Wizz Air wzywa do zakończenia blokowania slotów na lotniskach
Linia lotnicza Wizz Air wzywa Komisję Europejską i wszystkie inne zaangażowane strony do zakończenia obowiązywania zawieszenia zasady 80-20 „Wykorzystaj albo strać”, dotyczącej slotów na lotniskach.
Jak możemy przeczytać w komunikacie przewoźnika, przedłużenie zawieszenia byłoby irracjonalne i antykonkurencyjne, a także utrudniłoby odbudowę sektora lotniczego w Unii Europejskiej. Linia Wizz Air została założona w prostym celu: ułatwiania życia poprzez przystępność podróżowania. Dalsze zawieszenie zasady 80-20 „wykorzystaj lub strać” dla slotów na zimowy sezon lotniczy, wstrzyma rozwój linii Wizz Air faworyzując linie lotnicze zbudowane na słabych modelach biznesowych lub nieprawidłowym zarządzaniu kosztami. Uniemożliwiłoby to również Wizz Air oferowanie więcej niskokosztowych usług swoim pasażerom.
Według zarządu Wizz Air, miałoby to negatywny wpływ na rozwój gospodarczy miast obsługiwanych przez dane porty lotnicze – spadek liczby pasażerów spowodowałby redukcję począwszy od ich wskaźników zatrudnienia po lokalne łańcuchy dostaw. Ograniczenie połączeń lotniczych i wzrost kosztów, wpływałby niekorzystnie na ożywienie gospodarcze UE.
Przykładem są niektóre linie lotnicze z lotniska Gatwick w Londynie, które oświadczyły, że wiele lat zajmie powrót popytu do poprzedniego poziomu. Wizz Air uważa, że zezwolenie takim przewoźnikom na blokowanie slotów bez podejmowania operacji lotniczych nie służy interesom linii takich jak Wizz Air, portom lotniczym ani ożywieniu gospodarki Unii Europejskiej.
Wizz Air pozostaje firmą ukierunkowaną na rozwój i, w przeciwieństwie do wielu innych przewoźników, nie otrzymał żadnej pomocy publicznej. Natomiast linia odzyskała dotychczas już 77 proc. swojej zdolności przewozowej w porównaniu do poprzedniego roku.
József Váradi, prezes grupy Wizz Air powiedział: – Apeluję do Komisji Europejskiej, aby zakończyć zawieszenie obowiązywania prawa do startu lub lądowania na lotnisku w określonym czasie dla wszystkich linii lotniczych w Europie od 25 października 2020, co wesprze ożywienie branży lotniczej oraz sektorów pokrewnych. Plan wydłużenia czasu zawieszenia do marca 2021 przeciwdziała wolnej konkurencji oraz chroni “zasiedziałe” linie lotnicze oparte na słabych modelach biznesowych, podczas gdy przewoźnicy tacy jak Wizz Air, są gotowi, aby wykorzystać nowe możliwości na rynku i zapewnić jeszcze więcej niskokosztowych usług pasażerom.
POWIĄZANE WPISY
15 listopada 2024
Marcin Siudy nowym dyrektorem finansowym PHH
Marcin Siudy 4 listopada objął stanowisko dyrektora finansowego Polskiego Holdingu…
0 Komentarzy1 Minuty
15 listopada 2024
Rekordowe targi WTM w Londynie. Ponad 4 tys. wystawców z całego świata
W dniach 5-7 listopada 2024 roku londyńskie hale ExCeL gościły największe w historii…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2024
Ryanair połączy Katowice z Brukselą
Ryanair uruchomi nowe połączenie z katowickiego lotniska, od 1 kwietnia 2025 roku…
0 Komentarzy1 Minuty
13 listopada 2024
Malta stawia na turystykę militarną
Maltańska Organizacja Turystyczna, we współpracy z Heritage Malta oraz Commonwealth War…
0 Komentarzy2 Minuty
12 listopada 2024
Ryanair uruchamia 48-godzinną promocję. Bilety tańsze o 15 proc.
Ryanair uruchomił dziś (12 listopada) popularną 48-godzinną promocję na zimowe podróże w…
0 Komentarzy1 Minuty
12 listopada 2024
Lotnisko w Jasionce odprawiło milionowego pasażera w 2024 roku
11 listopada lotnisko w podrzeszowskiej Jasionce odprawiło milionowego pasażera w 2024…
0 Komentarzy2 Minuty
12 listopada 2024
Air Baltic połączył Rzeszów z Rygą
Od 8 listopada 2024 roku z lotniska w podrzeszowskiej Jasionce można polecieć do Rygi.…
0 Komentarzy3 Minuty
8 listopada 2024
Polscy turyści polecieli do Bahrajnu. Exim Tours uruchomił rejsy z Katowic
Exim tours zabrał pasażerów na pierwszą podróż do Bahrajnu. Premierowy lot wystartował 1…
0 Komentarzy2 Minuty
8 listopada 2024
Emirates wznawiają codzienne loty z Dubaju do Edynburga
Emirates wznowiły codzienne loty z Dubaju do Edynburga. Nowe połączenie jest ósmym…
0 Komentarzy2 Minuty