Wschodni Szlak Rowerowy
Długość szlaku wynosi 1 980 km, z czego w woj. warmińsko-mazurskim – 415,9 km, podlaskim – 594,9 km, lubelskim – 353,6 km, świętokrzyskim – 195,9 km i podkarpackim – 451,1 km. Szlak ma być gotowy do grudnia 2015 roku.
Promocją całości projektu zajmuje się Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego, która właśnie zaprezentowała plany promocji projektu :. 25 mln zł trafi m.in. na spoty telewizyjne, prezentacje na targach i portal internetowy.
Prezes ROT WŚ Jacek Kowalczyk, powiedział PAP: „Przed sezonem rowerowym, ukaże się spot telewizyjny promujący szlak; zdjęcia do niego już zostały nakręcone latem. Powstanie m.in. 45-sekundowy spot telewizyjny oraz pięć spotów regionalnych. „Do tego planujemy dwuminutowy film. Ponadto, województwa ustaliły, że podczas wystaw targowych będą promowały się wspólnie, pod jednym logotypem i na jednym stoisku. Debiut zaplanowaliśmy na 27 listopada na jednych z największych targach turystycznych w kraju, TT Warsaw. Pojedziemy wspólnie na jedną z największych tego typu imprez na świecie – targi ITB (Berlin), a także do Utrechtu (Holandia), ponieważ rynek Beneluksu jest rynkiem docelowym, tam turystyka rowerowa jest bardzo popularna. Wschodni Szlak Rowerowy promowany będzie także podczas Wystawy Światowej „Expo 2015″ w Mediolanie. Odbędzie się to w bloku wydarzeń dla turystyki, zaplanowanym na maj przyszłego roku, czyli niedługo po inauguracji wystawy.”
W ramach działań promocyjnych powstanie m.in. portal internetowy, a także 2 mln egzemplarzy przewodników, map i folderów na temat szlaku. Szlak rowerowy będzie występował pod marką „Green Velo”. Logotypem jest różnokolorowa litera „w” zbudowana z elementów rowerowego łańcucha. Hasłem promocyjnym będzie „Łańcuch atrakcji”. Projekt zakłada także utworzenie wzdłuż trasy 220 tzw. miejsc obsługi rowerzystów z toaletami, punktami gastronomicznymi i punktami informacyjnymi. Szlak zostanie podzielony na 12 tematycznych „królestw”, np. „Dolina Bugu”, „Mazury Północne” czy „Góry Świętokrzyskie”. Wokół szlaku mają powstawać m.in. miejsca noclegowe czy punkty serwisowe dla rowerów. W ten sposób „Green Velo” będzie napędzał lokalną gospodarkę i rynek pracy. Całkowity koszt projektu wyniesie 274 mln zł, z czego znaczna część będzie pochodziła z Programu Operacyjnego „Rozwój Polski Wschodniej”.
POWIĄZANE WPISY
18 grudnia 2024
Warszawa w oczach zagranicznych dziennikarzy
Wizyty prasowe dla mediów zagranicznych stanowią doskonałą okazję do pokazania atrakcji…
0 Komentarzy4 Minuty
18 grudnia 2024
Kampania „Miasto Przygody” triumfuje: 17 mln wyświetleń i osiem międzynarodowych nagród
Wrocław podsumował kampanię „Miasto Przygody”, która w ciągu dwóch lat przyciągnęła uwagę…
0 Komentarzy3 Minuty
16 grudnia 2024
Kolacja z Robertem Makłowiczem będzie do wylicytowania podczas IV Gali Waszej Turystyki
Podczas IV Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 10 stycznia 2025 roku w warszawskim…
0 Komentarzy1 Minuty
12 grudnia 2024
Video Podcast Waszej Turystyki: Mazowsze – region, który zaskakuje na każdym kroku
W trakcie XV Forum Promocji Turystycznej, Izabela Stelmańska, zastępczyni dyrektora…
0 Komentarzy1 Minuty
12 grudnia 2024
W promocji Mazowsza staramy się być o „krok przed”. Punktem odniesienia są najlepsze regiony turystyczne na świecie
Mazowsze z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością wśród turystów, także…
0 Komentarzy9 Minuty
12 grudnia 2024
W tych muzeach Mazowsza dzieci się nie nudzą
Mazowsze to region pełen wyjątkowych atrakcji dla dzieci. To wiele miejsc, gdzie…
0 Komentarzy7 Minuty
11 grudnia 2024
Laboratorium Inicjatyw Turystycznych – świeże spojrzenie na tworzenie produktów turystycznych
Laboratorium Inicjatyw Turystycznych to długofalowy projekt Mazowieckiej Regionalnej…
0 Komentarzy4 Minuty
9 grudnia 2024
10 lat z Modą na Mazowsze
Moda na Mazowsze obchodzi 10 urodziny. W tym czasie projekt realizowany przez MROT…
0 Komentarzy5 Minuty
9 grudnia 2024
Aktywna zima na Mazowszu
Oto trzy wybrane propozycje na aktywne spędzenie zimowych dni w Warszawie i na Mazowszu.
0 Komentarzy3 Minuty