Wizz Air: dzięki systemowi 95 proc. zwrotów tygodniowo
Linia lotnicza Wizz Air uruchomiła automatyczny system zwrotu środków w maju 2020 roku, aby poradzić sobie z bezprecedensową skalą anulacji wynikających z pandemii COVID-19 – w 2020 roku Wizz Air odnotował 3000 proc. wzrost wniosków o zwrot środków (w porównaniu z 2019 rokiem). System zwraca 95 proc. żądań zwrotów w ciągu zaledwie tygodnia.
Zautomatyzowanie procesu zwrotów oznacza, że pasażerom, których loty zostały odwołane, Wizz Air, w oparciu o opcję wybraną przez klienta, automatycznie zwraca 120 proc. wartości pierwotnej ceny w postaci punktów, oferuje możliwość otrzymania 100 proc. zwrotu gotówki tą samą metodą, którą dokonano płatności lub bezpłatną zmianę rezerwacji. Pasażerowie mogą w łatwy sposób zawnioskować o zwrot środków – jednym kliknięciem na swoim koncie Wizz Air na wizzair.com lub klikając w link otrzymany w wiadomości email.
Aby przyspieszyć proces rozpatrywania zwrotów, Wizz Air zachęca pasażerów do dokonywania rezerwacji na stronie wizzair.com lub za pośrednictwem mobilnej aplikacji. Firma nie ma możliwości bezpośredniego kontaktu z klientami, którzy dokonują rezerwacji za pośrednictwem internetowych platform rezerwacji podróży – jako, że właścicielem rezerwacji jest wówczas nie pasażer, a platforma, przez którą bilety zostały zakupione. W związku z tym proces zwrotu może się wydłużyć. Pasażerowie, którzy kupili bilety za pośrednictwem internetowych platform rezerwacji, muszą polegać na działaniach podjętych przez właścicieli rezerwacji. Każdy z nich działa w oparciu o inny sposób procesowania wniosków o zwroty, co pozostaje poza wpływem i kontrolą Wizz Air.
Chcąc zyskać dodatkową ochronę i zapewnić większą elastyczność, pasażerowie mogą dokupić do rezerwacji usługę WIZZ Flex, uprawniającą do bezpłatnego odwołania rezerwacji lotu do 3 godzin przed planowanym czasem odlotu i otrzymania 100% wartości pierwotnej ceny rezerwacji w postaci punktów WIZZ, a także nielimitowanych zmian daty i kierunku podróży.
Zsuzsa Poos, członek zarządu ds. marketingu i obsługi klientów Wizz Air, powiedziała: “W WIZZ oferujemy klientom najlepsze doświadczenia. Z tego powodu już na wczesnym etapie pandemii zainwestowaliśmy w automatyzację procesu zwrotów. W odróżnieniu od innych linii lotniczych w Europie, zapewnia to bardziej sprawiedliwe podejście do klienta w przypadku odwołania lotu, gwarantując, że poszkodowani mogą otrzymać zwrot pieniędzy tak szybko, jak to możliwe. Jesteśmy dumni, że rozpatrujemy 95 proc. wniosków w ciągu zaledwie siedmiu dni i będziemy nadal inwestować w technologie, aby proces zwrotów był sprawny i intuicyjny, a klienci mogli ponownie podróżować bez zmartwień.”
POWIĄZANE WPISY
22 listopada 2024
Ryanair i ESN: 10 proc. zniżki oraz darmowy bagaż dla europejskich studentów
Ryanair ogłosił kontynuację współpracy z Erasmus Student Network. Dzięki partnerstwu,…
0 Komentarzy1 Minuty
21 listopada 2024
Atrakcje południowych Czech
Podczas konferencji prasowej w ubiegłym tygodniu w Warszawie, Czech Tourism wraz…
0 Komentarzy3 Minuty
20 listopada 2024
Ryanair uruchamia promocje na Cyber Week 2024
Od 25 listopada do 2 grudnia Ryanair zaprasza na największą wyprzedaż roku w ramach Cyber…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2024
Startuje nowe połączenie kolejowe z Pragi do Gdyni
Podczas konferencji „Polski Dzień Logistyki 2024” w Pradze ogłoszono uruchomienie Baltic…
0 Komentarzy3 Minuty
20 listopada 2024
Katowice Airport: Wizz Air uruchamia loty do Madrytu, Agadiru, Pizy i Kiszyniowa
Wizz Air ogłosił cztery nowe kierunki, które będzie realizował w 2025 roku z lotniska w…
0 Komentarzy2 Minuty
19 listopada 2024
Tajlandia numerem jeden na zimowe wakacje. Rezerwacje wzrosły o ponad 43 proc.
W tym roku, według Kiwi.com, kierunki w Azji Wschodniej i Południowo-Wschodniej…
0 Komentarzy2 Minuty
19 listopada 2024
Lotnisko Chopina: blisko 15 proc. wzrost liczby pasażerów w październiku
Lotnisko Chopina w Warszawie odnotowało znaczny wzrost liczby pasażerów w październiku.…
0 Komentarzy4 Minuty
19 listopada 2024
Costa Cruises prezentuje specjalne rejsy „Costa Voyages”
Costa Cruises zaprasza na rejsy „Costa Voyages Special Edition” na pokładzie statku Costa…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2024
MROT kontynuuje akcję promocyjną #PamięćiHistoria
Listopad, miesiąc zadumy i refleksji nad historią oraz pamięcią narodową, stał się…
0 Komentarzy3 Minuty
[…] Wizz Air: dzięki systemowi 95 proc. zwrotów tygodniowo […]