Wydarzenia pomagają w promocji miast
Drugiego dnia imprezy Meetings Week Poland odbywającej się na Stadionie Narodowym w Warszawie, tematem wiodącym był event, jako narzędzie marketingowe.
Najciekawszy tego dnia był panel dyskusyjny o długim dość tytule-temacie „Event jako narzędzie marketingowe do budowania silnej marki miejsca, która przyciąga turystów, inwestorów oraz przyczynia się do rozwoju eksportu”.
Wszyscy zgromadzeni oczywiście mieli świadomość i wiedzę, że wielkie wydarzenia mogą odgrywać wielką rolę w budowaniu marki miejsca lub w jej umacnianiu. Niezależnie od tego czy jest to cykliczny festiwal, turniej czy mistrzostwa, wszystkie te imprezy odpowiedni zorganizowane i rozreklamowane mogą przynieść wszystkim skupionym wokół niego konkretne zyski.
Bardzo ciekawie o sowich doświadczeniach wypowiadali się m.in.: Łukasz Napora – dyrektor marketingu i rzecznik prasowy Audioriver, organizator imprezy w Płocku powiedział m.in. „Organizujemy imprezę, która promuje miasto w Polsce i zagranicą, o której mówią media, której uczestnicy wydają spore sumy w lokalach i sklepach miejskich. Wszyscy o tym wiemy, choć niestety nie ma rzetelnych badań na ten temat. Byłoby świetnie, gdyby płoccy urzędnicy zlecili takowe, bo i dla nas i dla miasta byłyby to wyraźne informacje, jakie są zyski z Audioriver i co można poprawić w przyszłości. Ale festiwale to nie wszystko – uważam, że dotacje publiczne powinny być także przeznaczane na mniejsze i mniej spektakularne wydarzenia. Takie, które dzieją się niemalże na co dzień i stale rozwijają ofertę kulturalną miejsc.”
Izabela Stelmańska, z urzędu marszałkowskiego województwa mazowieckiego podkreśliła, ze opracowano właśnie metodologię badań, jak, które działania poprawiają wizerunek województwa, w jakie działania się warto angażować i jakie wymierne korzyści dane imprezy przynoszą.
Kamil Sapeta, manager ds. rozwoju Grupy Anders opowiedział o doświadczeniach związanych z organizacją Mistrzostw Świata w piłce siatkowej Plażowej w Starych Jabłonkach – wsi liczącej 800 mieszkańców. Podkreślił, że sprawna współpraca organizatorów, partnerów biznesowych, mediów, sprawiła, że o wydarzeniu i miejscu, gdzie się odbywało mówiło się często i gęsto.
Adam Hajduga kierownik referatupromocji dziedzictwa industrialnego z wielkim zaangażowaniem i werwą opowiedział o Industriadzie – wyjątkowej imprezie odbywającej się na Śląsku, która organizowana jest przy zaangażowaniu władz samorządowych i partnerów prywatnych i państwowych Zwrócił uwagę, że niezdrowa jest sytuacja, kiedy impreza wpisana w plany na kilka lat do przodu, może wypaść z kalendarza za sprawą jednostkowej decyzji polityka. Bez pieniędzy samorządowych nie ma mowy o kontynuacji niektórych imprez.
POWIĄZANE WPISY
4 kwietnia 2025
Czy sztuczna inteligencja zastąpi biura podróży? Debata o przyszłości turystyki podczas XVI Forum Promocji Turystycznej
Rozwój nowoczesnych technologii, a w szczególności sztucznej inteligencji, coraz silniej…
0 Komentarzy2 Minuty
2 kwietnia 2025
FPT XVI: sky is the limit, czyli jak AI zrewolucjonizuje promocję turystyki
28 kwietnia 2025 roku we Wrocławskim Centrum Kongresowym odbędzie się XVI Forum Promocji…
0 Komentarzy1 Minuty
2 kwietnia 2025
Rusza VIII edycja Turystycznych Mistrzostw Vlogerów
Polska Organizacja Turystyczna ogłosiła VIII edycję Turystycznych Mistrzostw Vlogerów.…
0 Komentarzy2 Minuty
2 kwietnia 2025
Profitroom: Polacy planują wakacje 2025 wcześniej i taniej
Polacy coraz częściej rezerwują wakacje 2025 z wyprzedzeniem, zyskując nie tylko lepsze…
0 Komentarzy4 Minuty
28 marca 2025
Sieć hoteli Arche odnowi historyczny Młyn Szancera w Małopolsce
Polska sieć hoteli Arche zapowiedziała odnowienie historycznego Młynu Szancera w…
0 Komentarzy6 Minuty
9 kwietnia 2025
Ponad 6,8 mln turystów na Mazowszu. Rekordowy 2024 rok
Województwo mazowieckie odnotowało w 2024 roku znaczący wzrost liczby turystów, zarówno…
0 Komentarzy3 Minuty
8 kwietnia 2025
FPT XVI: Opłata turystyczna – konieczność czy przesada?
