Wakacje.pl numerem jeden w polskim internecie. Stronę odwiedzono prawie 49 mln razy
Wakacje.pl były w 2022 roku najczęściej odwiedzaną witryną w kategorii biur podróży i agentów turystycznych, wynika z analizy firmy Similarweb badającej ruch w internecie.
Dane za cały 2022 rok pokazują, że Wakacje.pl zdominowały segment turystyczny w polskim internecie. Analiza pokazała, że w tym czasie strona wakacje.pl odwiedzana była około 49 milionów razy. To oznacza udział na poziomie 28,6 proc. w grupie największych biur podróży i agentów w Polsce. Porównanie obejmuje serwisy Itaki, Rainbowa, TUI oraz Travelplanet.pl.
“W 2022 roku obserwowaliśmy mocne odbicie ruchu w serwisach turystycznych w porównaniu z poziomami zanotowanymi w 2021 roku. Co więcej, w przypadku wakacje.pl wartości były zdecydowanie wyższe niż w przedpandemicznym 2019 roku. Dodatkowo serwis Wakacje.pl w szczycie sezonu wzmocnił swoją przewagę względem innych graczy rynkowych, co tylko potwierdza, że umiejętnie wykorzystaliśmy kluczowy sprzedażowo moment w roku. Co ciekawe, w 2022 roku znacząco wydłużył się okres najbardziej intensywnego korzystania z serwisu. O ile zazwyczaj szczyt przypadał na okres od czerwca do sierpnia, o tyle w 2022 roku wzmożony ruch notowaliśmy od maja do września” – komentuje Maciej Konopka, dyrektor ds. Traffic Acqusition w Wakacje.pl.
Dziennie stronę Wakacje.pl odwiedzano 134 tysięcy razy, a niemal 67 proc. wizyt odbyło się z urządzeń mobilnych. Serwis zgromadził miesięcznie średnio 1,83 mln użytkowników, co również daje mu pierwsze miejsce w porównaniu z witrynami pozostałych najważniejszych graczy na rynku turystycznym w Polsce. W szczycie sezonu, rozumianego jako miesiące czerwiec i lipiec, wskaźnik ten wynosił 2,7 mln.
“Dominująca pozycja zasięgowa to powód do dumy, ale przede wszystkim wynik wytężonej pracy Działu Traffic Acquisition, wiedzy i doświadczenia naszych ekspertów. A efekt cieszy tym bardziej, że tuż za wzrostem wizyt Wakacje.pl podąża wzrost sprzedaży i naszego udziału rynkowego. Stały rozwój jest wpisany w DNA Wakacje.pl, dlatego skupiamy się nie tylko na utrzymaniu pozycji lidera ale i podnosimy poprzeczkę. Konsekwentnie inwestujemy w technologię, doświadczenie klienta i nowe kanały dystrybucji” – mówi Jakub Biczkowski, dyrektor departamentu E-Commerce & Engineering.
Dominik Miłowski nowym wiceprezesem ds. produktu w Wakacje.pl
POWIĄZANE WPISY
31 października 2024
(R)ewolucja w turystyce dzieje się teraz. Obyśmy jej nie przegapili. [XV Forum Promocji Turystycznej]
Zmiany na rynku turystycznym, rewolucja technologiczna, nowa strategia rozwoju - to…
0 Komentarzy22 Minuty
24 października 2024
Promocja Polski przez sport. POT i PZT podpisują umowę o współpracy
Polska Organizacja Turystyczna (POT) oraz Polski Związek Tenisowy (PZT) ogłosiły…
0 Komentarzy2 Minuty
23 października 2024
DZT wprowadza AI-Influencerkę do promocji turystyki
Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) uruchamia swój pierwszy projekt AI-Influencer,…
0 Komentarzy4 Minuty
18 października 2024
W sobotę 19 października rusza Królewski Ogród Światła w Wilanowie
Już po raz trzynasty Królewski Ogród Światła w Wilanowie otworzy swoje bramy dla…
0 Komentarzy2 Minuty
18 października 2024
Polska na targach IMEX America 2024: nowe kontakty i rosnąca pozycja w branży MICE
Targi IMEX America – jedno z ważniejszych wydarzeń dla branży spotkań i eventów na…
0 Komentarzy4 Minuty
16 października 2024
Armantis Polska zajmie się call center eSky w Bułgarii
Polska Grupa eSky przekazała dział obsługi klienta w Bułgarii w ręce Armatis Polska,…
0 Komentarzy2 Minuty
16 października 2024
Wizz Air zawiesza loty do Izraela
Wizz Air zawiesza loty do Izraela. Przewoźnik nie będzie realizował połączeń do Tel Awiwu…
0 Komentarzy1 Minuta
9 października 2024
Gozo Europejskim Regionem Gastronomicznym 2026
Międzynarodowy Instytut Gastronomii, Kultury, Sztuki i Turystyki (IGCAT) ogłosił, że…
0 Komentarzy2 Minuty
26 września 2024
Wrocławskie Hydropolis pomoże powodzianom z Wlenia
Hydropolis, wrocławskie centrum wiedzy o wodzie należące do Miejskiego Przedsiębiorstwa…
0 Komentarzy2 Minuty