Wakacje.pl: salon sprzedaży nr 100
Działający od 19 lat na polskim rynku największy agent turystyki zorganizowanej otworzył w miniona sobotę w Osielsku 100. biuro sprzedaży.
Wakacje pl. postawiły na rozwój własnej tzw. naziemnej sieci sprzedaży w 2011 roku. Obecnie sieć tę tworzą dwa salony własne i 98 biur franczyzowych. Do końca 2018 roku planowane jest otwarcie jeszcze 20 salonów sprzedaży. Sieć salonów Wakacje.pl rozwija się 2,5 razy szybciej niż rynek agencyjny.
Powiększa się nie tylko liczba salonów sprzedaży Wakacje.pl, ale i liczba miejscowości, w których działają salony agenta – Osielsko jest 82 miastem w Polsce, na którego mapie pojawi się logo Wakacje.pl.
Magdalena Klimek, właścicielka salonu postawiła na konsolidację i zdecydowała się prowadzone od lat biuro podróży przenieść pod parasol znanej i zaufanej marki.
Powiedziała: „Prowadziłam biuro podróży od 16 lat, ale rynek się zmienia i szansą na rozwój jest dołączenie do dużej marki, która przyciągnie klientów. Możemy cały czas obsługiwać te same osoby albo zrobić duży krok naprzód i czerpać z narzędzi, wiedzy i zasobów większej organizacji, która będzie napędzać nam biznes. Zmieniłam logo, aranżację lokalu według standardu marki w sieci, zrobiliśmy otwarcie z pompą. Czas ruszyć z biznesem z kopyta.”
Jak podaja Wakacje.pl, jeden z salonów sieci po konsolidacji odnotował 6-krotny wzrost sprzedaży w porównaniu
z okresem działalności pod własnym szyldem. Franczyzobiorcy otrzymują od centrali wsparcie na etapie otwarcia i dalej w trakcie działalności.
Klaudyna Mortka, rzeczniczka Wakacje.pl, podkreśliła: „Nasi partnerzy mogą liczyć na nasze zaangażowanie przy poszukiwaniu lokalu oraz projektowaniu wnętrza i witryny. Przez cały okres współpracy otrzymują min. know how marki, narzędzia szkoleniowe i sprzedażowe, a także wsparcie marketingowe czy księgowe i dofinansowanie do promocji lokalnej.”
Wioletta Zarzycka, dyrektor sieci sprzedaży Wakacje.pl, dodała: „Projekt sieci stacjonarnej Wakacje.pl ruszył w 2011 roku. Pierwsza franczyza ruszyła w Przemyślu, dzisiaj mówimy już o 82 miastach w Polsce. Część naszych partnerów po czasie zdecydowało się na otwarcie salonu w drugiej lokalizacji, łącznie to 14 miast. W dużych aglomeracjach mamy kilka salonów, m.in. w Warszawie, Trójmieście czy Katowicach. Planujemy wejść do kolejnych miejscowości.”
Wakacje stawiają przede wszystkim na lokalizacje biur marki w miastach powyżej 40 tys. mieszkańców. Na liście są m.in. Kielce, Zabrze, Ruda Śląska, Opole, Wałbrzych, Zielona Góra, Grudziądz. Słupsk, Konin, Suwałki, Głogów, Leszno czy Łomża.
Istotnym warunkiem przystąpienia do sieci jest lokalizacja z dużym potencjałem sprzedażowym. Połowa salonów sieci Wakacje.pl mieści się w galeriach handlowych, druga połowa przy ulicach z dużym lub średnim natężeniem ruchu i miejscami parkingowymi.
Koszt inwestycji to ok. 21 tys. zł., agent nie pobiera żadnych opłat licencyjnych na początku ani w trakcie działalności biura. Modelowy salon Wakacje.pl to ok. 20-30 m kw. powierzchni użytkowej lokalu lub wyspa w galerii handlowej.
Leila Ben Arfi, prezes zarządu biura Best Reisen, którego oferty dostępne są w sieci salonów Wakacje.pl, skomentowała: „Bardzo cenimy sobie współpracę z siecią wakacje.pl., trwa ona nie od dziś i z każdym rokiem realizujemy coraz to nowe projekty. Rozwój sieci stacjonarnej to moim zdaniem krok w dobrym kierunku. Wielu klientów wciąż oczekuje bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcą, czuje się bardziej komfortowo mając do dyspozycji osobę, która służy radą i pomocą.”
POWIĄZANE WPISY
20 stycznia 2025
Biura podróży – po dużym wzroście, ceny zaczęły powoli spadać
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
15 stycznia 2025
Sun&Fun otwiera pierwszy salon w galerii handlowej
Sun&Fun otworzył swój pierwszy salon sprzedaży w warszawskim Centrum Handlowym Promenada.…
0 Komentarzy2 Minuty
14 stycznia 2025
Biura podróży – znaczny wzrost cen imprez turystycznych
W minionym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
14 stycznia 2025
Turystyka w 2025 roku – co nas czeka?
Poznaj trendy w turystyce na 2025 rok: dynamiczne pakietowanie, AI i zintegrowane…
0 Komentarzy3 Minuty
10 stycznia 2025
Sabina Saikovskaja nową dyrektorką regionalną Join UP
Od stycznia 2025 roku, stanowisko dyrektorki regionalnej na Polskę i kraje bałtyckie…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Wakacje.pl partnerem Gali Waszej Turystyki
Wakacje.pl będą partnerem czwartej edycji Gali Waszej Turystyki. Wydarzenie odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Sykon w gronie partnerów Gali Waszej Turystyki
Sykon – specjalista w tworzeniu nowoczesnych systemów rezerwacyjnych dla biur podróży –…
0 Komentarzy2 Minuty
8 stycznia 2025
eTravel z nowym inwestorem. Enterprise Investors obejmuje mniejszościowy pakiet akcji
Enterprise Investors Fund IX wraz z Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju (EBOR) jako…
0 Komentarzy2 Minuty
2 stycznia 2025
Patryk Niewiadomski nowym dyrektorem sprzedaży i rozwoju w Anex Tour
Od stycznia do zespołu Anex Tour dołączył Patryk Niewiadomski. Dyrektor z długoletnim…
0 Komentarzy2 Minuty