Wizz Air: dzięki systemowi 95 proc. zwrotów tygodniowo
Linia lotnicza Wizz Air uruchomiła automatyczny system zwrotu środków w maju 2020 roku, aby poradzić sobie z bezprecedensową skalą anulacji wynikających z pandemii COVID-19 – w 2020 roku Wizz Air odnotował 3000 proc. wzrost wniosków o zwrot środków (w porównaniu z 2019 rokiem). System zwraca 95 proc. żądań zwrotów w ciągu zaledwie tygodnia.
Zautomatyzowanie procesu zwrotów oznacza, że pasażerom, których loty zostały odwołane, Wizz Air, w oparciu o opcję wybraną przez klienta, automatycznie zwraca 120 proc. wartości pierwotnej ceny w postaci punktów, oferuje możliwość otrzymania 100 proc. zwrotu gotówki tą samą metodą, którą dokonano płatności lub bezpłatną zmianę rezerwacji. Pasażerowie mogą w łatwy sposób zawnioskować o zwrot środków – jednym kliknięciem na swoim koncie Wizz Air na wizzair.com lub klikając w link otrzymany w wiadomości email.
Aby przyspieszyć proces rozpatrywania zwrotów, Wizz Air zachęca pasażerów do dokonywania rezerwacji na stronie wizzair.com lub za pośrednictwem mobilnej aplikacji. Firma nie ma możliwości bezpośredniego kontaktu z klientami, którzy dokonują rezerwacji za pośrednictwem internetowych platform rezerwacji podróży – jako, że właścicielem rezerwacji jest wówczas nie pasażer, a platforma, przez którą bilety zostały zakupione. W związku z tym proces zwrotu może się wydłużyć. Pasażerowie, którzy kupili bilety za pośrednictwem internetowych platform rezerwacji, muszą polegać na działaniach podjętych przez właścicieli rezerwacji. Każdy z nich działa w oparciu o inny sposób procesowania wniosków o zwroty, co pozostaje poza wpływem i kontrolą Wizz Air.
Chcąc zyskać dodatkową ochronę i zapewnić większą elastyczność, pasażerowie mogą dokupić do rezerwacji usługę WIZZ Flex, uprawniającą do bezpłatnego odwołania rezerwacji lotu do 3 godzin przed planowanym czasem odlotu i otrzymania 100% wartości pierwotnej ceny rezerwacji w postaci punktów WIZZ, a także nielimitowanych zmian daty i kierunku podróży.
Zsuzsa Poos, członek zarządu ds. marketingu i obsługi klientów Wizz Air, powiedziała: “W WIZZ oferujemy klientom najlepsze doświadczenia. Z tego powodu już na wczesnym etapie pandemii zainwestowaliśmy w automatyzację procesu zwrotów. W odróżnieniu od innych linii lotniczych w Europie, zapewnia to bardziej sprawiedliwe podejście do klienta w przypadku odwołania lotu, gwarantując, że poszkodowani mogą otrzymać zwrot pieniędzy tak szybko, jak to możliwe. Jesteśmy dumni, że rozpatrujemy 95 proc. wniosków w ciągu zaledwie siedmiu dni i będziemy nadal inwestować w technologie, aby proces zwrotów był sprawny i intuicyjny, a klienci mogli ponownie podróżować bez zmartwień.”
POWIĄZANE WPISY
7 listopada 2024
Ryanair przewiózł 18,3 mln pasażerów w październiku
Ryanair opublikował wyniki za październik 2024. Irlandzki przewoźnik obsłużył w minionym…
0 Komentarzy1 Minuta
7 listopada 2024
Zielona Góra-Babimost: rekordowy październik na lotnisku. Wzrost liczby pasażerów o 54 proc. w porównaniu do 2023
W październiku Lotnisko Zielona Góra-Babimost obsłużyło 8 151 pasażerów, co stanowi…
0 Komentarzy1 Minuty
7 listopada 2024
SunExpress uruchamia nowe połączenie z Warszawy do Izmiru
SunExpress ogłosił nowe bezpośrednie połączenie z Lotniska Chopina w Warszawie do Izmiru.…
0 Komentarzy1 Minuta
7 listopada 2024
Lotnisko w Katowicach: w październiku obsłużyliśmy blisko 560 tys. pasażerów
Lotnisko w Katowicach w październiku obsłużyło 559 549 pasażerów, co stanowi wzrost o…
0 Komentarzy1 Minuty
7 listopada 2024
Wizz Air z nagrodą za działania na rzecz zrównoważonego rozwoju
Wizz Air otrzymał nagrodę EMEA Environmental Sustainability Airline Group 2024 podczas…
0 Komentarzy3 Minuty
6 listopada 2024
PLL LOT był Srebrnym Partnerem XV Forum Promocji Turystycznej
Za nami jubileuszowa XV edycja Forum Promocji Turystycznej. Srebrnym Partnerem…
0 Komentarzy6 Minuty
5 listopada 2024
„Ważne z kim, ciekawe dokąd” – PLL LOT zachęca do odkrywania świata w jesiennej kampanii
Polskie Linie Lotnicze LOT inspirują do podróży w najnowszej kampanii „Ważne z kim,…
0 Komentarzy1 Minuty
5 listopada 2024
Egipska linia lotnicza FlyEgypt zakończyła działalność
Egipska linia lotnicza FlyEgypt, popularna szczególnie wśród podróżnych poszukujących…
0 Komentarzy1 Minuty
4 listopada 2024
Ryanair ze spadkiem zysków mimo rekordowej liczby pasażerów
Ryanair ogłosił, że zysk netto za pierwszą połowę roku podatkowego wyniósł 1,79 mld euro,…
0 Komentarzy2 Minuty
[…] Wizz Air: dzięki systemowi 95 proc. zwrotów tygodniowo […]