Warszawa zwyciężyła w European Best Destination 2023
Po kilku tygodniach intensywnej kampanii prowadzonej przez Miasto Stołeczne Warszawa wspólnie z wieloma partnerami stolicy Polski udało się zdobyć tytuł najatrakcyjniejszego miejsca turystycznego w Europie na 2023 rok. 142 tys. głosów dały Warszawie zwycięstwo w konkursie European Best Destination. Głosy na stolicę Polski oddali internauci z ponad 130 krajów.
O doniosłości tego sukcesu świadczą dodatkowo dwa fakty. Po pierwsze Warszawie udało się zdobyć ten tytuł w ramach ogromnej przewagi nad pozostałymi konkurentami (ponad 142 tys. głosów oddanych na Warszawę przeciwko ponad 90 tys. głosów oddanych na Ateny, które zajęły drugie miejsce).
Po drugie, jak podaje organizator konkursu, w trakcie 14 lat trwania tego plebiscytu żadne z miast nie zdobyło tak dużej liczby głosów jak stolica Polski. Otrzymanie tego tytułu wzmocni markę turystyczną miasta na arenie międzynarodowej i pozwoli zwiększyć efektywność działań promocyjnych i marketingowych zaplanowanych na najbliższe miesiące.
Dokładny wynik Warszawy to 142 081 głosów. Stolica Polski zdystansowała drugie w konkursie Ateny, które uzyskały 91 tys. głosów – o 50 tys. mniej od Warszawy. Pierwszą piątkę uzupełnia jeszcze Maribor, Wiedeń i włoska Cittadela.
Szansa na przyjazd turystów zagranicznych
Tytuł „European Best Destination 2023″ to nie tylko wyróżnienie, ale też wymierne korzyści. Doświadczenia poprzednich zwycięskich miast takich jak Wrocław, Porto czy Lubljana pokazują, że każde utytułowane miasto zyskuje na popularności. Piszą o nim największe światowe media branżowe, a turyści z całego świata zaczynają planować do nich przyjazdy. Zwycięzcy z poprzednich lat odnotowywali kilkunastoprocentowy wzrost ruchu turystycznego. A w przypadku Zagrzebia – który przez trzy lata z rzędu zwyciężał w kategorii Best Christmas Market – wzrost wyniósł aż 41 proc.
“To ważne, aby dzisiejsze zwycięstwo przekuć w długofalowy sukces. Dzisiaj, gdy oczy całego świata zwrócone są na Warszawę, mamy niebywałą okazję, by pokazać się z najlepszej strony i zadbać, by Warszawa już na stałe zamieszkała w świadomości turystów jako miejsce warte odwiedzania: atrakcyjne, otwarte i gościnne” – mówi dyrektor Stołecznego Biura Turystyki Paweł Moras.
“Mamy potencjał, aby to osiągnąć. Sukces w konkursie zawdzięczamy w ogromnej mierze niezawodnej współpracy z naszymi kluczowymi partnerami: Warszawską Organizacją Turystyczną, Mazowiecką Regionalną Organizacją Turystyczną oraz Polską Organizacją Turystyczną. Jestem przekonany, że nasze dalsze działania będą równie owocne” – dodaje.
WOT zaprasza na szkolenia dla branży. Pozycjonowanie stron, finanse, promocja
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Joanna Wiśniewska nową dyrektorką sprzedaży i marketingu w Exim Tours
Biuro podróży Exim Tours ma nową dyrektorkę sprzedaży i marketingu. Od listopada funkcję…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2024
Ryanair uruchamia promocje na Cyber Week 2024
Od 25 listopada do 2 grudnia Ryanair zaprasza na największą wyprzedaż roku w ramach Cyber…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2024
Katowice Airport: Wizz Air uruchamia loty do Madrytu, Agadiru, Pizy i Kiszyniowa
Wizz Air ogłosił cztery nowe kierunki, które będzie realizował w 2025 roku z lotniska w…
0 Komentarzy2 Minuty
20 listopada 2024
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętuje swoje 25-lecie
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętował jubileusz 25-lecia swojej działalności.…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2024
Kulturalne Mazowsze – co warto zobaczyć jesienią
Jesienna aura nie zawsze sprzyja wędrówkom na świeżym powietrzu i eksplorowaniu uroków…
0 Komentarzy8 Minuty
19 listopada 2024
Z Gniezna do Warszawy. Nowa wystawa „1025. Narodziny Królestwa” już otwarta
W nowoczesnym gmachu Muzeum Historii Polski w Warszawie 14 listopada odbył się uroczysty…
0 Komentarzy1 Minuta
19 listopada 2024
Podróż w rytmie slow – Mołdawia na Targach ITTF Warsaw
Mołdawianie mówią, że gościnność to ich drugie imię, dlatego każdy, kto odwiedzi ten…
0 Komentarzy8 Minuty
19 listopada 2024
MROT kontynuuje akcję promocyjną #PamięćiHistoria
Listopad, miesiąc zadumy i refleksji nad historią oraz pamięcią narodową, stał się…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
Raport GfK i eSky.pl: Polacy stawiają na Azję, Amerykę Północną i Afrykę
Coraz więcej Polaków wybiera podróże poza tradycyjnym sezonem turystycznym, doceniając…
0 Komentarzy6 Minuty