Podczas XVI Forum Promocji Turystycznej we Wrocławiu temat ten rozgrzeje uczestników…
0 Komentarzy1 Minuty
8 kwietnia 2025
WROt zaprasza do Wrocławia na XVI Forum Promocji Turystycznej
XVI Forum Promocji Turystycznej odbędzie się 28 kwietnia 2025 roku we Wrocławskim Centrum…
0 Komentarzy1 Minuty
4 kwietnia 2025
Za nami Międzynarodowe Targi Turystyki i czasu wolnego 2025
Wrocławskie targi przyciągnęły w tym roku ponad 9 tys. zwiedzających oraz 223 wystawców z…
0 Komentarzy4 Minuty
4 kwietnia 2025
Czy sztuczna inteligencja zastąpi biura podróży? Debata o przyszłości turystyki podczas XVI Forum Promocji Turystycznej
Rozwój nowoczesnych technologii, a w szczególności sztucznej inteligencji, coraz silniej…
0 Komentarzy2 Minuty
2 kwietnia 2025
FPT XVI: sky is the limit, czyli jak AI zrewolucjonizuje promocję turystyki
28 kwietnia 2025 roku we Wrocławskim Centrum Kongresowym odbędzie się XVI Forum Promocji…
0 Komentarzy1 Minuty
2 kwietnia 2025
Rusza VIII edycja Turystycznych Mistrzostw Vlogerów
Polska Organizacja Turystyczna ogłosiła VIII edycję Turystycznych Mistrzostw Vlogerów.…
0 Komentarzy2 Minuty
2 kwietnia 2025
Profitroom: Polacy planują wakacje 2025 wcześniej i taniej
Polacy coraz częściej rezerwują wakacje 2025 z wyprzedzeniem, zyskując nie tylko lepsze…
0 Komentarzy4 Minuty
28 marca 2025
Sieć hoteli Arche odnowi historyczny Młyn Szancera w Małopolsce
Polska sieć hoteli Arche zapowiedziała odnowienie historycznego Młynu Szancera w…
0 Komentarzy6 Minuty
9 kwietnia 2025
Ponad 6,8 mln turystów na Mazowszu. Rekordowy 2024 rok
Województwo mazowieckie odnotowało w 2024 roku znaczący wzrost liczby turystów, zarówno…
0 Komentarzy3 Minuty
8 kwietnia 2025
FPT XVI: Opłata turystyczna – konieczność czy przesada?
Podczas XVI Forum Promocji Turystycznej we Wrocławiu temat ten rozgrzeje uczestników…
0 Komentarzy1 Minuty
8 kwietnia 2025
WROt zaprasza do Wrocławia na XVI Forum Promocji Turystycznej
XVI Forum Promocji Turystycznej odbędzie się 28 kwietnia 2025 roku we Wrocławskim Centrum…
0 Komentarzy1 Minuty
4 kwietnia 2025
Za nami Międzynarodowe Targi Turystyki i czasu wolnego 2025
Wrocławskie targi przyciągnęły w tym roku ponad 9 tys. zwiedzających oraz 223 wystawców z…
0 Komentarzy4 Minuty
4 kwietnia 2025
Czy sztuczna inteligencja zastąpi biura podróży? Debata o przyszłości turystyki podczas XVI Forum Promocji Turystycznej
Rozwój nowoczesnych technologii, a w szczególności sztucznej inteligencji, coraz silniej…
0 Komentarzy2 Minuty