Warszawska Organizacja Turystyczna: najpierw wrócą turyści indywidualni
Najszybciej po kryzysie odrodzi się turystyka indywidualna wypoczynkowa i MICE, wynika z ankiety przeprowadzonej przez Warszawską Organizację Turystyczną. Pierwsze kampanie promocyjne powinny być prowadzone w kraju.
Warszawska Organizacja Turystyczna przeprowadziła ankietę Odbudowa po kryzysie, która ma pomóc planowanie jak najszerszej i najefektywniejszej strategi działań na miesiące po ustabilizowaniu się sytuacji.
Badanie zostało przeprowadzone w formie ankiety online dostępnej na stronie WOT. W badaniu wzięło udział 42 respondentów reprezentujących różne sektory branży turystycznej i MICE.
W ankiecie 19 proc. respondentów stanowili hotelarze, 17 proc. – restauratorzy I firmy cateringowe, 15 proc – instytucje kultury a 13 proc. organizatorzy atrakcji turystycznych. 10 proc. to biura turystyki przyjazdowej leisure, po 6 proc – obiekty konferencyjne i targowe, agencje MICE i przewodnicy miejscy a 2 proc. – najem krótkoterminowy I dostawcy dla branży MICE. Po 1 proc. przypadało na hostele i organizatorów koncertów.
Pierwsza odrodzi się turystyka indywidualna
Na pytanie, jaki rodzaj turystyki odbuduje się najszybciej? 48 proc, ankietowanych odpowiedziało, że indywidualna turystyka wypoczynkowa zaś 20 proc., że MICE. Najmniej, bo 7 proc. ankietowanych wskazywał, że będzie to turystyka wypoczynkowa grupowa.
Promocja – najpierw w kraju
Zapytani, na jakich rynkach (krajach) powinny być prowadzone działania promocyjne celem najskuteczniejszej odbudowy popytu, niezależnie od profilu Państwa sprzedaży? 38 proc. respondentów wskazało rynek krajowy a 29 proc. na dotychczasowe główne rynki (na których prowadzone były działania promocyjne.
Część ankietowanych (19 proc.) uważa jednak, że powinny to być Rynki krajów sąsiedzkich (Czechy, Słowacja, kraje bałtyckie).
Najważniejsze city breaks
Co do produktów które mają szansę na realną i szybką odbudowę przyjazdów, warszawska branża turystyczna stwierdza, że to turystyka miejska (city break) (21 proc.). W dalszej kolejności znalazły się ex aequo Turystyka kulturowa i biznesowa (12 proc.).
Najmniejszy odsetek ankietowanych wskazywał na produkty Warszawa Judaica (3 proc.) i Warszawa historyczna (3 proc.).
Promocja mediach
Pytani o najskuteczniejsze narzędzia wsparcia promocyjnego ze strony WOT i Urzędu, po 11 proc. przedsiębiorców wskazało na promocję w mediach oraz poprzez organizacje podróży studyjnych w Warszawie dla tour operatorów, travel agentów i meeting plannerów. 10 proc. chciałoby Kampanii Adwords, zaś 9 proc. wskazało na projekty grantowe mające komercjalizować ofertę Warszawy.
POWIĄZANE WPISY
31 października 2024
Przerwa w czasie lotu w Warszawie? Poznaj atrakcje niedaleko Okęcia!
Warszawa to miasto, które warto poznać, nawet jeśli masz jedynie krótką przerwę między…
0 Komentarzy2 Minuty
31 października 2024
(R)ewolucja w turystyce dzieje się teraz. Obyśmy jej nie przegapili. [XV Forum Promocji Turystycznej]
Zmiany na rynku turystycznym, rewolucja technologiczna, nowa strategia rozwoju - to…
0 Komentarzy22 Minuty
24 października 2024
XV Forum Promocji Turystycznej: jak będzie wyglądała turystyka w Polsce za 30 lat?
Już tylko pięć dni dzieli nas od XV Forum Promocji Turystycznej. Jednym z punktów…
0 Komentarzy2 Minuty
21 października 2024
Jak skutecznie wytłumaczyć klientowi, że powinien kupić odpowiednie ubezpieczenie turystyczne?
Już 29 października 2024 r. podczas XV Forum Promocji Turystycznej odbędzie się dyskusja…
0 Komentarzy1 Minuty
18 października 2024
Miasto Stołeczne Warszawa − Partnerem XV Forum Promocji Turystycznej
Warszawa została oficjalnym Partnerem XV Forum Promocji Turystycznej, które odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty
17 października 2024
Arche Fabryka Samolotów Mielno świętuje rok działalności
Na początku października Arche Fabryka Samolotów Mielno obchodził swoje pierwsze…
0 Komentarzy1 Minuty
17 października 2024
Turystyka dostępna dla osób z niepełnosprawnościami. Jak dostosować obiekty do potrzeb wszystkich?
Turystyka dostępna dla osób z niepełnosprawnościami to kolejny temat, który będzie…
0 Komentarzy2 Minuty
16 października 2024
„Najlepszym środkiem promocji Korei Południowej jest K-pop”
Zwiększenie liczby polskich turystów do 30 tys. rocznie – taki cel stawia przed sobą…
0 Komentarzy4 Minuty
16 października 2024
O tym jak tworzyć kampanie, które przyciągają klientów porozmawiamy na XV Forum Promocji Turystycznej
Neuromarketing to metoda, która pozwala firmom lepiej zrozumieć decyzje konsumentów i…
0 Komentarzy2 Minuty