Warszawska Organizacja Turystyczna promuje stolicę
Po co w Warszawie istnieje Stołeczne Biuro Turystyki, skoro lepiej i bardziej pomysłowo miasto jest promowane przez inne instytucje? Prowadzenie punktów informacji turystycznej to co innego niż przemyślana, zaplanowana na wiele lat do przodu kampania promocyjna i marketingową. Taka rozpoczęła Warszawska Organizacja Turystyczna.
Monika Białkowska, dyrektor biura Warszawskiej Organizacji Turystycznej, powiedziała: „W czerwcu tego roku rozpoczęliśmy kampanię promocyjną on-line w Wielkiej Brytanii I Szwecji. Chcemy pokazać Warszawę, jako doskonałą destynację na krótkie wyjazdy turystyczne. Nadrabiamy zaległości w promowaniu stolicy, bo bardzo często okazuje się, że nawet mieszkańcy miasta nie zawsze wiedzą o jego, również kulturalnych atrakcjach. Skupiamy się na tym, by pokazać Warszawę, jako miasto wszechstronne. Pokazujemy więc najwspanialsze zabytki , ale i nowoczesne budynki i miejsca, które stały się ikonami miasta, jak choćby obchodzący w tym roku 60 lecie Pałac Kultury i Nauki. On tez się zmienia, niedawno otwarto w nim trasę podziemną.
Warto przypominać o atutach miasta, o jego ikonach. Taka na pewno jest Chopin i wędrówka jego stołecznymi śladami. To szlak słynnych już wśród turystów, ale i wśród mieszkańców Warszawy, ławeczek wygrywających muzykę kompozytora a ustawionych w najważniejszych miejscach związanych z jego życie. To oczywiście koncerty w Łazienkach Królewskich i muzeum na Tamce. Same Łazienki Królewskie to kolejny nasz atutu, warto pamiętać o otwartej Królewskiej Galerii Rzeźby. Mocną pozycję ma Muzeum Powstania Warszawskiego i nowe muzeum POLIN.
Ikoną miasta stał się Stadion Narodowy a bywanie na imprezach sportowych odbywających się na nim jest już modą…”
Obecnie w Warszawskiej Organizacji Turystycznej skupionych jest 55 podmiotów. Najważniejszym składkowiczem jest Urząd Miasta – daje do WOT 950 tys. rocznie. Oczywiście, byłoby lepiej, żeby to właśnie WOT zajął się kompleksowo promocją Warszawy, skoro Urząd Miasta a właściwie jego Stołeczne Biuro Turystyki nie ma na nią pomysłu. Można by część środków przekierować na WOT, skoordynować działania i współpracę w Informacją Turystyczną.
Co prawda Monika Białkowska dyplomatycznie twierdzi: „Na co dzień koordynujemy nasze działania ze Stołecznym Biurem Turystyki”, ale widać różnicę między podejściem urzędników miasta a ludźmi turystyki. Jest kwestią czasu, że WOT urośnie w siłę i przejmie całkowicie promocję stolicy. Wciąż przecież potencjał Warszawy w wielu sektorach turystyki jest niewykorzystany. Choćby w turystyce biznesowej.
Mateusz Czerwiński dyrektor Warsaw Convention Bureau (działa przy WOT), powiedział: „Warszawa ma najlepszą w kraju bazę hotelową, ma bogatą ofertę turystyczną, kulturalną. Oferuje wiele możliwości spędzenia wolnego czasu. Wszystkie miasta organizujące imprezy biznesowe zarabiają na tym wielkie pieniądze, np. Wiedeń co roku odprowadza do budżetu kraju i regionu 950 mln euro.
Potrzeba jednak nie tylko większej promocji Warszawy, jako idealnego miejsca na organizowanie dużych imprez. W ramach tej promocji organizujemy rocznie ok. 15 podróży studyjnych dla dziennikarzy zagranicznych. W stolicy potrzebne jest dodatkowe, nowoczesne centrum kongresowe. Nie mamy bowiem miejsca, w którym można zorganizować kongres na pięć czy dziesięć tysięcy ludzi. Rozmowy na ten temat rozpoczęły się, nad koncepcją pracują m.in. ratusz, ministerstwa, organizacja pozarządowa.”
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
Certyfikaty POT: najlepsze produkty turystyczne 2024 roku
Złoty Certyfikat POT dla Bałtowskiego Kompleksu Turystycznego, Morskie Centrum Nauki…
0 Komentarzy3 Minuty
20 grudnia 2024
Wakacyjne plany Polaków na 2025 rok: poszukiwanie rodzinnych korzeni, przygody z adrenaliną i odkrywanie kraju
Jak wynika z najnowszego raportu, apetyt na podróże w 2025 roku będzie nadal rósł.…
0 Komentarzy6 Minuty
20 grudnia 2024
Już cztery polskie regiony zostały wyróżnione przez Przewodnik Michelin
Zakończyła się selekcja lokali wyróżnionych przez znany i ceniony na świecie Przewodnik…
0 Komentarzy5 Minuty
20 grudnia 2024
Weekend w Krakowie z Tomaszem Karolakiem od Fly.pl. Oprowadzanie po Krakowie dziennym i nocnym z noclegiem w hotelu pięciogwiazdkowym będzie do wylicytowania na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Boom na Polskę. Jak przyciągnąć turystów z Bliskiego Wschodu
W ostatnim czasie obserwujemy zwiększone zainteresowanie turystów arabskich szeroko…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2024
Warszawa w oczach zagranicznych dziennikarzy
Wizyty prasowe dla mediów zagranicznych stanowią doskonałą okazję do pokazania atrakcji…
0 Komentarzy4 Minuty
18 grudnia 2024
Kampania „Miasto Przygody” triumfuje: 17 mln wyświetleń i osiem międzynarodowych nagród
Wrocław podsumował kampanię „Miasto Przygody”, która w ciągu dwóch lat przyciągnęła uwagę…
0 Komentarzy3 Minuty
16 grudnia 2024
Kolacja z Robertem Makłowiczem będzie do wylicytowania podczas IV Gali Waszej Turystyki
Podczas IV Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 10 stycznia 2025 roku w warszawskim…
0 Komentarzy1 Minuty
12 grudnia 2024
Video Podcast Waszej Turystyki: Mazowsze – region, który zaskakuje na każdym kroku
W trakcie XV Forum Promocji Turystycznej, Izabela Stelmańska, zastępczyni dyrektora…
0 Komentarzy1 Minuty
Rzeczywiście Stołeczne Biuro Turystyki to skostniały relikt przeszłości, ale noe słyszałam też o jakichś konkretnych osiągnięciach WOT. Na razie to tylko puste obietnice. A może nadszedł już czas aby zatrudnić fachowca od promocji turystycznej z prawdziwego zdarzenia???
Dzień dobry
Zapraszam na spotkanie WOT 29 lipca w hotelu Westin – po uprzednim zgłoszeniu swojej obecności. WOT jest organizacją zrzeszającą rózne podmioty i podejmuje inicjatywy członków WOT. W ostatnim czasie do WOT dolaczyło około 20 nowych podmiotów, deklarując swój udział – także finansowy poprzez składkę – w działaniach WOT.
Zamiast komentować w internecie zapraszam do otwartej dyskusji i rozmowy.
Namiary na organizację http://www.onewarsaw.com.
M. Białkowska, dyrektor biura WOT