Warszawa zwyciężyła w European Best Destination 2023

fot. materiały prasowe

Po kilku tygodniach intensywnej kampanii prowadzonej przez Miasto Stołeczne Warszawa wspólnie z wieloma partnerami stolicy Polski udało się zdobyć tytuł najatrakcyjniejszego miejsca turystycznego w Europie na 2023 rok. 142 tys. głosów dały Warszawie zwycięstwo w konkursie European Best Destination. Głosy na stolicę Polski oddali internauci z ponad 130 krajów.

O doniosłości tego sukcesu świadczą dodatkowo dwa fakty. Po pierwsze Warszawie udało się zdobyć ten tytuł w ramach ogromnej przewagi nad pozostałymi konkurentami (ponad 142 tys. głosów oddanych na Warszawę przeciwko ponad 90 tys. głosów oddanych na Ateny, które zajęły drugie miejsce).

Po drugie, jak podaje organizator konkursu, w trakcie 14 lat trwania tego plebiscytu żadne z miast nie zdobyło tak dużej liczby głosów jak stolica Polski. Otrzymanie tego tytułu wzmocni markę turystyczną miasta na arenie międzynarodowej i pozwoli zwiększyć efektywność działań promocyjnych i marketingowych zaplanowanych na najbliższe miesiące.

Dokładny wynik Warszawy to 142 081 głosów. Stolica Polski zdystansowała drugie w konkursie Ateny, które uzyskały 91 tys. głosów – o 50 tys. mniej od Warszawy. Pierwszą piątkę uzupełnia jeszcze Maribor, Wiedeń i włoska Cittadela.

Szansa na przyjazd turystów zagranicznych

Tytuł „European Best Destination 2023″ to nie tylko wyróżnienie, ale też wymierne korzyści. Doświadczenia poprzednich zwycięskich miast takich jak Wrocław, Porto czy Lubljana pokazują, że każde utytułowane miasto zyskuje na popularności. Piszą o nim największe światowe media branżowe, a turyści z całego świata zaczynają planować do nich przyjazdy. Zwycięzcy z poprzednich lat odnotowywali kilkunastoprocentowy wzrost ruchu turystycznego. A w przypadku Zagrzebia – który przez trzy lata z rzędu zwyciężał w kategorii Best Christmas Market – wzrost wyniósł aż 41 proc.

„To ważne, aby dzisiejsze zwycięstwo przekuć w długofalowy sukces. Dzisiaj, gdy oczy całego świata zwrócone są na Warszawę, mamy niebywałą okazję, by pokazać się z najlepszej strony i zadbać, by Warszawa już na stałe zamieszkała w świadomości turystów jako miejsce warte odwiedzania: atrakcyjne, otwarte i gościnne” – mówi dyrektor Stołecznego Biura Turystyki Paweł Moras.

„Mamy potencjał, aby to osiągnąć. Sukces w konkursie zawdzięczamy w ogromnej mierze niezawodnej współpracy z naszymi kluczowymi partnerami: Warszawską Organizacją Turystyczną, Mazowiecką Regionalną Organizacją Turystyczną oraz Polską Organizacją Turystyczną. Jestem przekonany, że nasze dalsze działania będą równie owocne” – dodaje.

WOT zaprasza na szkolenia dla branży. Pozycjonowanie stron, finanse, promocja