Wielkie wydarzenia sportowe magnesem dla turystów? Debata na VIII Forum Promocji Turystycznej

Czy wielkie imprezy sportowe zwiększają atrakcyjność turystyczną miasta, kraju? Czy efekt barceloński przynosi więcej korzyści, czy kłopotów? Jak wielkie imprezy sportowe wpływają na turystyfikację? Jak promować Polskę przy okazji wielkich imprez sportowych i po ich zakończeniu? – na te między innymi pytania odpowiedzą uczestnicy debaty Wielkie wydarzenia sportowe magnesem dla turystów podczas VIII Forum Promocji Turystycznej.
Ósma edycja Forum Promocji Turystycznej organizowanego przez redakcje portalu WaszaTurystyka.pl, odbędzie się 7 czerwca w Kamienicy Artystycznej w Warszawie.
Dzięki umowie z Polskim Komitetem Olimpijskim, POT będzie promowała Polskę na wszystkich wielkich imprezach sportowych współorganizowanych przez PKOl. Pierwsza okazją będą Igrzyska Olimpijskie w Tokio. Czy wielkie imprezy sportowe na świecie są dobrą okazją do promocji Polski? Czy wydarzenia w Polsce można wykorzystać do promocji kraju?
Od czasów igrzysk olimpijskich w Barcelonie trwa dyskusja, na ile wielkie imprezy sportowe mogą być czynnikiem stymulującym rozwój turystyczny danego miasta czy regionu. Czy „efekt barceloński” jest pozytywny dla rozwoju turystyki i miasta, czy wręcz przeciwnie – powoduje turystyfikację miasta? Jak promować imprezę turystyczną, by chcieli na nią przyjechać kibice, jak wykorzystać ich pobyt dla promocji w przyszłości? O tym wszystkim będą rozmawiać eksperci zaproszeni do debaty „Wielkie wydarzenia sportowe magnesem dla turystów.
Wezmą w niej udział:
Michał Fijoł, członek zarządu ds. handlowych W PLL LOT,
Jan Mazurczak, prezes Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej,
Tomasz Michałowski, organizator dużych imprez sportowych,
Rafał Szlachta, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej,
Andrzej Kraśnicki, prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego.
VIII Forum Promocji Turystycznej odbędzie się 7 czerwca w Kamienicy Artystycznej w Warszawie.
Program i rejestracja TUTAJ
Debata o ofercie polskiej na VIII Forum Promocji Turystycznej
POWIĄZANE WPISY
18 grudnia 2025
Turystyka bliska naturze. Lubuskie pasieki otwierają się na turystów
Turystyka ewoluuje w kierunku doświadczeń bliższych naturze i lokalnym tradycjom. Jednym…
0 Komentarzy4 Minuty
18 grudnia 2025
Egzotyczny obraz Zosi Markowskiej na licytacji charytatywnej Gali Waszej Turystyki 2026
Podczas kolejnej edycji Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 9 stycznia 2026 roku,…
0 Komentarzy1 Minuty
18 grudnia 2025
Tomasz Marzec nowym rzecznikiem prasowym Polskiej Organizacji Turystycznej
Od stycznia 2026 roku Tomasz Marzec będzie rzecznikiem prasowym POT, wnosząc do zespołu…
0 Komentarzy1 Minuty
18 grudnia 2025
MerlinX Partnerem V Gali Waszej Turystyki
9 stycznia w hotelu Renaissance Warsaw Airport odbędzie się V Gala Waszej Turystyki,…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2025
Nowe przepisy dotyczące imprez turystycznych. Touroperatorzy zyskają łatwiejszy dostęp do gwarancji ubezpieczeniowej
Podpisano nowelizację ustawy o imprezach turystycznych, która ułatwi touroperatorom…
0 Komentarzy4 Minuty
17 grudnia 2025
Itaka Złotym Partnerem V Gali Waszej Turystyki
9 stycznia w hotelu Renaissance Warsaw Airport odbędzie się V Gala Waszej Turystyki,…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
Gąsiory Turystyki 2025 przyznane! Poznajcie młode talenty polskiej branży turystycznej
W drugiej edycji konkursu Gąsiory Turystyki ponownie nagrodziliśmy nowe talenty branży…
0 Komentarzy6 Minuty
10 grudnia 2025
Mazowsze z nową strategią rozwoju turystyki biznesowej. MROT wyznacza kierunki dla branży MICE na lata 2026–2030
W Centrum Prasowym Foksal w Warszawie odbyła się konferencja podsumowująca projekt…
0 Komentarzy2 Minuty
10 grudnia 2025
Air Astana spotkała się z branżą w Warszawie
Kazachskie Linie Lotnicze Air Astana zorganizowały 8 grudnia w Warszawie przedświąteczne…
0 Komentarzy2 Minuty











Taka dyskusja już była. Odbyła się publicznie pomiędzy wieloma osobami w tym Panem Ministrem Stefanem Paszczykiem, a jego urzędnikiem odpowiedzialnym za promocję Polski Dyrektorem Departamentu, czyli moją skromną osobą. Pan Minister prezentował zadnie podobne do obecnego tj. że środki z promocji turystyki trzeba skierować na promocję wydarzeń sportowych. Ja byłem zadnia odmiennego i dalej pozostaję przy swoim zdaniu. To są zupełnie dwie różne grupy docelowe i różne motywacje. Pozorny sukces i utracone środki na promocje destynacji turystycznych. Minister Paszczyk ustąpił i nie zabrał środków turystyce, ale się poważnie odegrał na dyrektorze.
[…] Wielkie wydarzenia sportowe magnesem dla turystów? Debata na VIII Forum Promocji Turystycznej […]