Warszawa w oczach zagranicznych dziennikarzy
Wizyty prasowe dla mediów zagranicznych stanowią doskonałą okazję do pokazania atrakcji oraz atmosfery Warszawy, a także bogatej oferty kulturalnej i gastronomicznej. Stołeczne Biuro Turystyki tylko w 2024 roku zorganizowało ponad 70 wizyt dla mediów z 21 krajów – głównie z Włoch, Hiszpanii, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Kanady oraz Stanów Zjednoczonych.
Efektem wizyt prasowych są materiały prasowe, które ukazują Warszawę jako atrakcyjną destynację turystyczną, oferującą liczne możliwości spędzenia wolnego czasu. Uznanie dla Warszawy widać w nagłówkach najbardziej wpływowych i zasięgowych mediów, takich jak Berliner Zeitung, Le Figaro, The Guardian czy Forbes Travel Guide. Jak oceniają Warszawę zagraniczni goście?
− Miasto jest eleganckie i pełne imponującej architektury. Jak się przekonałem, jedzenie jest wyśmienite, ludzie są przyjaźni, a prawie wszyscy mówią po angielsku. (…) W nocy Trakt Królewski stał się centrum imprezowym. Restauracje wychodziły na ulicę, muzycy grali, artyści zabawiali publiczność, a tłumy ludzi spacerowały tam i z powrotem, ubrani w stylowe stroje. – zachwycał się Mike Pickup w Sunday Post.
− Stolicy Polski, w przeciwieństwie do Pragi, wciąż trochę ciążą skojarzenia z czasami bloku wschodniego. Czas najwyższy, by się z nimi pożegnać, ponieważ miasto przeszło ogromną przemianę i jest jedną z najfajniejszych metropolii Europy. – podkreśla Jochen Müssig na łamach Die Welt − W Warszawie neony są duszą miasta, przywracając ulicom atmosferę pełną kinowego uroku. (…) Neony tworzą nową mapę miasta, pełną cieni i światła. – opisuje Bérénice Debras w Le Figaro Magazine.
Współpraca z influencerami
Warto podkreślić, że coraz większą grupę odwiedzających Warszawę w ramach wizyt prasowych stanowią influencerzy z dużymi zasięgami w mediach społecznościowych. Publikują oni zdjęcia i filmy na swoich profilach, które docierają do tysięcy obserwujących. Przykładem może być publikacja o Warszawie autorstwa hiszpańskich twórców profilu @traveltipforyou, która ma już ponad 2,6 mln wyświetleń.
Wizyty tematyczne
Większość wizyt prasowych ma charakter ogólny, ale zdarzają się również takie, które koncentrują się na architekturze, turystyce kulinarnej, neonach, czy wybranej imprezie sportowej. − W tym roku z okazji rozgrywanego w Warszawie meczu o superpuchar UEFA gościliśmy między innymi dziennikarzy sportowych z Węgier, ze stacji telewizyjnej RTL. – opowiada Paweł Moras, Dyrektor Stołecznego Biura Turystyki. − W ramach tej wizyty prasowej zapewniliśmy ekipie telewizyjnej usługi przewodnika i program zwiedzania miasta, w ramach którego dziennikarze udali się na nowo otwarty most pieszo-rowerowy na Wiśle, do Elektrowni Powiśle oraz na bulwary – dodaje Paweł Moras.
Wiele jeszcze do odkrycia
W swoich materiałach prasowych dziennikarze zagraniczni najchętniej prezentują najsłynniejsze atrakcje stolicy, jak Muzeum Łazienki Królewskie, Muzeum Pałacu Króla Jana III, Zamek Królewski, Muzeum Narodowe czy Pałac Kultury i Nauki. Chętnie biorą także udział w wydarzeniach kulturalnych, np. Koncertach Chopinowskich w Łazienkach Królewskich. W tym roku dużym zainteresowaniem cieszyło się otwarcie nowej siedziby Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Wśród mniej znanych za granicą atrakcji stolicy opisywane były również m.in. ogrody na dachu Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego, Muzeum Neonów czy Otwarty Jazdów, a także atrakcje nad Wisłą. Wielu dziennikarzy jest mile zaskoczona bogatą ofertą kulturalną i gastronomiczną. Chętnie korzystają z komunikacji publicznej, rowerów miejskich oraz rejsów statkiem po Wiśle.
Organizując podróże dla mediów, Stołeczne Biuro Turystyki współpracuje z Zagranicznymi Ośrodkami Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) m.in. w Niemczech, Włoszech, Austrii, Francji, Chinach, Japonii oraz Stanach Zjednoczonych, a także z licznymi instytucjami i ośrodkami kultury na terenie Warszawy.
Materiał partnera
POWIĄZANE WPISY
18 grudnia 2024
Kampania „Miasto Przygody” triumfuje: 17 mln wyświetleń i osiem międzynarodowych nagród
Wrocław podsumował kampanię „Miasto Przygody”, która w ciągu dwóch lat przyciągnęła uwagę…
0 Komentarzy3 Minuty
17 grudnia 2024
Wyjątkowa oferta świąteczna z Wyndham Wroclaw Old Town
Święta Bożego Narodzenia to czas magii, radości i niezapomnianych chwil. Wrocław – z…
0 Komentarzy3 Minuty
16 grudnia 2024
Kolacja z Robertem Makłowiczem będzie do wylicytowania podczas IV Gali Waszej Turystyki
Podczas IV Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 10 stycznia 2025 roku w warszawskim…
0 Komentarzy1 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
12 grudnia 2024
Video Podcast Waszej Turystyki: Mazowsze – region, który zaskakuje na każdym kroku
W trakcie XV Forum Promocji Turystycznej, Izabela Stelmańska, zastępczyni dyrektora…
0 Komentarzy1 Minuty
12 grudnia 2024
W promocji Mazowsza staramy się być o „krok przed”. Punktem odniesienia są najlepsze regiony turystyczne na świecie
Mazowsze z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością wśród turystów, także…
0 Komentarzy9 Minuty
12 grudnia 2024
W lutym wybierz się do Lizbony. Z LOT-em
Od lutego 2025 z PLL LOT polecimy do Lizbony. Będzie to pierwsza bezpośrednia trasa…
0 Komentarzy5 Minuty
12 grudnia 2024
W tych muzeach Mazowsza dzieci się nie nudzą
Mazowsze to region pełen wyjątkowych atrakcji dla dzieci. To wiele miejsc, gdzie…
0 Komentarzy7 Minuty
12 grudnia 2024
Strona internetowa w branży hotelarskiej – czy to ma sens?
Strona internetowa dla firmy – luksus czy konieczność? To pytanie zadaje sobie wielu…
0 Komentarzy6 Minuty