Wielokulturowe aspekty promocji turystycznej Polski

materiały prasowe

Adam Karpiński z Instytutu Turystyki w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu, podczas III Forum Promocji Turystycznej organizowanego przez portal WaszaTurystyka.pl i Miasto Wroclaw, opowie m.in. o aspektach związanych z tożsamością miejsc, w których kreowane są atrakcje turystyczne.

 

Wielokulturowość w dobie globalnego postrzegania świata w niektórych aspektach życia, w tym działalności turystycznej podlega zjawiskom ujednolicenia. Aktualnie sposób komunikacji międzyludzkiej, minimalizuje zjawisko zaskoczenia w odniesieniu do atrakcji turystycznych, zarówno antropologicznych jak również naturalnych, stąd też problem związany ze skuteczną jej promocją. Odmienność językowa, kulturowa, religijna czy obyczajowa staje się pewnego rodzaju atrakcją w społeczeństwie globalnym. Promując turystykę w Polsce znaczącym się staje poszukiwanie autentyzmu miejsca związanego z konkretnymi grupami społecznymi lub poszukiwaniem zupełnie niespotykanych wcześniej w świecie rozwiązań związanych z tworzeniem atrakcji turystycznych.

W swoim wystąpieniu Adam Karpiński przedstawi przykłady zmian jakie nastąpiły w obszarze tworzenia produktów turystycznych w Polsce. Omówi aspekty związane z tożsamością miejsc, w których kreowane są atrakcje turystyczne, nie zawsze docenianie przez turystów krajowych lub zagranicznych. Istotną część wystąpienia nasz ekspert poświęci również budowaniu marki i analizie jej postrzegania na zewnątrz. Czy faktycznie bocian był Polakiem i czy wszyscy zagraniczni turyści to rozumieli, a cichość i tajemniczość wszystkich skutecznie zainspirowała do działania?

III Forum Promocji Turystycznej odbędzie 19 kwietnia w Hotelu Novotel Wrocław Centrum.

Rejestracja: TUTAJ