Wyniki sprzedaży biletów w lipcu – wreszcie widać wakacyjne kierunki Antalya, Heraklion, Rodos
Wakacyjne kierunki wreszcie na czele klasyfikacji sprzedaży biletów lotniczych. Antalyia, Rodos i Heraklion radzą sobie całkiem dobrze.
Wyniki sprzedaży biletów lotniczych za lipiec, wreszcie pokazują konkretną sprzedaż stricte wakacyjnych kierunków. Cieszą się agenci obsługujący ten ruch, głównym wygranym Why Not Travel. Do gry mocniej weszła też Itaka, sprzedając Hiszpanie i Grecję. Wciąż bardzo mocni są zimowi liderzy – Malediwy i Dubaj meldują się w czołówce.
Antalya od Turkish Airlines strzałem w dziesiątkę
Turkish Airlines otworzyły regularne rejsy do Antalyi z bardzo małym wyprzedzeniem. Przy wielkiej ofercie charterowej było to pewnego rodzaju zaskoczenie. Jednak potencjał kierunku, jak i znaczny popyt na tę destynację zdają się przyznawać rację decyzji tureckiego przewoźnika. W lipcowych wynikach sprzedaży Antalya plasuje się na bardzo wysokiej, szóstej pozycji, nieznacznie przegrywając z piątą Barceloną.
Głównym beneficjentem tego sukcesu jest biuro Why Not Travel obsługujące agentów wyspecjalizowanych w dynamicznym pakietowaniu.
Itaka mocno wchodzi do gry – Grecja i Hiszpania z solidnymi wynikami
Wreszcie swoją moc w sprzedaży linii regularnych pokazała Itaka. Ten agent zameldował się na bardzo wysokiej, bo czwartej pozycji. Tuż za Why Not Travel. Itaka do tej pory jasno stawiała na ofertę czarterową, dynamiczne pakietowanie było tylko przystawką. Lipcowe wyniki pokazują, że można sprzedać istotne liczby biletów w oparciu o ten koncept. Biuro z Opola wykręciło taki wynik głównie dzięki sprzedażom kierunków hiszpańskich tj. Barcelony i Majorki, jak i greckich. W tym przypadku głównie sprzedawano Rodos.
Możliwości, jakie daje sieć sprzedaży Itaki w kontekście dynamicznego pakietowania, to dobra wskazówka dla LOT-u. LOT musi już za moment wyjść na rynek z podobnym rozwiązaniem, jego brak istotnie ogranicza możliwość sprzedaży turystycznych kierunków. Itaka wydaje się tu idealnym partnerem, o czym zresztą już na portalu pisaliśmy.
Malediwy i Dubaj – starzy liderzy radzą sobie nadal bardzo dobrze
Wciąż bardzo dobrze radzą sobie liderzy sezonu zimowo-wiosennego. Malediwy i Dubaj zajmują odpowiednio drugą i trzecią pozycję wśród sprzedawanych destynacji. Z pewnością już za moment zobaczymy dalsze dynamiczne wzrosty na kierunku Dubaj. W tych dniach, bowiem gros firm wybierających się na Expo w ramach programu Go to Brand, zacznie rezerwować swoje przeloty. Liczba biletów, na które zgłoszony zostanie popyt może być liczona nawet w tysiącach sztuk.
Dubaj już poniżej 1500 zł, a „efekt LOT-u” dopiero nadejdzie – do gry wchodzi też Lufthansa
Ceny na Dubaju istotnie spadły, konkurencja robi swoje. A nie wykluczone, że w najbliższych miesiącach dojdą nam kolejne połączenia do Gdańska lub Wrocławia. Także na Malediwach widać konkurencję cenową, obecnie średnia wartość sprzedawanego biletu nie przekracza 1 700 zł netto.
Why Not się cieszy z touroperatorów, drgnęło w incentivach
Wielkim wygranym ostatnich miesięcy jest Why Not Travel, jego współpraca z touroperatorami przynosi konkretne rezultaty. Dodatkowo dostaje prezenty, jak ten w postaci Antalyi. A na tym może być nie koniec, LOT musi wreszcie wyjść na rynek z zimowymi kierunkami. Gros z nich powinno być uruchomione właśnie pod kątem dynamicznego pakietowania. Na tym ponownie zyska grupa WNT.
