Wirtualna Polska kupuje portal Szallas i połączy go z Nocowanie.pl
Spółka zależna holdingu Wirtualna Polska podpisała umowę kupna 100 proc. akcji węgierskiej firmy Szallas, do której należy grupa platform turystycznych w Czechach, Rumunii, Polsce i na Węgrzech. Jego witryny łącznie oferują prawie 90 tys. obiektów noclegowych, a od lipca ub.r. do czerwca br. użytkownicy dokonali ponad 1 mln rezerwacji. Po połączeniu z Nocowanie.pl powstanie największa grupa lokalnych spółek działająca w obszarze rezerwacji turystyki krajowej w Europie Środkowo-Wschodniej z ponad 100 tysiącami dostępnych obiektów turystycznych.
Firma została wyceniona, wraz z posiadaną gotówką, na 82 mln euro. To pierwsza akwizycja Wirtualnej Polski za granicą.
W komunikacie Wirtualnej Polski opisano, że Szallas jest właścicielem platform turystycznych do rezerwacji zakwaterowania na Węgrzech oraz w Czechach, Rumunii, Polsce i Chorwacji. Jego witryny łącznie oferują prawie 90 tys. obiektów noclegowych, a od lipca ub.r. do czerwca br. użytkownicy dokonali ponad 1 mln rezerwacji.
Szallas wygenerował w tym okresie 6,6 mln euro zysku EBITDA. Do przejmowanej firmy należą m.in. polskie Noclegi.pl, węgierskie Utazok.hu, czeskie Hotel.cz i Online Holding oraz rumuński Travelminit International.
Wycena wartości przedsiębiorstwa (enterprise value) w przypadku Szallas wynosi 72 mln euro, ponadto spółka na dzień zawarcia umowy miała 10 mln euro gotówki netto.
Jak zapowiedziała Wirtualna Polska, płatność ceny i przeniesienie praw do akcji zostaną dokonane za pośrednictwem rachunku zastrzeżonego (Escrow). Przejęcie sfinansuje z transzy inwestycyjnej kredytu uzyskanego na początku 2020 roku.
Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding, powiedział: „Kupno Szallas Group to pierwsza zagraniczna inwestycja, przełom w rozwoju Wirtualnej Polski Holding. Po połączeniu z naszym Nocowanie.pl powstanie największa grupa lokalnych spółek działająca w obszarze rezerwacji turystyki krajowej w Europie Środkowo-Wschodniej z ponad 100 tysiącami dostępnych obiektów turystycznych. Jesteśmy pod wrażeniem kompetencji Józsefa i jego zespołu, który pokazał, jak wygrywać z globalnymi platformami na lokalnym rynku. Wierzymy też w potencjał całej branży turystycznej. Potwierdzają to wyniki spółki Nocowanie.pl, która odnotowała w drugim kwartale najwyższe przychody w swojej historii.
Transakcja zostanie zrealizowana przez należąca do WP węgierską spółkę Camellia Investments. Na przejęcie musi się zgodzić węgierski minister technologii i przemysłu.
Nocowanie.pl pomaga właścicielom obiektów z obszaru objętego stanem wyjątkowym
POWIĄZANE WPISY
4 listopada 2024
Sieć a&o Hostels otworzyła pierwszy hostel w Belgii
Europejska sieć hosteli a&o Hostels otworzyła pierwszy obiekt w Belgii – a&o Antwerpen…
0 Komentarzy1 Minuty
30 października 2024
Ryanair startuje z 48-godzinną promocją. Wybrane loty taniej o 20 proc.
Ryanair uruchomił wyprzedaż błyskawiczną na podróże od 1 listopada do 18 grudnia z cenami…
0 Komentarzy1 Minuty
30 października 2024
Rezerwacje Ryanair dla firm dostępne na platformie Concur Travel
Ryanair ogłosił dostępność swoich połączeń w systemie Concur Travel, umożliwiając firmom…
0 Komentarzy1 Minuty
30 października 2024
Accor z przychodem 1,4 mld euro w III kwartale 2024
Grupa Accor zamknęła trzeci kwartał 2024 z przychodami wynoszącymi 1,434 mld euro, co…
0 Komentarzy1 Minuty
28 października 2024
B&B Hotels redukuje emisję CO2 i walczy z marnowaniem żywności
Sieć B&B Hotels opublikowała raport za 2023 rok, w którym podsumowuje swoje działania na…
0 Komentarzy4 Minuty
28 października 2024
Polskie miasta łączą siły na rzecz rozwoju turystyki miejskiej
Siedem organizacji turystycznych z największych polskich metropolii – Gdańska, Krakowa,…
0 Komentarzy1 Minuty
28 października 2024
Dubaj szykuje się na zakupowe szaleństwo
Rozrywka na żywo, koncerty gwiazd, wyjątkowe oferty i zakupowe szaleństwo w czystej…
0 Komentarzy1 Minuty
25 października 2024
Travelist.pl: listopadowe wyjazdy zyskują na popularności. Polacy wybierają góry i morze
Od kilku lat koniec wakacji nie oznacza końca sezonu urlopowego. Wzrost liczby rezerwacji…
0 Komentarzy3 Minuty
25 października 2024
Marriott International wprowadza program Connect Responsibly. Marka stawia na zrównoważony rozwój w organizacji spotkań
Marriott International ogłosił wprowadzenie programu Connect Responsibly, który ma na…
0 Komentarzy3 Minuty