Warszawska Organizacja Turystyczna: najpierw wrócą turyści indywidualni

Najszybciej po kryzysie odrodzi się turystyka indywidualna wypoczynkowa i MICE, wynika z ankiety przeprowadzonej przez Warszawską Organizację Turystyczną. Pierwsze kampanie promocyjne powinny być prowadzone w kraju.
Warszawska Organizacja Turystyczna przeprowadziła ankietę Odbudowa po kryzysie, która ma pomóc planowanie jak najszerszej i najefektywniejszej strategi działań na miesiące po ustabilizowaniu się sytuacji.
Badanie zostało przeprowadzone w formie ankiety online dostępnej na stronie WOT. W badaniu wzięło udział 42 respondentów reprezentujących różne sektory branży turystycznej i MICE.
W ankiecie 19 proc. respondentów stanowili hotelarze, 17 proc. – restauratorzy I firmy cateringowe, 15 proc – instytucje kultury a 13 proc. organizatorzy atrakcji turystycznych. 10 proc. to biura turystyki przyjazdowej leisure, po 6 proc – obiekty konferencyjne i targowe, agencje MICE i przewodnicy miejscy a 2 proc. – najem krótkoterminowy I dostawcy dla branży MICE. Po 1 proc. przypadało na hostele i organizatorów koncertów.
Pierwsza odrodzi się turystyka indywidualna
Na pytanie, jaki rodzaj turystyki odbuduje się najszybciej? 48 proc, ankietowanych odpowiedziało, że indywidualna turystyka wypoczynkowa zaś 20 proc., że MICE. Najmniej, bo 7 proc. ankietowanych wskazywał, że będzie to turystyka wypoczynkowa grupowa.
Promocja – najpierw w kraju
Zapytani, na jakich rynkach (krajach) powinny być prowadzone działania promocyjne celem najskuteczniejszej odbudowy popytu, niezależnie od profilu Państwa sprzedaży? 38 proc. respondentów wskazało rynek krajowy a 29 proc. na dotychczasowe główne rynki (na których prowadzone były działania promocyjne.
Część ankietowanych (19 proc.) uważa jednak, że powinny to być Rynki krajów sąsiedzkich (Czechy, Słowacja, kraje bałtyckie).
Najważniejsze city breaks
Co do produktów które mają szansę na realną i szybką odbudowę przyjazdów, warszawska branża turystyczna stwierdza, że to turystyka miejska (city break) (21 proc.). W dalszej kolejności znalazły się ex aequo Turystyka kulturowa i biznesowa (12 proc.).
Najmniejszy odsetek ankietowanych wskazywał na produkty Warszawa Judaica (3 proc.) i Warszawa historyczna (3 proc.).
Promocja mediach
Pytani o najskuteczniejsze narzędzia wsparcia promocyjnego ze strony WOT i Urzędu, po 11 proc. przedsiębiorców wskazało na promocję w mediach oraz poprzez organizacje podróży studyjnych w Warszawie dla tour operatorów, travel agentów i meeting plannerów. 10 proc. chciałoby Kampanii Adwords, zaś 9 proc. wskazało na projekty grantowe mające komercjalizować ofertę Warszawy.
POWIĄZANE WPISY
19 grudnia 2025
2. edycja Dolnośląskiego Forum Turystyki Zrównoważonej: dziedzictwo i tożsamość regionu w centrum uwagi
Blisko 100 uczestników spotkało się 15 grudnia w Świeradowie Zdroju podczas 2. edycji…
0 Komentarzy5 Minuty
19 grudnia 2025
Voucher na prywatne lekcje tańca z gwiazdami TVN na licytacji charytatywnej Gali Waszej Turystyki 2026
Podczas kolejnej edycji Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 9 stycznia 2026 roku,…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2025
TOP Touristik Złotym Partnerem V Gali Waszej Turystyki
9 stycznia w hotelu Renaissance Warsaw Airport odbędzie się V Gala Waszej Turystyki,…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2025
Mazury Zachodnie zimą – spokojna alternatywa dla zatłoczonych górskich kurortów
Mazury Zachodnie kojarzone są przede wszystkim z letnim wypoczynkiem nad jeziorami. Zimą…
0 Komentarzy4 Minuty
18 grudnia 2025
Turystyka bliska naturze. Lubuskie pasieki otwierają się na turystów
Turystyka ewoluuje w kierunku doświadczeń bliższych naturze i lokalnym tradycjom. Jednym…
0 Komentarzy4 Minuty
18 grudnia 2025
Egzotyczny obraz Zosi Markowskiej na licytacji charytatywnej Gali Waszej Turystyki 2026
Podczas kolejnej edycji Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 9 stycznia 2026 roku,…
0 Komentarzy1 Minuty
18 grudnia 2025
Tomasz Marzec nowym rzecznikiem prasowym Polskiej Organizacji Turystycznej
Od stycznia 2026 roku Tomasz Marzec będzie rzecznikiem prasowym POT, wnosząc do zespołu…
0 Komentarzy1 Minuty
18 grudnia 2025
MerlinX Partnerem V Gali Waszej Turystyki
9 stycznia w hotelu Renaissance Warsaw Airport odbędzie się V Gala Waszej Turystyki,…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2025
Nowe przepisy dotyczące imprez turystycznych. Touroperatorzy zyskają łatwiejszy dostęp do gwarancji ubezpieczeniowej
Podpisano nowelizację ustawy o imprezach turystycznych, która ułatwi touroperatorom…
0 Komentarzy4 Minuty










