Warszawa w oczach zagranicznych dziennikarzy
Wizyty prasowe dla mediów zagranicznych stanowią doskonałą okazję do pokazania atrakcji oraz atmosfery Warszawy, a także bogatej oferty kulturalnej i gastronomicznej. Stołeczne Biuro Turystyki tylko w 2024 roku zorganizowało ponad 70 wizyt dla mediów z 21 krajów – głównie z Włoch, Hiszpanii, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Kanady oraz Stanów Zjednoczonych.
Efektem wizyt prasowych są materiały prasowe, które ukazują Warszawę jako atrakcyjną destynację turystyczną, oferującą liczne możliwości spędzenia wolnego czasu. Uznanie dla Warszawy widać w nagłówkach najbardziej wpływowych i zasięgowych mediów, takich jak Berliner Zeitung, Le Figaro, The Guardian czy Forbes Travel Guide. Jak oceniają Warszawę zagraniczni goście?
− Miasto jest eleganckie i pełne imponującej architektury. Jak się przekonałem, jedzenie jest wyśmienite, ludzie są przyjaźni, a prawie wszyscy mówią po angielsku. (…) W nocy Trakt Królewski stał się centrum imprezowym. Restauracje wychodziły na ulicę, muzycy grali, artyści zabawiali publiczność, a tłumy ludzi spacerowały tam i z powrotem, ubrani w stylowe stroje. – zachwycał się Mike Pickup w Sunday Post.
− Stolicy Polski, w przeciwieństwie do Pragi, wciąż trochę ciążą skojarzenia z czasami bloku wschodniego. Czas najwyższy, by się z nimi pożegnać, ponieważ miasto przeszło ogromną przemianę i jest jedną z najfajniejszych metropolii Europy. – podkreśla Jochen Müssig na łamach Die Welt − W Warszawie neony są duszą miasta, przywracając ulicom atmosferę pełną kinowego uroku. (…) Neony tworzą nową mapę miasta, pełną cieni i światła. – opisuje Bérénice Debras w Le Figaro Magazine.
Współpraca z influencerami
Warto podkreślić, że coraz większą grupę odwiedzających Warszawę w ramach wizyt prasowych stanowią influencerzy z dużymi zasięgami w mediach społecznościowych. Publikują oni zdjęcia i filmy na swoich profilach, które docierają do tysięcy obserwujących. Przykładem może być publikacja o Warszawie autorstwa hiszpańskich twórców profilu @traveltipforyou, która ma już ponad 2,6 mln wyświetleń.
Wizyty tematyczne
Większość wizyt prasowych ma charakter ogólny, ale zdarzają się również takie, które koncentrują się na architekturze, turystyce kulinarnej, neonach, czy wybranej imprezie sportowej. − W tym roku z okazji rozgrywanego w Warszawie meczu o superpuchar UEFA gościliśmy między innymi dziennikarzy sportowych z Węgier, ze stacji telewizyjnej RTL. – opowiada Paweł Moras, Dyrektor Stołecznego Biura Turystyki. − W ramach tej wizyty prasowej zapewniliśmy ekipie telewizyjnej usługi przewodnika i program zwiedzania miasta, w ramach którego dziennikarze udali się na nowo otwarty most pieszo-rowerowy na Wiśle, do Elektrowni Powiśle oraz na bulwary – dodaje Paweł Moras.
Wiele jeszcze do odkrycia
W swoich materiałach prasowych dziennikarze zagraniczni najchętniej prezentują najsłynniejsze atrakcje stolicy, jak Muzeum Łazienki Królewskie, Muzeum Pałacu Króla Jana III, Zamek Królewski, Muzeum Narodowe czy Pałac Kultury i Nauki. Chętnie biorą także udział w wydarzeniach kulturalnych, np. Koncertach Chopinowskich w Łazienkach Królewskich. W tym roku dużym zainteresowaniem cieszyło się otwarcie nowej siedziby Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Wśród mniej znanych za granicą atrakcji stolicy opisywane były również m.in. ogrody na dachu Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego, Muzeum Neonów czy Otwarty Jazdów, a także atrakcje nad Wisłą. Wielu dziennikarzy jest mile zaskoczona bogatą ofertą kulturalną i gastronomiczną. Chętnie korzystają z komunikacji publicznej, rowerów miejskich oraz rejsów statkiem po Wiśle.
Organizując podróże dla mediów, Stołeczne Biuro Turystyki współpracuje z Zagranicznymi Ośrodkami Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) m.in. w Niemczech, Włoszech, Austrii, Francji, Chinach, Japonii oraz Stanach Zjednoczonych, a także z licznymi instytucjami i ośrodkami kultury na terenie Warszawy.
Materiał partnera
POWIĄZANE WPISY
17 stycznia 2025
Plany promocyjne Warszawy na 2025 rok
W nadchodzącym roku promocja Warszawy będzie skoncentrowana przede wszystkim na…
0 Komentarzy5 Minuty
17 stycznia 2025
Egzotyczne wakacje: Malediwy czy Dominikana?
Malediwy i Dominikana to tropikalne kierunki urlopowe, które mają ze sobą wiele…
0 Komentarzy5 Minuty
16 stycznia 2025
Co drugi Polak wyjedzie na ferie – ceny rosną, ale chętnych nie brakuje
Rozpoczynające się ferie zimowe będą dla Polaków czasem nie tylko wypoczynku, ale także…
0 Komentarzy8 Minuty
15 stycznia 2025
Anastazja Szerkus nową prezeską Site Poland
Tradycyjne noworoczne spotkanie członków stowarzyszenia, które odbyło się w hotelu Grand…
0 Komentarzy3 Minuty
15 stycznia 2025
„C the Unseen” – Chemnitz Europejską Stolicą Kultury 2025
Na pytanie, jak nazywa się miasto na C leżące na wschodzie Niemiec, odpowiedź powinna być…
0 Komentarzy4 Minuty
14 stycznia 2025
1000 lat tradycji w jednym miejscu. Gniezno zaprasza turystów na obchody jubileuszu
W roku 2025 obchodzimy 1000. rocznicę koronacji Bolesława Chrobrego i Mieszka II na…
0 Komentarzy6 Minuty
14 stycznia 2025
Turystyka w 2025 roku – co nas czeka?
Poznaj trendy w turystyce na 2025 rok: dynamiczne pakietowanie, AI i zintegrowane…
0 Komentarzy3 Minuty
13 stycznia 2025
W poszukiwaniu świątecznych tradycji Mazowsza
Świąteczny czas na Mazowszu z początku XX wieku, to czas licznych wróżb i obyczajów,…
0 Komentarzy7 Minuty
10 stycznia 2025
Zarząd TOO w nowym składzie
9 stycznia 2025 roku odbyło się Nadzwyczajne Walne Zebranie członków Turystycznej…
0 Komentarzy1 Minuty