Wakacje.pl rekrutują nowych pracowników. Nowa kampania inspirowana zagrożonymi gatunkami

Kampania rekrutacyjna Wakacje.pl
Kampania rekrutacyjna Wakacje.pl

Serwis Wakacje.pl wystartował z nową kampanią rekrutacyjną. Firma wprowadza potencjalnych pracowników w świat inspirowany naturą, odwołując się do symboliki zwierząt, które od wieków kojarzą się z siłą, determinacją i unikalnymi umiejętnościami. Projekt przygotowany przy wsparciu sztucznej inteligencji, skupia się na zagrożonych gatunkach, łącząc wartości firmowe z potrzebą ochrony przyrody.

Tygrysy, słonie, lamparty czy inne gatunki stają się metaforami talentów, których firma poszukuje u pracowników. Wakacje.pl liczą również, że dzięki tej kampanii uświadomią swoim odbiorcom potrzebę ochrony środowiska naturalnego i odpowiedzialnego podejścia do turystyki.

„W pierwszej, wiosennej akcji rekrutacyjnej wykorzystaliśmy motyw zabytków i atrakcji turystycznych z różnych części świata, które wcieliły się w rolę pracowników kilku obszarów. Tym razem postanowiliśmy skupić się na zagrożonych gatunkach zwierząt. Po pierwsze chcemy nawiązać do charakterystycznych dla nich cech, które są pożądane u pracowników, po drugie pokazać, że turystyka może działać w zgodzie z naturą, co więcej, edukować w zakresie ochrony przyrody i zrównoważonego rozwoju”– mówi Piotr Piankowski, employer branding & event manager w Wakacje.pl, pomysłodawca kampanii.

Przy realizacji przedsięwzięcia Wakacje.pl podjęły współpracę z Gdańskim Ogrodem Zoologicznym oraz Fundacją LYNX Gdańskiego Ogrodu Zoologicznego, które wspierają wspólnie zagrożone wyginięciem gatunki zwierząt. Eksperci tych instytucji pomogli zidentyfikować i wybrać bohaterów kampanii.

Nasze działania mają podwójny cel: po pierwsze chcemy przyciągnąć pracowników o pożądanych kompetencjach, a po drugie szerzyć świadomość na temat ochrony środowiska. Dzięki współpracy z fundacjami i ogrodami zoologicznymi informujemy o działaniach na rzecz ochrony zagrożonych gatunków i roli, jaką pełnią ogrody zoologiczne w zachowaniu różnorodności biologicznej” – wyjaśnia Piotr Piankowski.

Jednym z kluczowych elementów kampanii jest wykorzystanie nowych technologii. Wakacje.pl sięgnęły po sztuczną inteligencję, aby stworzyć oryginalne kreacje, które połączą wartości natury z nowoczesnością. Wygenerowane grafiki przedstawiają takich bohaterów jak: sowa, wilk, lampart perski, słoń indyjski, pingwin, foka, ryś, tygrys i orangutan. Choć AI przyspieszyła prace nad projektem, ostateczny wygląd kreacji został zatwierdzony przez specjalistów.

W bieżącej akcji rekrutacyjnej do obsadzenia jest ponad 300 wakatów – ponad 250 w departamencie sprzedaży – głównie w call center – oraz 50 w departamentach IT i e-commerce.