 2024
Kampania „Miasto Przygody” triumfuje: 17 mln wyświetleń i osiem międzynarodowych nagród
Wrocław podsumował kampanię „Miasto Przygody”, która w ciągu dwóch lat przyciągnęła uwagę…
0 Komentarzy3 Minuty
17 grudnia 2024
Hilton w Pobierowie i Krynicy Morskiej. Nowe hotele w sieci Spark by Hilton w Polsce
Hilton otwiera dwa nowe hotele w Pobierowie i Krynicy Morskiej. Obiekty te, oferujące…
0 Komentarzy2 Minuty
13 grudnia 2024
SOIT wesprze dzieci w Sudanie Południowym. Zebrano ponad 58 tys. zł
Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel podczas tegorocznej gali Incentive Day…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2024
13 mln pasażerów Ryanair w listopadzie
Ryanair poinformował o wynikach za listopad 2024. Z siatki połączeń skorzystało 13 mln…
0 Komentarzy1 Minuta