Wizz Air wprowadza inteligentne wsparcie dla pasażerów

Wizz Air poinformował o uruchomieniu zaawansowanej pomocy telefonicznej za pośrednictwem zautomatyzowanego głosowego bota Amelia. W przypadku zakłóceń lotu, pasażerowie będą teraz otrzymywać automatyczne połączenia telefoniczne z informacjami w czasie rzeczywistym, co ma na celu zmniejszenie wpływu jakichkolwiek problemów, takich jak złe warunki pogodowe i niedobory personelu kontroli ruchu lotniczego.

W przypadku zakłóceń lotu, pasażerowie będą teraz otrzymywać zautomatyzowane połączenie telefoniczne z informacjami w czasie rzeczywistym. Nowa usługa ma na celu zmniejszenie wpływu jakichkolwiek zakłóceń, w tym ostatnich problemów w całej Europie, niezależnych od linii lotniczych, takich jak złe warunki pogodowe i niedobory personelu kontroli ruchu lotniczego.

Klientom, którzy doświadczają odwołań, opóźnień przekraczających pięć godzin oraz zmian harmonogramu lotów, nowe rozwiązanie ma pomóc poprawić doświadczenia podróży i ma zapewnić, że osoby wybierające Wizz Air napotkają jak najmniej niedogodności.

Oprócz nowego rozwiązania głosowego, klienci Wizz Air nadal będą mieli możliwość „na żywo” czatować z Amelią za pomocą internetowego chatbota, jeśli potrzebne będzie dodatkowe wsparcie.

Informacje i wsparcie w czasie rzeczywistym

Amelia będzie proaktywnie dzwonić do pasażerów doświadczających utrudnień, aby dostarczyć niezbędne informacje i wskazówki w przypadku zakłóceń zaplanowanego lotu. Po otrzymaniu telefonu od Amelii, pasażerowie zostaną poinformowani o statusie swojego lotu i dostępnych możliwościach.

Główne funkcje to:

  • Spersonalizowana aktualizacja statusu lotu: pasażerowie są witani po imieniu oraz otrzymują szczegóły dotyczące swojego lotu, a następnie możliwości: zmiana rezerwacji, otrzymanie zwrotu w wysokości 120 proc. w kredycie Wizz lub otrzymanie zwrotu w wysokości 100 proc. całkowitej kwoty na oryginalną metodę płatności.
  • Pomoc w zakwaterowaniu: informacje na temat dostępu do noclegu, jeśli jest to wymagane.
  • Punkty kontaktowe: szczegóły dotyczące miejsc, w których można znaleźć przedstawicieli lotniska w celu uzyskania dalszej pomocy, w zależności od lokalizacji pasażera.
  • Kanały komunikacji: informacje o tym, jak Wizz Air będzie się kontaktować z pasażerami w celu przekazywania ważnych aktualizacji.
  • Dodatkowe wsparcie: wskazówki dotyczące kontaktu z punktami informacyjnymi na lotnisku lub specjalną linią pomocy Wizz Air w celu uzyskania dalszej pomocy.

Aby zapewnić podróżnym wsparcie i zebrać opinie na temat ich doświadczeń, Amelia wykona połączenie kontrolne 30 minut po pierwszym kontakcie. Podczas tego połączenia pasażerowie mogą potwierdzić, czy ich problemy zostały rozwiązane. Odbieranie połączeń jest bezpłatne dla pasażerów, jednak mogą obowiązywać opłaty roamingowe w zależności od planu taryfowego pasażera.

Dla uzyskania maksymalnych korzyści z nowego rozwiązania, Wizz Air zaleca pasażerom zwrócenie szczególnej uwagi podczas procesu odprawy, aby podać aktualne i dokładne numery telefonów kontaktowych oraz adresy e-mail. To ma zapewnić, że podróżni, w przypadku zakłóceń, uzyskają informacje możliwie szybko.

Obecnie, nowe rozwiązanie głosowe Amelii, dostępne w języku angielskim dla odlotów z Rumunii, Włoch, Węgier, Polski, Wielkiej Brytanii i Austrii, wkrótce będzie dostępne w wielu językach, w tym arabskim, bułgarskim, niemieckim, hiszpańskim, francuskim, węgierskim, włoskim, polskim, rumuńskim, rosyjskim i ukraińskim, co odzwierciedla zaangażowanie linii lotniczej w obsługę różnorodnej bazy klientów.