Warszawski Courtyard by Marriott odpowiedzialny społecznie
Courtyard by Marriott Warsaw Airport został wyróżniony przez korporację Marriott nagrodą za działania z obszaru SOCIAL RESPONSIBILITY & COMMUNITY ENGAGEMENT. Sieć doceniła hotel za konsekwencję i za pełne spektrum działań CSR: działania na rzecz społeczności lokalnej, ekologii i pracowników.
W konkursie wzięło udział 280 hoteli z całej Europy, reprezentujących wszystkie marki sieci Marriott.
Aneta Stępkowska, dyrektor hotelu powiedziała: „Nagroda jest wyróżnieniem aktywności społecznej wszystkich pracowników, jak również liderów CSR w naszym hotelu: Małgorzaty Karwackiej – HR Managera, oraz Lidii Dmowskiej – PR Managera. W sieci Marriott, temat odpowiedzialności społecznej istnieje od 30 lat. W naszym hotelu angażujemy się w przeróżne inicjatywy od jego otwarcia, czyli ponad 13 lat, i mogę powiedzieć, że na polskim rynku hotelarskim mamy coś w tej sprawie do powiedzenia. Dla mnie osobiście jest to również istotny element budowania relacji i zaangażowania pracowników, bez których te inicjatywy po prostu nie mogłyby się wydarzyć.”
Od początku swojego funkcjonowania, hotel wspiera materialnie podopiecznych Rodzinnego Domu Dziecka w Równem organizując spotkania świąteczne z Mikołajem, finansując i pomagając w realizacji prac remontowych i ogrodniczych. Prace wychowanków Domu Dziecka można również kupić w hotelowym lobby, a uzyskane w ten sposób pieniądze przekazywane są placówce.
Oprócz tego, hotel współpracuje z szeregiem innych organizacji pożytku publicznego takich jak Caritas Polska, Warszawski Dom Samotnej Matki na Białołęce, Dom Opieki Społecznej Wola, Fundacja Dziecięca Fantazja, SOS Wioski Dziecięce czy schronisko dla zwierząt na Paluchu. W 2015 roku, instytucje te, w zależności od potrzeb, otrzymały od hotelu koce, odzież, pościel, środki czystości, książki, kosmetyki i zabawki dla dzieci oraz bezpłatne noclegi i usługi hotelowe. Każdego roku również pracownicy spełniają marzenia grupy podopiecznych fundacji SOS Wioski Dziecięce, realizując marzenia z listów do św. Mikołaja.
Małgorzata Karwacka, HR Manager w hotelu Courtyard by Marriott Warsaw Airport, dodała: „Nasz zespół tworzą ludzie, którzy z własnej inicjatywy przychodzą do mnie z pomysłami na pomaganie i aktywność społeczną. Każda organizowana przez nas akcja spotyka się z dużym poparciem i zainteresowaniem pracowników.”
W zakresie ekologii, każdego roku w kwietniu, we współpracy z firmą Remondis realizowana jest zbiórka elektroodpadów zarówno hotelowych, jak i domowych. W zamian za utylizację, hotel otrzymuje od partnera akcji rośliny, które są sadzone przez pracowników w ogrodzie Rodzinnego Domu Dziecka w Równem. Tradycją stał się udział pracowników hotelu w akcji pod hasłem „Sprzątanie świata”, podczas której wspólnie porządkują oni tereny wokół lotniska, oraz „Godzina dla Ziemi” – akcja pod patronatem WWF, podczas której pracownicy i goście hotelu zachęcani są do wyłączenia na godzinę świateł, a długoterminowo – ograniczenia zużycia energii elektrycznej.
Dla hotelu, ważne jest budowanie trwałych relacji z pracownikami i kandydatami na pracowników. W 2015 roku zorganizowano wsparcie dla koleżanek dotkniętych niepełnosprawnością, poprzez zbiórki pieniędzy, ale również promowanie dzielenia się 1% podatkiem. Przyszłe pokolenia hotelarzy miały natomiast okazję dwukrotnie zapoznać się z pracą na różnych stanowiskach hotelu podczas otwartych dni kariery w marcu i październiku ubiegłego roku.
POWIĄZANE WPISY
4 listopada 2024
Sieć a&o Hostels otworzyła pierwszy hostel w Belgii
Europejska sieć hosteli a&o Hostels otworzyła pierwszy obiekt w Belgii – a&o Antwerpen…
0 Komentarzy1 Minuty
30 października 2024
Accor z przychodem 1,4 mld euro w III kwartale 2024
Grupa Accor zamknęła trzeci kwartał 2024 z przychodami wynoszącymi 1,434 mld euro, co…
0 Komentarzy1 Minuty
28 października 2024
B&B Hotels redukuje emisję CO2 i walczy z marnowaniem żywności
Sieć B&B Hotels opublikowała raport za 2023 rok, w którym podsumowuje swoje działania na…
0 Komentarzy4 Minuty
25 października 2024
Travelist.pl: listopadowe wyjazdy zyskują na popularności. Polacy wybierają góry i morze
Od kilku lat koniec wakacji nie oznacza końca sezonu urlopowego. Wzrost liczby rezerwacji…
0 Komentarzy3 Minuty
25 października 2024
Marriott International wprowadza program Connect Responsibly. Marka stawia na zrównoważony rozwój w organizacji spotkań
Marriott International ogłosił wprowadzenie programu Connect Responsibly, który ma na…
0 Komentarzy3 Minuty
22 października 2024
Nocowanie.pl: Zakopane, Karpacz i Gdańsk – najpopularniejsze na listopadowe i świąteczne wyjazdy
Polacy coraz chętniej spędzają długie weekendy, święta i sylwestra poza domem. Z danych…
0 Komentarzy5 Minuty
21 października 2024
IGHP: wrześniowe wyniki hoteli poniżej oczekiwań
Wyniki września były na dobrym poziomie, choć hotele biznesowe wypadły poniżej oczekiwań,…
0 Komentarzy5 Minuty
18 października 2024
W Brennej powstanie nowy hotel. Obiekt u podnóża wzniesienia Stary Groń pomieści 180 osób
W Brennej powstanie nowy hotel, zlokalizowany u podnóża wzniesienia Stary Groń. Obiekt…
0 Komentarzy3 Minuty
17 października 2024
Pullman Hotels & Resorts otwiera pierwszy hotel w Chorwacji
Pullman Hotels & Resorts, marka premium z portfela sieci hotelowej Accor, ogłosiła…
0 Komentarzy2 Minuty