Wizz Air: dzięki systemowi 95 proc. zwrotów tygodniowo
Linia lotnicza Wizz Air uruchomiła automatyczny system zwrotu środków w maju 2020 roku, aby poradzić sobie z bezprecedensową skalą anulacji wynikających z pandemii COVID-19 – w 2020 roku Wizz Air odnotował 3000 proc. wzrost wniosków o zwrot środków (w porównaniu z 2019 rokiem). System zwraca 95 proc. żądań zwrotów w ciągu zaledwie tygodnia.
Zautomatyzowanie procesu zwrotów oznacza, że pasażerom, których loty zostały odwołane, Wizz Air, w oparciu o opcję wybraną przez klienta, automatycznie zwraca 120 proc. wartości pierwotnej ceny w postaci punktów, oferuje możliwość otrzymania 100 proc. zwrotu gotówki tą samą metodą, którą dokonano płatności lub bezpłatną zmianę rezerwacji. Pasażerowie mogą w łatwy sposób zawnioskować o zwrot środków – jednym kliknięciem na swoim koncie Wizz Air na wizzair.com lub klikając w link otrzymany w wiadomości email.
Aby przyspieszyć proces rozpatrywania zwrotów, Wizz Air zachęca pasażerów do dokonywania rezerwacji na stronie wizzair.com lub za pośrednictwem mobilnej aplikacji. Firma nie ma możliwości bezpośredniego kontaktu z klientami, którzy dokonują rezerwacji za pośrednictwem internetowych platform rezerwacji podróży – jako, że właścicielem rezerwacji jest wówczas nie pasażer, a platforma, przez którą bilety zostały zakupione. W związku z tym proces zwrotu może się wydłużyć. Pasażerowie, którzy kupili bilety za pośrednictwem internetowych platform rezerwacji, muszą polegać na działaniach podjętych przez właścicieli rezerwacji. Każdy z nich działa w oparciu o inny sposób procesowania wniosków o zwroty, co pozostaje poza wpływem i kontrolą Wizz Air.
Chcąc zyskać dodatkową ochronę i zapewnić większą elastyczność, pasażerowie mogą dokupić do rezerwacji usługę WIZZ Flex, uprawniającą do bezpłatnego odwołania rezerwacji lotu do 3 godzin przed planowanym czasem odlotu i otrzymania 100% wartości pierwotnej ceny rezerwacji w postaci punktów WIZZ, a także nielimitowanych zmian daty i kierunku podróży.
Zsuzsa Poos, członek zarządu ds. marketingu i obsługi klientów Wizz Air, powiedziała: “W WIZZ oferujemy klientom najlepsze doświadczenia. Z tego powodu już na wczesnym etapie pandemii zainwestowaliśmy w automatyzację procesu zwrotów. W odróżnieniu od innych linii lotniczych w Europie, zapewnia to bardziej sprawiedliwe podejście do klienta w przypadku odwołania lotu, gwarantując, że poszkodowani mogą otrzymać zwrot pieniędzy tak szybko, jak to możliwe. Jesteśmy dumni, że rozpatrujemy 95 proc. wniosków w ciągu zaledwie siedmiu dni i będziemy nadal inwestować w technologie, aby proces zwrotów był sprawny i intuicyjny, a klienci mogli ponownie podróżować bez zmartwień.”
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
Lotnisko Rzeszów-Jasionka zainwestuje ponad 50 mln zł w infrastrukturę i technologie
Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka pozyskał ponad 31 mln zł dofinansowania z funduszy…
0 Komentarzy2 Minuty
20 grudnia 2024
PPL i POT będą wspólnie promować polską kulturę i turystykę
PPLS.A. i POT podpisały porozumienie o wspólnej promocji Polski na arenie…
0 Komentarzy3 Minuty
20 grudnia 2024
Wakacyjne plany Polaków na 2025 rok: poszukiwanie rodzinnych korzeni, przygody z adrenaliną i odkrywanie kraju
Jak wynika z najnowszego raportu, apetyt na podróże w 2025 roku będzie nadal rósł.…
0 Komentarzy6 Minuty
20 grudnia 2024
Grupa eSky prezentuje aplikację eSky 3.0. Personalizowane oferty i elastyczne wyszukiwanie w jednym miejscu
Grupa eSky zaprezentowała zaktualizowaną wersję swojej aplikacji mobilnej eSky 3.0…
0 Komentarzy1 Minuty
18 grudnia 2024
Zimowe wydarzenia w Trentino: od Pucharu Świata po Tour de Ski
Trentino, region położony w północnych Włoszech w sercu Dolomitów, przygotowuje się na…
0 Komentarzy3 Minuty
18 grudnia 2024
Kampania „Miasto Przygody” triumfuje: 17 mln wyświetleń i osiem międzynarodowych nagród
Wrocław podsumował kampanię „Miasto Przygody”, która w ciągu dwóch lat przyciągnęła uwagę…
0 Komentarzy3 Minuty
18 grudnia 2024
Wizz Air rozszerza siatkę połączeń z Warszawy. Cztery nowe trasy w 2025 roku
Wizz Air ogłosił dalszy rozwój swojej bazy na warszawskim lotnisku Chopina. W czerwcu…
0 Komentarzy2 Minuty
17 grudnia 2024
Linie SAS wracają do Wrocławia. Loty do Kopenhagi w codziennej ofercie
Po kilkuletniej przerwie linie lotnicze SAS wracają do Portu Lotniczego we Wrocławiu,…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2024
Hilton w Pobierowie i Krynicy Morskiej. Nowe hotele w sieci Spark by Hilton w Polsce
Hilton otwiera dwa nowe hotele w Pobierowie i Krynicy Morskiej. Obiekty te, oferujące…
0 Komentarzy2 Minuty
[…] Wizz Air: dzięki systemowi 95 proc. zwrotów tygodniowo […]