Wizz Air kolejny raz osiąga najniższy wynik w zakresie emisji dwutlenku węgla
Wizz Air poinformował, że średnia emisja dwutlenku węgla w 2023 wyniosła 51,5 grama na pasażera/km, czyli o 6,8 proc. mniej niż w 2022 roku. Stanowi to najniższy w historii średni roczny wynik linii w zakresie intensywności emisji, odnotowany w ciągu jednego roku kalendarzowego.
W lutym 2023 Wizz Air osiągnął najniższy w historii odnotowany poziom emisji dwutlenku węgla na pasażera/km w ciągu jednego miesiąca, który wyniósł 48,9 grama, co oznacza redukcję o 8,3 proc. w porównaniu z tym samym miesiącem 2022 roku.
Wizz Air zobowiązał się do dalszego zmniejszenia intensywności emisji CO2 o 25 proc. do roku 2030. Integralnym elementem strategii zrównoważonego rozwoju linii jest odnowa floty. Wizz Air stale rozwija swoją flotę, zastępując starsze samoloty najnowszymi technologicznie maszynami, dodając do floty 32 nowe i najbardziej ekologiczne samoloty Airbus A321neo w 2023 roku. Obecnie linia posiada w użyciu 195 samolotów typu Airbus o średnim wieku 4,3 roku.
W ramach strategii zrównoważonego rozwoju Wizz Air w 2023 roku nawiązał współpracę z dwoma producentami zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF): Neste i Cepsa. Aby wesprzeć rozwój SAF, linia dokonała pierwszej inwestycji kapitałowej o wartości 5 mln funtów w Firefly Green Fuels, brytyjską firmę zajmującą się biopaliwami oraz wzięła udział w inwestycji o wartości 50 mln dolarów w amerykański start-up SAF CleanJoule. W maju 2023 roku Wizz Air jako pierwsza linia lotnicza na Węgrzech przeprowadziła komercyjne testy dostaw SAF wspólnie z MOL, obsługując pięć lotów z lotniska w Budapeszcie z dodatkiem 35 proc. SAF.
W 2023 Wizz Air rozpoczął wraz z Aviation Services w pełni elektryczny proces turnaround na lotnisku Fiumicino w Rzymie i z firmą Menzies Aviation na lotnisku w Budapeszcie, wspierając dalsze działania branży lotniczej mające na celu zaradzenie obecnym zmianom klimatycznym. Inicjatywy te pozwalają na redukcję emisji CO2 z procesu obsługi naziemnej nawet o 80-85 proc. w przeliczeniu na samolot w porównaniu z użytkowaniem sprzętu napędzanego silnikiem Diesla.
POWIĄZANE WPISY
23 stycznia 2025
Costa Cruises: pierwszy statek wycieczkowy z LNG zatankował w Dubaju
Na początku stycznia Costa Smeralda pomyślnie ukończył pierwsze tankowanie skroplonego…
0 Komentarzy3 Minuty
23 stycznia 2025
Letnia oferta Ryanair z Gdańska. 42 kierunki i Bratysława wśród nowości
Ryanair poinformował dziś (23 stycznia) o rozkładzie lotów na lato 2025 z lotniska w…
0 Komentarzy2 Minuty
23 stycznia 2025
Nowa prognoza IATA: w 2040 roku ponad 40 mln pasażerów rocznie
Lotnisko CPK w pierwszym pełnym roku swojej działalności może obsłużyć ponad 32 mln…
0 Komentarzy9 Minuty
23 stycznia 2025
Zimowe wyjazdy Polaków: siedem na 10 osób preferuje płatności bezgotówkowe
Nowe badanie Visa pokazuje, że prawie połowa Polaków planuje spędzić zimą urlop w górach.…
0 Komentarzy4 Minuty
22 stycznia 2025
Rekordowy rok Wizz Air: 62,8 mln pasażerów w 2024 roku
Wizz Air poinformował o rekordowym roku 2024. Linia przewiozła liczbę 62,8 mln pasażerów…
0 Komentarzy3 Minuty
21 stycznia 2025
Ryanair oferuje 20 mln miejsc z Polski w 2025 roku
Ryanair ogłosił rekordowy letni rozkład oferując ponad 20 mln miejsc na ponad 300 trasach…
0 Komentarzy2 Minuty
21 stycznia 2025
Ryanair połączy Katowice z Dubrownikiem
Ryanair uruchomi nowe połączenie z katowickiego lotniska – od 31 marca 2025 roku…
0 Komentarzy1 Minuty
20 stycznia 2025
PLL LOT wprowadzają nowe rozwiązania dla podróżnych
Polskie Linie Lotnicze LOT wprowadzają nowe udogodnienia, które ułatwią planowanie…
0 Komentarzy4 Minuty
20 stycznia 2025
OLX: Zakopane liderem wśród ulubionych kierunków Polaków
Podczas ferii zimowych 2025 większość Polaków wybierze wypoczynek w górach. Tak wynika z…
0 Komentarzy3 Minuty
[…] Wizz Air kolejny raz osiąga najniższy wynik w zakresie emisji dwutlenku węgla […]