Nie można też nie zauważyć niezłych wyników agentów wyspecjalizowanych w obsłudze ruchu Incentive. Primapol, Time4 Travel i Profi meldują się w czołówce wyników. Co ciekawe widać, że wrócił popyt na kierunki europejskie, m.in. dobrze sprzedawał się Heraklion.
LOT wreszcie wyjdzie na rynek z zimową siatką
LOT zwyczajowo zwleka z decyzją o uruchomieniu zimowej “wakacyjnej” siatki opartej na regularnych lotach. Wraz z decyzjami innych linii wybór zaczyna się jednak mocno zawężać. Można się spodziewać rozważań, co do kierunków typu Wyspy Kanaryjskie czy Madera. Są to jednak wybitnie “długie” loty, a kierunki te nie są też typowymi pod dynamiczne pakietowanie.
Z pewnością rozważane będą Izrael i Egipt. W pierwszym przypadku, destynacja jest raczej droga, jeżeli chodzi o kierunek plażowy, Egipt jest zaś obstawiony przez chartery. Nie będzie łatwo. Czy LOT może zdecydować się na kolejny kierunek w Emiratach? Wybór Ras Al Khaimah, bądź Fujairah byłby sensownym uzupełnieniem oferowanego już Dubaju.
Pozwoliłby też zostać w Emiratach na dłużej, niż tylko do kwietnia 2022. Oman też posiada istotny potencjał, zarówno pod kątem plażowym, jak i turystycznym oraz incentivowym, a może również dobrze się sprzedać w segmencie cruise. Czekamy na ruch narodowego przewoźnika, z pewnością, na ostateczne wieści oczekują też agenci wyspecjalizowani w dynamicznym pakietowaniu. Dla nich kolejne kierunki w Emiratach mogłyby być strzałem w dziesiątkę.
POWIĄZANE WPISY
8 listopada 2024
Wakacje.pl rekrutują nowych pracowników. Nowa kampania inspirowana zagrożonymi gatunkami
Serwis Wakacje.pl wystartował z nową kampanią rekrutacyjną. Firma wprowadza potencjalnych…
0 Komentarzy2 Minuty
7 listopada 2024
Biura podróży – ceny wyjazdów na lato 2025 z nieznacznym spadkiem
W ubiegłym tygodniu średnia cena wyjazdów na lato 2025 z wylotami planowanymi między 4 a…
0 Komentarzy2 Minuty
31 października 2024
Esky.pl: Malta najchętniej wybierana na listopadowe city breaki
Malta stała się najpopularniejszym kierunkiem listopadowych city breaków, wyprzedzając…
0 Komentarzy2 Minuty
31 października 2024
(R)ewolucja w turystyce dzieje się teraz. Obyśmy jej nie przegapili. [XV Forum Promocji Turystycznej]
Zmiany na rynku turystycznym, rewolucja technologiczna, nowa strategia rozwoju - to…
0 Komentarzy22 Minuty
31 października 2024
Itaka nagradza medalistów olimpijskich bonami wakacyjnymi
Biuro podróży Itaka nagrodziło polskich medalistów i ich trenerów za sukcesy osiągnięte…
0 Komentarzy1 Minuta
30 października 2024
Itaka podsumowuje sezon 2023/2024 i prezentuje ofertę lato 2025
Itaka podsumowała sezon 2023/2024 i zaprezentowała plany na Lato 2025 podczas cyklu…
0 Komentarzy5 Minuty
27 października 2024
Lato 2025 – ceny na wyjazdy w sierpniu dalej spadają
Analiza Instytutu Badań Rynku Turystycznego TravelDATA wskazuje, że w ubiegłym tygodniu…
0 Komentarzy1 Minuty
25 października 2024
OSAT zaprezentował agentom egzotyczną ofertę Mauritiusa
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych (OSAT) wraz z Mauritius Tourism (MTPA)…
0 Komentarzy2 Minuty
25 października 2024
Ecco Travel organizuje study tour do Chin. Agenci przygotowują się na rosnące zainteresowanie kierunkiem
Ecco Travel organizuje pierwszy, po dłuższej przerwie polski study tour do Chin, który…
0 Komentarzy1 Minuty