Wydarzenia pomagają w promocji miast
Drugiego dnia imprezy Meetings Week Poland odbywającej się na Stadionie Narodowym w Warszawie, tematem wiodącym był event, jako narzędzie marketingowe.
Najciekawszy tego dnia był panel dyskusyjny o długim dość tytule-temacie „Event jako narzędzie marketingowe do budowania silnej marki miejsca, która przyciąga turystów, inwestorów oraz przyczynia się do rozwoju eksportu”.
Wszyscy zgromadzeni oczywiście mieli świadomość i wiedzę, że wielkie wydarzenia mogą odgrywać wielką rolę w budowaniu marki miejsca lub w jej umacnianiu. Niezależnie od tego czy jest to cykliczny festiwal, turniej czy mistrzostwa, wszystkie te imprezy odpowiedni zorganizowane i rozreklamowane mogą przynieść wszystkim skupionym wokół niego konkretne zyski.
Bardzo ciekawie o sowich doświadczeniach wypowiadali się m.in.: Łukasz Napora – dyrektor marketingu i rzecznik prasowy Audioriver, organizator imprezy w Płocku powiedział m.in. „Organizujemy imprezę, która promuje miasto w Polsce i zagranicą, o której mówią media, której uczestnicy wydają spore sumy w lokalach i sklepach miejskich. Wszyscy o tym wiemy, choć niestety nie ma rzetelnych badań na ten temat. Byłoby świetnie, gdyby płoccy urzędnicy zlecili takowe, bo i dla nas i dla miasta byłyby to wyraźne informacje, jakie są zyski z Audioriver i co można poprawić w przyszłości. Ale festiwale to nie wszystko – uważam, że dotacje publiczne powinny być także przeznaczane na mniejsze i mniej spektakularne wydarzenia. Takie, które dzieją się niemalże na co dzień i stale rozwijają ofertę kulturalną miejsc.”
Izabela Stelmańska, z urzędu marszałkowskiego województwa mazowieckiego podkreśliła, ze opracowano właśnie metodologię badań, jak, które działania poprawiają wizerunek województwa, w jakie działania się warto angażować i jakie wymierne korzyści dane imprezy przynoszą.
Kamil Sapeta, manager ds. rozwoju Grupy Anders opowiedział o doświadczeniach związanych z organizacją Mistrzostw Świata w piłce siatkowej Plażowej w Starych Jabłonkach – wsi liczącej 800 mieszkańców. Podkreślił, że sprawna współpraca organizatorów, partnerów biznesowych, mediów, sprawiła, że o wydarzeniu i miejscu, gdzie się odbywało mówiło się często i gęsto.
Adam Hajduga kierownik referatupromocji dziedzictwa industrialnego z wielkim zaangażowaniem i werwą opowiedział o Industriadzie – wyjątkowej imprezie odbywającej się na Śląsku, która organizowana jest przy zaangażowaniu władz samorządowych i partnerów prywatnych i państwowych Zwrócił uwagę, że niezdrowa jest sytuacja, kiedy impreza wpisana w plany na kilka lat do przodu, może wypaść z kalendarza za sprawą jednostkowej decyzji polityka. Bez pieniędzy samorządowych nie ma mowy o kontynuacji niektórych imprez.
POWIĄZANE WPISY
17 stycznia 2025
Plany promocyjne Warszawy na 2025 rok
W nadchodzącym roku promocja Warszawy będzie skoncentrowana przede wszystkim na…
0 Komentarzy5 Minuty
16 stycznia 2025
Co drugi Polak wyjedzie na ferie – ceny rosną, ale chętnych nie brakuje
Rozpoczynające się ferie zimowe będą dla Polaków czasem nie tylko wypoczynku, ale także…
0 Komentarzy8 Minuty
15 stycznia 2025
Anastazja Szerkus nową prezeską Site Poland
Tradycyjne noworoczne spotkanie członków stowarzyszenia, które odbyło się w hotelu Grand…
0 Komentarzy3 Minuty
14 stycznia 2025
1000 lat tradycji w jednym miejscu. Gniezno zaprasza turystów na obchody jubileuszu
W roku 2025 obchodzimy 1000. rocznicę koronacji Bolesława Chrobrego i Mieszka II na…
0 Komentarzy6 Minuty
13 stycznia 2025
W poszukiwaniu świątecznych tradycji Mazowsza
Świąteczny czas na Mazowszu z początku XX wieku, to czas licznych wróżb i obyczajów,…
0 Komentarzy7 Minuty
10 stycznia 2025
Zarząd TOO w nowym składzie
9 stycznia 2025 roku odbyło się Nadzwyczajne Walne Zebranie członków Turystycznej…
0 Komentarzy1 Minuty
10 stycznia 2025
W trakcie IV Gali Waszej Turystyki wylicytujemy 16 przedmiotów
Skok ze spadochronem, koszulka z autografem Roberta Lewandowskiego i innych zawodników…
0 Komentarzy2 Minuty
10 stycznia 2025
Trzy noclegi w wiosce Hobbitów – Olympos Village w Turcji będą do wylicytowania w trakcie IV Gali Waszej Turystyki
10 stycznia odbędzie się czwarta edycja Gali Waszej Turystyki, podczas której…
0 Komentarzy1 Minuty
9 stycznia 2025
MerlinX Partnerem IV Gali Waszej Turystyki
W trakcie IV Gali Waszej Turystyki, podczas której zostaną wręczone nagrody dla 100…
0 Komentarzy1 Minuty