Wizz Air inwestuje 14 mld euro w transformację. „Liczy się pasażer”

Wizz Air, fot. materiały prasowe
Wizz Air, fot. materiały prasowe

Wizz Air wprowadza nowy plan transformacji operacyjnej pod nazwą „Customer First – klient na pierwszym miejscu”. Inicjatywa ta jest elementem planu rozwoju, którego celem jest skoncentrowanie całej działalności Wizz Air wokół potrzeb pasażera. W najbliższych trzech latach linia lotnicza zamierza zainwestować 14 mld euro w udoskonalenie wszystkich obszarów kontaktu z klientem.

W ramach planu Kompas Customer First, Wizz Air zapowiada wdrożenie nowoczesnych rozwiązań technologicznych, zwiększenie niezawodności operacyjnej oraz podniesienie poziomu obsługi klienta. Celem transformacji jest ukształtowanie nowego modelu podejmowania decyzji, który będzie oparty na potrzebach i doświadczeniach pasażerów.

„Dziś rozpoczynamy nowy rozdział, wprowadzając Kompas Customer First – symbol naszego zaangażowania w stawianie pasażerów na pierwszym miejscu. To nie tylko ramowy plan, ale zmiana w sposobie myślenia, działania i dostarczania usług w całym przedsiębiorstwie. Każda decyzja, którą podejmujemy, będzie teraz kierowana potrzebami naszych klientów. Produkt, cena, usługi i komunikacja to obszary, w których nasi pasażerowie poczują najbardziej tę różnicę. Nie tylko poprawiamy, ale także wprowadzamy innowacje, inwestujemy i transformujemy doświadczenie podróży” – powiedziała Yvonne Moynihan, corporate and ESG officer w Wizz Air.

Customer First – cztery filary strategii Wizz Air

Nowa inicjatywa opiera się na czterech głównych filarach:

  • produkt

Wizz Air planuje rozwój floty poprzez zamówienie ponad 300 nowych samolotów, w tym Airbusów A321 XLR z nowoczesnymi kabinami Airspace. Celem jest posiadanie jednej z najmłodszych i najbardziej energooszczędnych flot lotniczych w branży. Strategia ekspansji obejmuje nowe kierunki w Europie, Afryce, Azji Środkowej, Azji Wschodniej oraz na Bliskim Wschodzie. Dzięki pełnej cyfryzacji procesów, pasażerowie mają mieć zapewnioną płynną podróż, od momentu rezerwacji po wejście na pokład.

  • cena

Model niskokosztowy pozostaje fundamentem strategii cenowej Wizz Air. Linia podejmuje działania, aby zapewnić przejrzystość cen oraz eliminację ukrytych opłat. Dodatkowe oszczędności mają być dostępne dzięki programom lojalnościowym, takim jak WIZZ Discount Club oraz inteligentne karty członkowskie.

  • usługi

Priorytetem dla Wizz Air jest punktualność i odporność operacyjna. Linia wdraża technologie oparte na sztucznej inteligencji w centrum kontroli operacji, aby ograniczyć liczbę opóźnień i odwołań lotów. W przypadku zakłóceń, wsparcie zapewnia wirtualny asystent Amelia. Proces rozpatrywania roszczeń oraz zwrotów kosztów został zoptymalizowany z deklaracją wypłat w ciągu 24 godzin oraz rozpatrzenia roszczeń w siedem dni.

  • komunikacja

Wizz Air modernizuje kanały kontaktu z klientem. Likwidacja numeru infolinii premium oraz skrócenie czasu oczekiwania do około jednej minuty to jeden z elementów zmian. Nowa funkcja MyJourney w aplikacji mobilnej, planowana na lato 2025, umożliwi pasażerom dostęp do informacji w czasie rzeczywistym. Komunikaty mają być przesyłane błyskawicznie przez aplikację, e-mail lub SMS. Linia deklaruje przejrzystość polityk oraz ciągłą dostępność wsparcia, zarówno online, jak i w trakcie podróży.

Więcej informacji na temat Kompas Customer First znajduje się na stronie przewoźnika.